Gå til innhold

trenger tips til kjøp av baby call

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke kommet meg så langt at jeg har kjøpt baby call ennå, men tenkte gjøre det nå.

Jeg har en baby med lite lyd i, det skal utrolig mye til før han griner. Hvor mye lyd fanger disse baby callene opp? Han bare piper litt og sier eh eh når han er sulten. Slik kan han ligge i lenge før han gidder å grine. Det er jo utrolig deilig på natta, jeg har vent meg til å våkne av sultenlyden hans. Men vil en baby call fange opp denne lyden sånn at vi hører det når vi sitter på stua om kvelden etter han har lagt seg? Eller blir han liggende og pipe uten at det blir fanget opp, sånn at han til slutt må sette på sirenen? Og hvilke(n) baby call er å foretrekke, dere som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk Super-Nova for 4,5 år siden da storesøster ble født. Denne har vi nå i brukt il lillebror. Funker supert enda.

Denne kan du stille inn sensitiviteten på slik at den fanger opp en med lite lyd i. Vi har også en slik eh-eh- baby som ikke skriker på natta eller kvelden når han har lagt seg. Men callingen fanger han opp.

Det er sikkert mange gode callinger på markedet. Les forbrukertester av dem. De finnes sikkert på nettet. Men dette var vår erfaring med denne callingen hvertfall.

Skrevet

Jeg har en som heter Super Nova. Den er ganske følsom for lyd, men ikke så følsom at den fanger opp alt heller.

Min lille har vært litt forkjølet siste dagene, og har pustet litt tungt, det reagerte hvertfall baby callen på.

Er ellers veldig fornøyd med Super Nova. Den har mange kanaler så skal mye til for at man får inn andre caller på den. Det har skjedd en gang med oss, og skiftet bare kanal og det har ikke skjedd igjen. Vi har også brukt den mye midt i sentrum av en by, og har aldri fått inn andre der.

Skrevet

Om du bor der hvor mange andra bor er det viktig å ha en med mange kanaler, slik at du slipper å få inn andre babyer på din caller. FInnes og callere hvor du kan stille inn hvor følsomme de skal være. F.eks når babyen ligger ute og sover og det blåser, er det ganske irriterene å hele tiden få inn vinden f.eks.

En annen ting å tenke på et at det et kjekt om begge er trådløse med oppladbare batterier, dvs at de kan brukes overalt, ikke bare der hvor du har tilgang til stikkontakt, men så kan de lades opp i stasjonen sin på natta.

Finnes jo så mange å velge mellom, til og med de som har kamera så du kan se på nurket der h*n ligger.

En site ting jeg ville tenkt på er stråling, der er det store forskjeller. Om calleren skal f.eks ligge oppi vogna ved babyens hodeende er det jo kjekt at den ikke har høy strålingsfare.

Du får rett og slett finne ut hvilke kriterier du har, og gå å finne den som stemmer best:)

Skrevet

Vi har Doro BM 35+1 og er veldig fornøyd med den. Den har to foreldreenheter, og de kan også brukes som babyenhet. Så vi har babyenheten alltid koblet til på barnerommet, den ene foreldreenheten brukes som babyenhet når han sover ute i vogn og den andre brukes som foreldreenhet. Veldig praktisk.

Skrevet

Vi har også Super Nova. Anbefaler denne på det varmeste av flere grunner.

Den viktigste grunnen er at den ikke står og sender hele tiden, og dermed reduserer strålingen som barnet blir utsatt for.

Den har god rekkevidde, og hele 20 kanaler. Dette gjør at du kan bo i tettbygde strøk og likevel ha din egen kanal (slipper å ta inn alle andre).

Den har også blitt best i test for en stund tilbake.

Ser at en skriver at den er veldig følsom for lyder.

Dette kan du stille inn. Finnes 3 forskjellige følsomheter.

Du kan også legge inn maks. og min. temperatur slik at den varsler hvis det blir for varmt eller kaldt der babyen sover.

Vi er veldig fornøyd med denne.

Lyke til med innkjøp :o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...