rima Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Når det tar lang tid før lillegutt på 11 uker spiser, må jeg bare få ut litt overskuddsmelk. I stad håndmelket jeg 100ml som gikk rett i frysen. Jeg synes det virket som det var mye, jeg da. Men man kan jo ikke melke tomt for hånd, kan man? Så er det noen erfarne pumpere som vet hvor mye melk en kan regne med å få ut av en pupp? Kanskje klønete formulert, men håper noen skjønner..)
♥♥♥ Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 dette er individuelt, men da jeg hadde produksjon på det meste kunne jeg pumpe ut 250 ml av ene puppen etter snuppa hadde spist seg mett! pumpa mellom 250- 400 ml fra begge puppene etter ho var ferdig å spise. men det skal sies at jeg har hatt enorme mengder med melk hele tiden...
rima Skrevet 17. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2009 Såpass ja?! Jo, regner jo med at dette er veldig individuelt. Det har nok å gjøre med etterspørselen også tenker jeg. Stor gutt med god matlyst spiser mer og en får mer melk osv... Sjelden jeg trenger å få ut noe overskudd. Bare når han spiser sjelden og jeg blir redd for tilstopninger. Som regel går melka rett i lille, så aner jo ikke hva en har inni der da... Og jeg har heller aldri gitt mme, så aner ikke hva en liten kan finne på å helle nedpå. Men kroppen er jo fantastisk som normalt tilpasser mengden etter etterspørselen da! utrolig!
♥♥♥ Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 grunnen til at jeg har hatt så mye melk er nok at jeg måtte pumpe igang melka siden jeg født prematurt. pumpa 6 ganger i døgnet først for å få igang, og deretter for å få melk til at ho kunne sondemates. etterhvert har jeg fortsatt å pumpe for å bli morsmelkgiver- har levert over 100 liter på ahus nå- ekstreme mengder. nå har det begynt å redusere på melkeproduksjonen, så gir meg nok snart med pumping... kroppen er utrolig som tilpasser seg ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå