Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Jeg fødte mitt første barn for 3 mnd siden, og rett etter fødselen var overstått så tenkte jeg jo at det her skal jeg aldri gjøre igjen! Men det tok ikke mange dagene før jeg tenkte at jeg vil ha en til! Jeg tenker på det hver dag, og følelsene er så sterke! Blir nesten på gråten av å tenke på at kjæresten min ikke vil ha fler. Ja, for han vil faktisk ikke ha fler... Han har et barn fra før og han syns det holder med 2. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg så inderlig ønsker det allerede nå så kort tid etter fødselen? Jeg gråter flere ganger i uka da jeg tenker på at det ikke kommer til å skje.. Hvorfor kan jeg ikke bare nyte tiden jeg har med den lille nå? Er det bare hormoner? Noen andre som har hatt det sånn? Jeg håper disse sterke følelsene går over etterhvert, for det er skikkelig tungt å gå å tenke på dette hele tiden....
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Du burde heller fokusere på den lille du nettopp har fått. Den trenger dere og all den omsorg den kan få. Jeg skjønner at mye vil ha mer, men akkurat nå burde du være godt fornøyd med den lille du har fått og nyt tiden med babyen.
LykkeligMamma89 Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Ja, jeg nyter jo hvert sekund med den fantastiske lille babyen min! Det er ikke sånn at jeg glemmer den, snarere tvert imot! Men de tankene om en til henger alltid over meg til enhver tid, og det er så slitsomt! Hi
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 fokuser på dere nå og prøv å bruke tiden på den lille babyen. Tenk på hvor godt det bare er å være dere 3 akkurat nå og du har tid til den lille.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 Tror faktisk ikke det går over.... Jeg hadde det slik selv og seks måneder etter at andre mann kom ,så var jeg gravid med tredjemann.. Nå har jeg akkurat begynt i jobb igjen etter an lang permisjon men det eneste jeg tenker på er om kroppen faktisk kan orke en runde til ;-) Heldigvis er ikke gubben vond å be, så det er mitt fornuft det står på nå... Selvfølgelig skal du nyte babyen som har kommet nå liekvel. Tenk at du ikke har noen sjanse til å bli gravid nå uansett (hvis du ammer) så du kan like gjerne bruke de neste to tre månedene på å nyte nurket og vise gubben hvor herlig dere har det og hvor bra det går. Ta det opp om noen måneder igjen, så kanskje holdningen er annerledes. Hvis ikke så må man faktisk bare akseptere det og ta et valg selv...
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Det er nok ganske vanlig å føle sterkt for ny baby etter fødselen. Jeg fikk det også, men det gikk heldigvis over etterhvert. Ellers så skal du ikke gi opp enda en baby med en gang da. Men du må ligge lavt i terrenget en god stund fremover og ikke mase/gråte. Tenk taktisk. Min eks fortalte meg i går at han skulle bli pappa igjen. han var også sånn som sa at en stk i tillegg til vårt barn var mer enn nok. Men han ble åpenbart overtalt han også. :-)
LykkeligMamma89 Skrevet 17. september 2009 #7 Skrevet 17. september 2009 Ja, jeg har jo et håp om at han kanskje ombestemmer seg, jeg mener jo ikke at det må skje absolutt NÅ! Men det hadde bare vært så godt å visst at vi faktisk kunne fått en baby til om noen år. Det at han sier at det er helt uaktuelt er ganske tungt å høre. Det er jo sikkert det som setter disse følelsene i sving. Hadde han bare kunne sagt "vi får se" så hadde sikkert det hjulpet masse. Det å vite at man aldri skal oppleve å ha en liten baby i magen, og kjenne den fantastiske følelsen når du får babyen på brystet gjør meg virkelig trist.... Hi (glemte anonymknappen istad, men det er jo ikke akuratt så farlig)
Ronja&Odin Skrevet 17. september 2009 #8 Skrevet 17. september 2009 min sa oxo at han ville aldri flere barn,,, hvertfall ikke før om mange år sa han:p etter 1,5 år var det han som sa vi skulle prøve og få en til=) så nå er vi prøvere igjen:O)
LykkeligMamma89 Skrevet 17. september 2009 #9 Skrevet 17. september 2009 Da finnes det kanskje håp for meg også... Men tviler sterkt!
Ronja&Odin Skrevet 17. september 2009 #10 Skrevet 17. september 2009 jeg tvilte og... men etter 1,5 år skjønte han at hanbare ville ha en liten en til lykke til=))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå