*Minnie Mus* Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Og hvor bor dere i landet? Her hender det til tider at vi får endel store ekle ufyselige beist (lenge siden sist nå riktignok, men de holder nok til i kjelleren) Er livredd selv, så redd at jeg faktisk hadde valgt å legge hånda oppi kokende vann i steden for å få disse jævlene på meg,,, Bor like utenfor drammen...
mamman til to gutter Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Vi har dem! Og vi har ikke kjeller, så her kommer de i 1.etasje. Heldigvis kommer de fleste på doen i 1.etasje, så hvis den sitter så jeg ikke klarer å lure den ut, så lar jeg bare døra være lukket og så bruker jeg doen på badet i 2.etasje. Men i forrigårs så var det en der også! Heldigvis var samboeren min hjemme, for hvis jeg skal få dem ut, så må jeg kunne sette et glass over og så snike et papir under før jeg bærer dem ut. Denne satt sånn at jeg ikke kunne få et glass over og jeg prøvde å være veldig tøff og skulle ta den med papir og kaste den i do, men når jeg begynte å finne papir, så kjente jeg det knøyt seg i brystet på meg og det var rett og slett umulig å tørre! Så jeg tror nok nesten at jeg heller hadde lagt hånda i kokende vann jeg også... Jeg bor også på Østlandet.
fikk3flottesønner Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Jeg har skikkelig fobi - saerlig mot de store. Jeg har kjopt en spray mot innsekter (edderkopper ogsaa) Heter radar eller noe. Spray paa og lukk dora. De dor med en gang. Men det maa luftes godt etterpaa for sprayen er ikke bra for luftveiene.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 Jeg sleit noe inni grader med det når jeg bodde i asker. Husker spesielt en gang når jeg stod i dusjen på badet og på andre siden av badet oppi hjørnet var en DIGER edderkopp som var helt svart. Så ut som en tarantella. Hoppet ut av dusjen med shampo i håret, ringer mamma og bare hylergriner i telefonen. Hun skjønte ingenting og trodde at noen jeg kjente hadde dødd pga jeg var helt ødelagt. huseier var ikke hjemme og noen naboer var borte men jeg ringte på hos alle helt til noen kunne komme og ta den for meg. Og han som tok den har ikke fobi engang og han syns den var SVÆR. Jeg har skikkelig fobi mot edderkopper og begynner å grine og løpe bort. Heldigvis så vet familie og nærmeste venner om det så de ler ikke når jeg får panikk og hylgriner. De er skikkelig ekle!
Gjest thricane Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 vi hadde en del da vi leide i kjelleren hos noen, og der var det fuktproblemer. fytti, de var så ekle og svære, jeg drømte om natten at de firet seg ned over hodet på meg. grøss nå har vi bygd hus, uten kjeller, på plate, og har ikke sett en stor edderkopp siden vi flyttet inn des i fjor. men vi har en del langbein i huset, og noen små husedderkopper. bor også på østlandet. siden vi bor i nytt boligfelt, er vi plaget av en del hoggorm og flått. tror nok kjeller eller fukt ofte er grunnen til at man blir invandert av de virkelig store edderkoppene.
mamman til to gutter Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Jeg lover, Radar dreper ikke disse edderkoppene med en gang! Vi hadde sånne i kjelleren når jeg bodde hos mamma og pappa også og jeg prøvde mange ganger med radar og de bare krøllet seg sammen et øyeblikk og så løp de videre igjen. Det hendte av og til at de døde hvis jeg fulgte etter dem mens jeg sprayet på radar, men det var sjeldent. Vi kjøpte noe annet osm skal fungere forebyggende, men har ikke kommet så langt som å prøve det enda, men det skal sprayes der man tror edderkoppene kommer inn.
Gjest Skrevet 17. september 2009 #7 Skrevet 17. september 2009 Vi har også stygge ekle edderkopper her i hus! Heldigvis ikke så ofte jeg ser de, men når jeg får øye på de får jeg helt fnatt Nå vet jeg ikke hvor store deres digre edderkopper er, men de som er her er alt fra fem cm i diameter (vil jeg tro), til på størrelse med to fyrstikkesker. de er så STYGGE! Skjønner ikke hva godt de gjør som gjør at de fortjener å gå rundt på denne jorda, hehe.. Her om dagen satt jeg og matet lillejenta i senga, og ved siden av meg så jg en skygge som beveget seg nedover veggen, fikk helt fnatt, men jeg måtte jo drepe den, siden mannen min var reist på jobb. Tok ca en halv rull med dopapir rundt hånda og moste til.. Ærk altså!
Gjest Skrevet 17. september 2009 #8 Skrevet 17. september 2009 Vi har noen digre beist utenfor på terrasen vår, ved stuenvinduet og nede ved vinduene til mine 2 eldste. Radar fungerte kjempe bra her, og kommer alltid til å kjøpe Radar mot disse beistene heretter.
Gjest Skrevet 17. september 2009 #9 Skrevet 17. september 2009 Skal jammen meg kjøpe Radar jeg og! Jeg bor forresten på sørlandet
*Minnie Mus* Skrevet 17. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 17. september 2009 Jeg hadde ikke klart å bevegd meg så nærme at jeg hadde kunnet sette et glass over dem!!! Hvordan orker du det??? Tør ikke ta dem med langkosten engang jeg, men så er jeg hysterisk også da. Det er så ille at jeg kunne betalt mange hundretusen kroner hvis jeg hadde vært garantert å ikke finne en edderkopp innendørs igjen... Har prøvd permitrin eller hva den sprayen heter for å forebygge men det hjelper ikke her,,,, sambo sprayet rett på en liten en flere ganger, men den merket det ikke engang... fysj!!!
mamman til to gutter Skrevet 17. september 2009 #11 Skrevet 17. september 2009 Langkost er mye skumlere enn glass, for det er jo ikke garantert at de dør med langkosten, glasset fanger dem jo inne så de ikke kan løpe noe sted:-) De sitter stort sett i ro, gjerne flere dager av gangen hvis man ikke forstyrrer, så hvis de sitter midt på gulvet eller veggen, så er det ikke så vanskelig å sette glass over dem. Jeg har hjertet i halsen hele tiden, men ikke like panikk som når jeg trodde jeg skulle være tøff og ta en i papir i går.
<3 Legoland <3 Skrevet 17. september 2009 #12 Skrevet 17. september 2009 Hehehehehehehehe Jeg trodde du mente tarantell jeg… For det hadde jeg… Men den døde dessverre :-(
*Minnie Mus* Skrevet 17. september 2009 Forfatter #13 Skrevet 17. september 2009 Jeg tør ikke ta de med noe som helst... eneste jeg kan klare er å hive en bok feks på de små.. har heldigvis ikke opplevd store uten at sambo har vært her. Vet ikke hva jeg skulle gjort da... Æsj blir helt kvalm bare av tanken..
mamman til to gutter Skrevet 17. september 2009 #14 Skrevet 17. september 2009 Jeg hadde en liggende under en telefonkatalog i kjelleren hos mamma og pappa i 2uker mens de var på ferie mens jeg fortsatt bodde hjemme. Jeg klarer ikke å se dem moste, så mamma måtte ta den når de kom hjem:-) De små har jeg forresten ikke angst for, bare de store.
Gjest Skrevet 17. september 2009 #15 Skrevet 17. september 2009 Nei, har heldigvis ikke hatt slike. Men har hatt besøk av et par biller i løpet av sommeren og det gir meg fullstendig hetta. Heller kokende vann, ja. Bor i Trondheim.
moota m storebror&lillebror Skrevet 17. september 2009 #16 Skrevet 17. september 2009 Jeg kjenner til dem ja. Der som bf og jeg bodde først var det mange i hele huset. En som sa en gang at det er kloakkedderkopper. Som finnes mest hos dem som har egen septikk tank. Tror ikke helt på den. Der som vi bodde sist var det noen oppe, men flest i kjelleren. Pleide å spraye en halv flaske med sånn rosa vanish på dem og de døde fort da. Nå bor jeg i en liten leilighet, og her er det ikke så mange. Har hatt mange av de der stankelbeinedderkoppene. Med bare tynne bein og hode. Hadde 10-20 stk på soverommet i uken, og de var overalt. I løpet av 2 uker hadde jeg 2 svære. Jeg sprayet med vanish med de døde ikke =O Så gikk jeg (etter råd fra ei på bam) på felleskjøpet og kjøpte noe som heter 810. Det er en sprayflaske med et forebyggende middel. Jeg sprayet vinduskarmer og alt med den på soverommet. Og etter det har jeg ikke sett noen levende stankelbein, bare 3 døde i vinduskarmen.
Bunnies by night Skrevet 17. september 2009 #17 Skrevet 17. september 2009 Ja- gigantedderkopper, bor i Oslo. Vi hadde de der vi bodde før, og på jobben. Hadde ALDRI sett lignende store edderkopper før jeg flyttet til Oslo... Er vant til edderkopper, men da vanlig små edderkopper. Dette her er jo beist... Husker jeg fortalte det til foreldrene mine, de trodde jeg overdrev. Helt til det krøp en over veggen da de var på besøk... de så på den med vantro... Æsj!
Bunnies by night Skrevet 17. september 2009 #18 Skrevet 17. september 2009 Her er en link for øvrig http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5568&MainArea_5661=5568:0:15,3382:1:0:0:::0:0&MainLeft_5568=5544:60216::1:5570:2:::0:0
Gjest Skrevet 17. september 2009 #19 Skrevet 17. september 2009 Jepp, har masse av dem, heldigvis ikke SÅ mange inne, men ser dem jo mye rett utenfor inngangsdørene og slikt. Her er det ikke like ille som de to foregående stedene jeg har bodd. Både Åskollen og Åssiden i Drammen har store problemer med edekopper som har parret seg med de mystiske utenlandske som har kommet med banankasser og biler til Drammen havn. Og en ting er helt sikkert, jeg kommer ALDRI til å gå over Holmenbrua på sommertid, der er alle vinduene over hele brua helt tettet med edderkoppspinn, og det er visst ikke så veldig norske edderkopper de som bor der. *grøss å bo i havneby*
Himmel og hav Skrevet 17. september 2009 #20 Skrevet 17. september 2009 Jada, store, små, svarte, brune... her har vi alle slag. Jeg har blandt annet en kronestykkestor, svart en som bor under fryseboksen. Han heter Torvald og spiser sølvkre for meg. Om høsten så kommer sånne diiiigre, ufyselige inn her. Tror de heter norsk husedderkopp eller no'. De er så store at du HØRER at de løper over parketten. Da melder jeg pass og roper på mannen min, men om han tar i dem så får han ikke røre meg før han har vaska seg *grøss* Vevakjerringer vil jeg heller ikke ha noe av, men små edderkopper er greit, bare de ikke kommer gående på meg.
Himmel og hav Skrevet 17. september 2009 #21 Skrevet 17. september 2009 Glemte å si at jeg bor i Vestfold.
Gjest Skrevet 17. september 2009 #22 Skrevet 17. september 2009 Å fyttihelsike! Når jeg åpnet den linken du litt over her hadde sendt ut fikk jeg frysninger langt uti lilletåa. Det er AKKURAT dem vi har besøk av. Ekle som fy Kan måle 8-10 cm. FYYYY SVARTE!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå