Gjest Sekretøsa Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Har hatt takstmann her idag, og vi snakket litt om hvor vi skulle flytte etc. Så spurte han om vi hadde kjøpt nytt, hvorpå vi svarte som sant var, at vi ikke fikk lån i banken til mellomfinansiering.. Og da begynte han å snakke om at vi burde kjøpe en kjøpsgaranti, som gjorde det lettere for banken å gi oss lån til mellomfinansiering? Vi fikk ikke taket på hva han mente, og turte jo ikke be om en bedre forklaring så vi bare smilte og sa ja : Så, noen som vet hva det er?
mamman til to gutter Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Det hadde vel vært lurt å spører når dere ikke visste:-) Jeg er ikke sikker, men jeg vet at en del melgere nå i det siste har gitt en garanti om at hvis man ikke får solgt til en pris man godtar (avtales sikkert på forhånd), så overtar de huset og er ansvarlig for at det selges. Jeg er ikke sikker på hvordan det fungerer men poenget er hvertfall at det ikke skal være noen risiko og kjøpe før man selger.
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Hehe, joda Men jeg tenkte vi kunne snakke med megler om det, og ikke takstmann. Men så sier gubben "du elskling, du som får svar på alle verdens problemer på dib..kan du ikke spørre hva det er??"... ) Så da gjor jeg det ) Og takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå