Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Vet dere om man må betale bidrag for barna?
Gjest Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Ingen betalte bidrag for meg når jeg bodde i fosterfamilie iallefall...
Gjest Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Som jeg vet da! Kom på at når jeg var 18 år så fikk jeg utbetalt ca 40000 av NAV fra min biologiske pappa,men er usikker på hva de pengene var....
<3 Adrian <3 Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 Man betaler ikke bidrag for barn som bor i fosterhjem. Fosterforeldrene får barnetrygd for barnet, og den øvrige økonomiske støtten kommer fra hjemkommunen til fosterbarnet-ikke fra biologiske foreldre.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 Tror det er litt ulike. Nære bekjent av meg fikk nylig vite at han slipper det så lenga barna er i fosterfamilie. Men vet også at det er noen som må betale. Tror det har litt med saken i seg og gjøre og hvor i landet det er. De ulike barnevernene har ulike retningslinjer og kan beslutte litt selv om dem vil kreve det eller ikke.
<3 Adrian <3 Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Dette stemmer ikke anonym, når barnevernet beslutter en omsorgsovertakelse, og plasserer et barn i fosterhjem, tar de over omsorgen forbarnet, og dermed også det økonomisk ansvaret!! Dette er ikke opp til den enkelte kommune eller saksbehandler å avgjøre, her må de forholde seg til lovverket!!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #7 Skrevet 17. september 2009 I lov om barnevern står det at fylkesmannen kan krevebidrag av foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #8 Skrevet 17. september 2009 Hvorfor skal man ikke betale for egene barn når de er satt bort?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #9 Skrevet 17. september 2009 Jeg har to barn i fosterhjem, og jeg betaler ikke bidrag. BV tar over alt ansvar når de vinner en omsorgsovertakelsessak. Det er greit, det er nemlig tungt nok å miste ungene om man ikke skal få svi økonomisk også..
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #10 Skrevet 17. september 2009 Skulle tro man ville bidra litt til sine egne barns lykke, men der tok jeg selvfølgelig feil.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #11 Skrevet 17. september 2009 Anonym 17:13, hvis du har to barn i fosterhjem, hvorfor sitter du her da? Det må jo bety en av to ting; 1) av en eller annen grunn ble bare to av flere barn satt bort fra deg eller 2) du innså ikke dine egne begrensninger og fortsatte å produsere barn. Hvorfor sette barn til verden når du ikke klarer å ta vare på de du allerede har?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #12 Skrevet 17. september 2009 Tja, nå kan jeg vel streng tatt ikke se at det er din sak, men er ikke mer uhøflig enn at du skal da få svar: Det å innse egne begrensninger har jeg gjort-i forhold til de to største. Pga av en haug diagnoser det ikke vedkommer andre enn familien som de to har, har de behov for en rekke ting som ikke vi hadde mulighet til da. At ting er endret i forhold til dette nå, er av underordnet betydning, jeg drar dem ikke bort fra skole, venner og et stort nettverk der de er. At jeg har fått to barn i senere tid har heller ingenting med det å gjøre at jeg ikke klarer å ta meg av de jeg allerede hadde. Men dette har jeg ikke forhåpninger om at folk her inne skal forstå..Og at jeg klarer helt fint å ta vare på de jeg har hjemme her, tror jeg nok alle jegkjenner kan gi deg bevis på Annie 17.13
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #13 Skrevet 17. september 2009 Vel, min ene datter var frivillig plassert i fosterhjem, jeg og hennes far(vi er skilt) ba selv om hjelp for noen år siden. Vi mente eneste mulighet var fosterhjem da hun skulle begynne på vgs. Vi måtte begge betale bidrag, dette ble fastsatt av et NAVkontor i Oslo(ingen av oss bor der) som tydligvis hadde et sentralt ansvar for dette. Datteren min er i dag 18, har flyttet for seg selv og går på skole. Foreløpig ser det ut som om alt har fått en "happy ending". Hadde vi ikke bedt om hjelp tror jeg hun hadde slitt i dag. Hun var knapt på skolen i 9-10. klasse, stakk stadig av, fikk noen forferdelig dårlige(og mye eldre venner), osv osv.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #14 Skrevet 17. september 2009 Anonmym 17.27 Her har HI spurt om et spørsmål som handler om å betale bidrag til barn i fosterhjem. Hva er da mer naturlig enn at folk som har barn i fosterhjem svarer? Disse er jo de mest "kvalifiserte". Men, så har vi sånne som deg som skal gå til "angrep". Hvorfor det egentlig`? Hvorfor må personer som har unger i fosterhjem forklare seg for deg? Hva gjør at du har rett til å dømme dem? Er så utrolig drittlei sånne fordømmende mennesker som deg. Ta deg i sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå