Gå til innhold

19 mnd gammel gutt, KLIKKER innimellom! HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi skal skifte bleie så kan han klikke helt...det kan også skje når vi skal gjøre noe han ikke vil. Og det er ikke bare gråt, men det er sånn at jeg lurer på om noe annet er galt. Hvordan er deres!?

Hva gjør dere for å "oppdra"?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.Vet ikke hva du legger i klikker og noe annet galt, men sønn min på 16 mnd oppfører seg ganske så vilt noen ganger når vi blant annet bytter blei. Han skriker og slenger seg rundt, stanger i veggen, kaster alt han får tak i og har han en ekstra dårlig dag kan han klype og sparke!

Han kan også få noen "anfall" hvis det er noe han ikke får lov til når vi f.eks er i butikken. Da legger han seg ned og skriker og når jeg skal løfte han opp og sette han i vogna f.eks. er han helt stiv mens han spreller vilt ( VELDIG artig) . Altså gjør alt han kan for at jeg ikke skal klare å sette han nedi.

Ikke så lett å vite hva som er riktig å gjøre, men jeg prøver først å prate / avlede til noe annet ( noe som skjelden hjelper) hvis det ikke går spreller og spretter han rundt mens jeg passer på at han ikke slår seg ( for mye) -og rett og slett venter til det roer seg sånn at vi f.eks får bytta bleia. Forteller han etterpå at han ikke skal slå og sparke fordi det er vondt for mamma og at ting tar lenger tid når han oppfører seg sånn. Når vi er i butikken og han får disse " anfallene" putter jeg han i vogna ( med seler) uansett om han spreller skriker aldri så mye, og da roer det seg etterhvert. Hvis du kjenner deg igjen her vet jeg hvertfall hvordan du har det også håper jeg det er en peridoe vi snakker om her!!

Tar i mot råd/ erfaringer med takk :-)

Skrevet

hei;)

Dette høres ut som min gutt. Han er ett år om 14 dager og han har også en tendens til å "klikke" når vi skifter bleie,tar han bort fra ting han ikke får lov til. ol... jeg prøve å avlede situasjon, eller bare vente til han har roet seg... jeg tror at når de blir sint og frustrert, så slipper de alt ut.. de har jo ikke lært seg å beherske seg enda.. jeg trodde også til å begynne med at det var noe galt, men har skjønt etterhvært at det er ganske så normalt;)

Skrevet

har du sønnen min på besøk?????

Er som regel ikke noe problem å skifte bleie, men når det er noe annet han ikke får til. Tro meg, da kommer furteleppa. slår, klyper, biter, slenger seg i bakken, HYLER som om jeg skulle ha slått han.

Og hva gjør jeg, jo jeg setter meg vel egentlig bare ned ved siden av han og venter til han er ferdig. Når han roer seg spør jeg om det går bra og om han er ferdig. Noen ganger kan han bare se på meg og bare fortsette å skrike, mens andre ganger koser han meg og jeg får gjøre det vi egentlig skulle gjøre.

Han er 18 mnd, og jeg har også lurt på om dette er normalt.

Og de i barnehagen og helsestasjonen mener det bare er en fase, fordi de ikke klarer å gjøre seg forstått skikkelig enda, og må få ut sinnet sitt. de er egentlig ikke klar over hva de gjør før de er litt over 2 år har jeg fått beskjed om.

Men mini kan slå og klype de andre i barnehagen, og oss for den saks skyld uten at han er sinna også. Bare slår helt uprovosert. Vi forklarer at dette gjør vondt og han ikke får lov, men da smiler han bare ofte.

Vi løser det med å løfte han vekk fra situasjonen, forklare og gir han noe annet å leke med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...