Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Jeg har allerede søkt om kontantstøtte og fått dette innvilget fra og med denne måned. Da jeg søkte var det ikke aktuelt å ha jenta vår i barnehage (da jeg er hjemmeværende). Vi har nå ombestemt oss og ønsker å ha henne i barnehage noen timer et par dager i uken. Har nå søkt plass i en privat familiebarnehage. Vi har allerede fått bekreftet pr. telefon at vi har fått plassen fra 1. okt. Pga. regler hos barnehagen er det kun mulig å få full plass (selv om vi ikke benytter denne). DVS. at jeg nå får en full barnehageplass. Vil dette få konsekvenser for kontantstøtten? Må jeg melde fra til NAV? (eller gjelder det kun hvis det er offentlig barnehage). Takknemmelig for svar :-)
noLadyjustME Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Jeg ville hvertfall ringt til nav å sjekka, men tror nok hvis det er full plass på papiret så forsvinner nok kontantstøtta..
TøffiTrynet☠ Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Da mister du kontantstøtten f.o.m november ja. Kontantstøtten regnes nemlig ut fra hvor stor plass du faktisk har i barnehagen, og ikke hvor stor plass du benytter deg av.. Men syntes det var rart at du måtte ha fulltidsplass når du ikke bruker det da. Men det er kanskje sånn på steder hvor det er rift om plassene? Jeg har minstemann i barnehagen 3 dager i uken, og betaler kun for de 3 dagene, og får kontantstøtte for 2 dager. Men dette er offentlig barnehage, og her får alle som vil plass.
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 17. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2009 Takk for svar :-) Da ser det ut til at jeg mister støtten da, trodde kanskje det var annerledes siden det var en privat familiebarnehage, men da har nok ikke det noe å si! Ha en fin dag :-)
Gjest mphs Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 Om bhg får statstøtte mister du kontantstøtten. De aller fleste bhg i Norge har det.
elskerlivet Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 du mister støttet med 100% plassja, men kan jo være trygdekontoret er "greie" om du får barnehagen til å bekrefte at du bare benytter f. eks 40% av plassen, men at det er de som ikke har økonomi til å tilby delte plasser. Så kan du få beholde 60% kontantstøtte likevel . Familiebarnehager går for øvrig på samme som andre bhg, de får statsstøtte og dermed samme regler i forhold til kontantstøltte..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå