suniva Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 har opprettet paypal konto,alt skal være i orden visstnok,men kommer ikke saldo på bankkortet som er knyttet til paypal konto opp? må jeg overføre penger selv? hvordan gjør jeg det? har lest alt jeg kommer over for å finne det ut men finner ingen ting,,alt jeg finner er paypal kontonr og en id kode på dær d står etterfyll paypal konto,er d d jeg skal bruke el? tekte å ringe dem å spørre men dær snakket de engelsk å d er jeg helt grønn på dessverre. håper noen kan hjelpe meg fort hær nå
villemej Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Jeg er litt usikker på hva du egentlig lurer på.. Paypal er direkte knytta opp mot det bankkortet/den kontoen du har valgt, men har ikke tilgang på saldo slik som en nettbank har. Du må selv overføre penger til din paypalkonto for å ha en viss sum stående inne, og da er det denne summen som blir saldoen i din paypalkonto. Jeg mener jeg leste at det var mulig iallefall. har du prøvd paypal.no og kundesenter? Der er det en hel del spørsmål og svar som kanskje kan gi deg noen tips.
villemej Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 sorry, det skulle være paypal.com/no også må du velge land og språk øverst til høyre på siden, så får du alt på norsk=)
suniva Skrevet 17. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2009 når jeg går inn på min konto på paypal så står alle saldo i 0kr,har lest igjennom alt på hjelpesiden deres for å få hjelp,fant en plass dær d sto overføring mellom tilknyttet konto til paypal konto,men dette fantes ikke på min konto,men en plass det sto etterfylling,men da fikk jeg fram banknavn,et kontonr og en id-kode som skulle brukes til overføringen,lurer på om det er dette som skal brukes? men det kunne ta 3-4dager sto det. tenkt å sende dem en mail el ringe dem men d var kun på engelsk dessverre
Småtorsk Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 Så vidt jeg husker: Det har ingen betydning om Paypalkontoen din har saldo 0kr. Når du betaler med kortet knytta til kontoen, vil det trekkes fra det kortet. Du trenger ikke overføre penger på forhånd.
suniva Skrevet 17. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2009 takk takk,da skal jeg prøve d,begynner å bli småstressa hær,skal betale brudekjolen og diiv,har allerede tatt ei lita uke fra jeg bestilte,måtte ordne paypal konto å d tok jo litt tid,men takk for svar,da skal jeg prøve på nytt jeg
villemej Skrevet 17. september 2009 #7 Skrevet 17. september 2009 De fleste som bruker paypal (ebay og sånn feks) bruker det fordi det er vanskelig og tar lang tid å overføre penger mellom banker i ulike land. Dessuten gir paypal veldig god sikkerhet for både kjøper og bruker når det gjelder kjøpere som ikke betaler for seg og når kjøper ikke får varer. Som småtorsk sier, så fungerer det bare som en konto og trekker summen du skal betale direkte fra bankkortet du har oppført. At saldo er 0 vil ikke ha noe å si når du skal betale over paypal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå