villemo26 Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Var til legen i dag, og så satt vi å prata. Så når eg i løpet av samtalen bjynte å le, ja så sa han: nei, men du har jo struma!!! hehe.. Jada.. så da var det ny runde med blodprøver. Andre som har hatt det i svangerskapet?
3 blå Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Har du problemer med stoffskiftet ditt? Hvordan kunne han se at du hadde struma? Stor hals, store øyne? Jeg fikk det etter sist svangerskap, sammen med høyt stoffskifte. Jeg har operert bort deler av skjoldbruskkjertelen, så nå er halsen mye bedre og øynene også. Har gått jevnlig til kontroller dette svangerskapet med tanke på stoffskifte, og må gå på medisiner livet ut.
villemo26 Skrevet 17. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2009 Han såg det når eg lo.. nedi halsen. Va en skeivhet der sa han. På skjoldbrukskjertelen. Så tok blodprøver som eg skulle få svar på på tirsdag.. Augene er som før :-)
CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥ Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 jeg har hatt struma siden jeg var liten, og eneste ekstra oppfølging jeg har fått er blodprøver hver 3 måned for å sjekke at ikke stoffskiftet blir for lavt. tar levaxin som jeg alltid har tatt og må ta livet ut. operasjon har aldri vært aktuelt for meg, jeg har aldri vært plaget av å ha struma. datteren min har heller ikke arvet det(som vi vet enda) jeg fikk det når jeg var 7.. jeg kjenner uansett symptomene godt og følger med på henne:) jeg mener å ha hørt at det ikke er bra og gå med ubehandlet struma under graviditet, men så lenge legen din har tatt tak i det nå så går det nok greit, kommer uansett helt an på hvor stor del av kjertelen som er rammet og hvor lavt stoffskiftet ditt er. hadde det vært veldig lavt hadde du nok merket det godt.
villemo26 Skrevet 17. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2009 Alle prøvene mine gjennom svangerskap og sånn har vore bra, og allmenntilstande og. Men får sjå på tirsdag når svara kjeme.. regna med dei ringe. Eg har ingen plager, kan kun sjå det når eg svelger... Men det er vel ikkje farlig med struma??? Er under 1 år sida eg sjekka stoffskiftet og da var det bra.. veit ikkje om eg sjekka det tidlig i svangerskapet...
CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥ Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 ubehandlet over lang tid så kan det jo være farlig. Men jeg gikk jo med det lenge før det ble oppdaget da jeg var liten, og det gikk helt fint. siden du har sjekket det for under ett år siden er det nok ingen fare. har ingen anelse om hvordan det er når strumaen oppstår i svangerskapet siden jeg "alltid" har hatt det, men siden jeg ikke har blitt sjekket oftere en hver 3 måned så kan det jo ikke være noe problem å ligge litt lavt eller høyt i perioder. Jeg kunne jo i teorien ha gått i 3 mndr med veldig lavt stoffskifte før det ble oppdaget. Søsteren min har forresten også struma, men uten lavt eller høyt stoffskifte så hun tar ingen medisiner for det, ikke nå når hun er gravid heller. Legen hadde nok gitt deg beskjed hvis det var noen fare uansett, så jeg ville ikke bekymret meg for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå