Trønderbærta Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Noen tips, hele huset er ganske så rotete nå, og jeg har tenkt å få det til å se greit ut, og lukte rent hele huset, i løpet av dagen i dag, er litt forsinket pga en bytur, men skal starte nå..! Hvor er det mest hennsiktsmessig å starte om det har noe å si, og hva starte med (rydde så klart, men ett og ett rom, eller litt her og der..?)? Har ungene hjemme da, gutt 3 1/2 år og jente 7 år, og de er vanskelig å få med på jobben, og roter mer enn de klarer å rydde
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 hadde startet i en ende og jobbet meg gjennom hele huset jeg. Eller evnt startet øverst og jobbet meg nedover. Men jeg er ikke flink til å følge mine egne råd for jeg ender som regel opp med å gjøre ti ting på en gang. Vaske komfyr, henge opp halve kurven med klær, rydde litt på rommet, legge sammen litt klær, alt blir liksom bare gjort halvveis. hehe
Trønderbærta Skrevet 17. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2009 Akkurat slik er jeg også, gjør litt her og litt der, og blir egentlig aldri HELT ferdig på noe, for gjør så mye på en gang
*Minnie Mus* Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 Hadde latt ungene gå ut i hagen, hvis de ikke er til hjelp. Min 6 åring pleier å rydde rommet sitt selv og får en liten belønning, vel og merke når han er i humør til det selv. 3åringen er det verre med. Bedre å få de vekk synes jeg hehe.. Ev sette på en barnefilm. Så hadde jeg gått løs på kjøkken-ting, dvs tallerkner, glass osv. Satt på en oppvaskmaskin for det er det verste rotet som finnes synes jeg. ser så grisete ut. Samlet sammen alt av leker i et hjørne, sånn at barna kunne ryddet det opp senere. (pleier å si at det som ikke blir ryddet innen 20 minutter blir gitt bort til andre barn eller kastet, siden ingen vil ha det. Da er det to gutter som får farta på seg skal jeg si deg.) Setter på vaskemaskinen, ev bretter sammen og legger det ferdigtørkede inn i skapet. Da pleier det å bli bra hjemme hos meg.. Alt annet småtteri tar jeg etterhvert...
Trønderbærta Skrevet 17. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2009 Takk for svar, går litt tregt, men har aktivisert ungene, de får nå leke på stua, og så tar jeg de andre rommene imens, har vasket klær, hengt opp, ryddet og vasket kjøkken (etter middagen da..). Men mangler motivasjon og energi , har sklidd ut litt i det siste, og da blir det sååå mye mer enn normalt (spesielt klær..), men SKAL bli ferdig, sambo kommer hjem i morgen, og er litt godt at det er i orden til da, pluss før vi drar bort i helga :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå