♥ Jeg og gutta mine ♥ Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Hva leste du? Jeg mener, hvilke tips? Hvordan tøyset og tulla du? Jeg har også en som er forsiktig, men kun mot fremmede. Begynner å bli litt "bedre", men kunne absolutt vært litt mer selvsikker.
Mille** Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Jeg googlet ordene selektiv mutisme og leste alt jeg kom over. I tillegg meldte jeg meg inn i forumet mutisme.no og leste mye nyttig der inne. Jeg tulla om alt. Tulla om farger på klær, om hva som var på puslespillet, om hva som var på brødskiva, om været, om alt som kan tulles med, rett og slett. Men jenta mi pratet ikke med folk hun kjente heller, pratet ikke med barnehagepersonell f.eks, kun med folk hun var helt trygg på, dvs den aller nærmeste familie. Hun var mer enn sjenert, kan du si. ;o)
♥ Jeg og gutta mine ♥ Skrevet 17. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2009 Mulig jeg må ha inn ting med teskje her, men hvordan tulla du? Uansett, kan være en fin måte å få barn til åpne seg på selvom de er litt mer utadrettet enn din jente =)
Mille** Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 Hehe....jo altså, hvis ei i barnehagen hadde rosa kjole så kunne jeg si "se så fin blå kjole Lisa har på seg i dag", eller hvis det var ole brum på puslespillet kunne jeg si "se, det er jo tigergutt", eller hvis hun hadde pølse på brødskiva så kunne jeg si "nam, det var vel godt med prim", eller hvis vi var i selskap så kunne jeg si "det var virkelig gode brødskiver", når det var kake vi spiste, eller hvis det var sol ute kunne jeg si, "usj så stygt vær det er" osv osv. Dette fikk henne til å le, og å fortelle hvordan det egentlig var. Jeg tilbringte mye tid sammen med henne i barnehagen for å hjelpe henne, og heldigvis, det hjalp. Etterhvert overtok de voksne i barnehagen denne "tullerollen" og jeg trakk meg mer og mer ut. )
♥ Jeg og gutta mine ♥ Skrevet 17. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2009 smart =) Takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå