Gjest Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Heisann. Jeg har lest en del steder at ringer i slutten av svangerskap som regel ikke vil passe fingrene ens pga hevelse. Dette har stemt en stund for min egen del. Jeg får den rett og slett ikke av om jeg prøver. Har tenkt på å prøve med varmt vann og zalo, men jeg forstår ikke hvorfor det *må* være slik at man *må* klare å få ringene man har på seg? Er det noen av dere andre som sliter med hevelse i fingre/hender? Hvordan gjør dere det med ringer? Er det slik at man ikke skal gå med ringer på seg dersom man ikke klarer å få dem av? Ev. hvorfor?? Jeg er i uke 39 i morgen..
Pax - termin 24.09.09 Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Hvis hevelsen går ytterligere opp og du ikke får av ringen kan den stoppe blodtilførselen til fingeren. Og da kan det bli alvorlig. Det er derfor ringer i blant må klippes av ved feks vepsestikk, hevelser fra klemming av finger osv.
MammanTilEmma❤ Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 var også redd for at dettte skull sje med meg når jeg gikk gravid, men brukte ringen hele svangerskapet:-) hadde ingen hevelser da heldigvis.
Gjest Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 *pjuh* etter mye vann og kraftanstrengelse gikk den av. Har et kraftig merke etter den, så hevelse var det jo absolutt hos meg.. Nå gjenstår det bare å finne et kjede jeg kan putte den på=) Tusen takk for svar!
Gjest Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 jeg ventet for lenge, og måtte klippe ringen ganske tidlig i svangerskapet... det var veeeldig surt..selv om det bare var forlovelsesringen, så har jeg hatt den i 9 år... men fingeren begynte å skifte farge så ringen måtte jo av :o/
molly83 Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Men, MÅ den av før fødselen? Får ikke av ringen, 3 uker til termin. Tror ikke jeg får noe mer hevelse. Vil ikke klippe den av!!
Nettisen:) Skrevet 17. september 2009 #7 Skrevet 17. september 2009 Jeg måtte klippe av min ring, fingeren ble lilla og det kan gå ganske raskt hvis den først hovner opp. På meg gikk det så raskt at det ikke var noe valg. Jeg ville kanskje spurt lege/jordmor for sikkerhets skyld, det er kjipt å klippe av ringen, men det er mye verre hvis det går galt. Jeg fikk av den ene etter at jeg kjølte ned hånden i isvann (ikke veldig behagelig) og så gnikket jeg med olje.
Minaw Skrevet 17. september 2009 #8 Skrevet 17. september 2009 Har ikke fått til å bruke forlovelsesringen min siden begynnelsen av mitt forrige svangerskap.. Fikk den til og med blokka ut litt, men selvfølgelig ble jeg gravid igjen, og da passa ikke ringen lenger.. Ikke har jeg noen kjeder som jeg kan ha den på heller...
Huldretussa Skrevet 17. september 2009 #9 Skrevet 17. september 2009 Jeg var hos lege i dag, og hun sa jeg burde ta av ringen nå, for sikkerhetsskyld. Jeg er 39 uker i morgen og har ingen hevelser, men hun sa det var best å være på den sikre siden. Jeg vil jo ikke ødelegge gifteringen min
Minaw Skrevet 17. september 2009 #10 Skrevet 17. september 2009 Har ikke fått til å bruke forlovelsesringen min siden begynnelsen av mitt forrige svangerskap.. Fikk den til og med blokka ut litt, men selvfølgelig ble jeg gravid igjen, og da passa ikke ringen lenger.. Ikke har jeg noen kjeder som jeg kan ha den på heller...
misscelia Skrevet 18. september 2009 #11 Skrevet 18. september 2009 heng ringene i kjede rundt halsen, mye bedre enn å få den/de klippet av for de fingeren begynner å bli blåsvart,,,
Kongeørna Skrevet 18. september 2009 #12 Skrevet 18. september 2009 Mens jeg lurte på å ta av min fordi den er i ferd med å falle av fingeren av seg selv... Merkelige greier, men har iallefall ingen hevelser!
Linsy&snart 2prinsesser Skrevet 18. september 2009 #13 Skrevet 18. september 2009 Jeg er litt hoven i fingrene nå (uke 38), men får gifteringen av og på midt på dagen og tidlig kveld. Men i går havnet den på ett kjede rundt halsen sammen med morgengaven. Man hovner som regel en del opp rett før fødsel..Både i hender, føtter og ansiktet..
Tigerpote Skrevet 19. september 2009 #14 Skrevet 19. september 2009 Jeg ble påvirket av deg som måtte klippe av ringen og ble blå på fingeren, og har herved tatt den av nå-siden den satt veldig godt, måtte lirkes av og jeg fikk et søkk i fingeren:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå