Gå til innhold

Hvem har termin i MAI 2010?? og hvordan er formen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 5 mai og her kom kvalmen som kastet på meg denne uka.... huff... i sist svangerskap var jeg så si ikke kvalm i det hele tatt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har termin ca 15-18 mai, helt utifra hvilken terminkalkulator jeg bruker på nettet, hehe;)

sist husker jeg at jeg hadde endel kveldskvalme, denne gangen her så går det forløpig greit. Men sliter endel på jobben (jobber som nattevakt) og rundt kl 05 som kommer kvalmen. Utrolig slitsomt. Reagerer også veldig på lukter, gjorde ikke det sist, men da jobbet jeg på barneavdeling og barn lukter jo bare godt;) Kan ikke si det samme om voksne;)

Skrevet

Jeg har termin 16.-19.mai (litt forskjellig på de ulike kalkulatorene). Jeg begynte med den herlige kvalmen denne uken (i 6.uke) og det er så slitsom! Kommer meg ikke opp på morgenen for jeg bare brekker meg, men har heldigvis ikke kastet opp enda! Jeg studerer og er i praksis så det er jo litt krise å være borte også for jeg kan kun ta tre dager i løpet av hele perioden...

Skrevet

Hei!!! Jeg har termin ca 09.mai (på bursdagen til min kjære). Jeg er kvalm nesten hver dag egentlig, men det er værst på morgen og kvelden. tenkte jeg skulle kjøpe meg noen salt kjeks å ha på natt bordet....

Skrevet

har termin 6 mai. har allerede begynt med bekkenløsning og skal til fysio om en time. Hadde ikke det sist. Jeg begynte og bli litt uggen i magen, sånn små kvalm i går. Blir veeeeeldig sliten og svimmel. Mye blodtrykksfall. Og det var sånn jeg hadde siste bare 40 ganger verre. Så satser på at det bare er bittelitt nå=) Har en hyper 2 åring løpene rundt før og etter barnehagen, så jeg må bare presse meg når han er hjemme...Og det er hardt og late som man orker ting når man helst vil ligge på sofaen....

Skrevet

Har termin 3mai.. (etter terminkalkulator på nettet)

Og jeg er så kvalm!! Det kommer i perioder gjennom hele dagen med kvalme, spy og uvelhet, og begynte for 3uker siden. Er sykemeldt på andre uka.. Og håper jeg kan jobbe litt snart, for holder på å bli sprø hjemme, er grenser på hvor mye man kan rydde.. :P

Skrevet

Hei, slenger meg på her. Har termin 19. mai ca. Er ikke så dårlig enda, men merker jeg har blitt mer kvalm de siste dagene. Er dessuten trøtt og sliten, og litt svimmel. Men ellers i bra form. Kjenner litt stikkinger nederst i magen også. Fikk sea-bands av ei jeg kjenner som brukte det når hun var gravid og kvalm, akkurat tatt de på så blir spennende å se om de funker. Men dere som er litt lengre på vei, blir kvalmen verre eller kommer den plutselig og holder seg konstant? Heldigvis er jeg student, så kan gi meg selv litt ekstra tid om morgen hvis jeg trenger det. Noen vært hos legen enda? Og vet hva som skjer på første kontroll? Er førstegangs her, så lurer sikkert må mye dumt, men bare spør jeg :o)

Skrevet

Heisann :o)

Jeg har termin 29 mai jeg..Så jeg er akkurat 4 uker i dag... Jeg har spottet i 10 dager no :oS lite men det er der....

Sitter og venter på svarene på hcg prøvene no :o( Alt for nervepirrende..Føler meg nesten helt dårlig...

Ellers så merken jeg at brystene begynner å bli litt ømme og jeg løper og tisser hele tiden..

Jeg er så sykt redd jeg skal miste..Har vært prøver i 4 år og endelig lykkes...

Skrevet

Jeg har termin 7.mai. Formen er bra bortsett fra bekken-murring. Har fått ultralydtime i neste uke samt i uke 12, siden jeg måtte ta en senabort sist gang. Veldig spent!!!

Ønsker dere lykke til alle sammen:-)

Skrevet

Jeg har termin 25 mai ca (treminkalkulatorene varierer litt) og her er det ikke så ille enda, men er jo ikke langtkommet enda heller da.. litt sliten, og puppene sprengte ut av bhen denne morgenen, så de har vokst en strl over natten :) men ingenting plagsomt foreløpig, var litt kvalm for noen dager siden, men det ga seg. så nå venter jeg med gru på uke 7. Det var da helvetet brøt ut sist så krysser fingrene for at jeg slipper hyperemesis denne gangen :) xxx litt vanlig kvalme tror jeg ikke jeg merker i forhold engang :) =P lykke til damer :)

Skrevet

Har termin 4 mai. Formen er mye bedre denne gangen. Nesten ikke uvel i det hele tatt.

Spiser som en hest for tia, er redd for at jeg skal bli kvalm. Sist spiste jeg ikke på en måned så jeg nyyyyter maten nå mens dette varer=)

Men det kan jo komme nåååååår som helst....

Skrevet

Har termin 7.mai. Var nesten ikke dårlig i det hele tatt i forrige svangerskap, men de siste 3 dagene har jeg vært kvalm fra morgen til kveld. Huff og huff! 1,5-åringen løper rundt i stua og sier hysjjj når mamma må ligge på sofaen, får ganske så dårlig samvittighet for at jeg ikke orker å leke så mye med henne...

Skrevet

Fant ut på tirsdag at eg e gravid :) termin 25 mai.. Gleeede meg :)

Veldi trøtt og litt kvalm men ikkje någe som plage :)

Skrevet

Har termin 19 mai. Formen er forsåvidt fin, men kjenner at jeg er mere sliten. Gjeper en hel del, men ikke direkte trøtt hele tiden. Kjenner endel stikkinger og sånt i sidene.

Skrevet

Jeg har termin 21/22.mai. Har vært ganske kvalm denne uka, men føles som om det er på vei bort. Enn så lenge.... :)

Skrevet

Jeg har termin 16 mai. Formen er suuuper! Bare litt mensmurringer nå og da. Jeg blir litt misunnelig på dere som allerede har fått pupper!! Det vil jeg og ha! (ja, jeg er flatbrysta :P)

Skrevet

Termin 1. mai, formen er stort sett veldig bra. Bare litt småkvalm innimellom. Og trøtt, denne gangen, som under sist graviditet.

Skrevet

Jeg er 5+0 i dag. Har termin rundt 21 mai engang.. Jeg er trøtt og har ømme bryster! Litt uggen om morgenen, men det hjelper å spise :)

Snakket med legen i går. Hun sa jeg skulle ta kontakt når jeg var 12 uker.. Hmm..var det ikke rart at hun ikke ville ta en blodprøve eller noe?? dette er første gang, så jeg vet jo ingenting..Erfaringer?

Skrevet

Har termin ca 26.mai. Har vært kvalm siden dag 20 i syklus, men har øket voldsomt helgen som var. På dagtid går det litt opp og ned men på natten er det helt jæ...! Tror jeg må be om tilrettelegging på jobb sånn at jeg slipper nattisser. Var plaget med kvalme fra uke 6 foriige gang, så jeg får bare vente å se.

Bride09: Det er vanlig å vente til rundt uke 12 med første kontroll. Hvis du har hatt komplikasjoner under tidligere svangerskap så blir man fulgt opp tidligere og tettere, med flere UL osv. Hadde sen-abort i uke 20 forrige gang så denne ganger skal jeg på første UL i uke 10-14 engang. Både jeg og sambo klarer ikke helt å slappe av denne gangen med tanke på sist gang, men man må bare forsøke! Har bestemt meg for at alt skal gå bra denne gangen.

Godt tips for kvalme: iskald Bon aqua med sitronsmak. Drikker mengder og det synes jeg hjelper masse!

Skrevet

Slenger meg på her, jeg også

Termin er 19 mai i følge babyverdens terminkalkulator. Formen er varierende, trøtt, uggen og generelt sliten. Jeg har en aktiv snart 1 år gammel gutt, så det er ikke lett å få slappe av...

Men håper at jeg slipper kvalmen, slapp den sist =)

Skrevet

Jeg har termin 22.mai neste år ifølge barnimagen :) Er nå 5+1..

Symptomer..ja..ømme bryst, såre brystvorter..oppblåst mage. vond rygg..og i dag har jeg kjent meg litt uggen også :) så da er det vel ikke lenge til kvalmen melder sin ankomst :) Hadde en ma for 1 1/2 år siden..i trettende uke, så jeg krysser fingrene for at det går bra denne gangen..skal på ul i uke 7..kan hende jeg roer meg litt ned da..men blir nok ikke helt rolig før jeg har kommet forbi den tiden da jeg mista sist.

Skrevet

Termin 16. mai

Har vært kvalm hver dag i litt over en uke, det kommer og går i løpet av dagen. På vei hjem fra jobb og hvis det går mer enn 2,5 timer mellom måltid.. Hatt noe mensmurringer enkelte dager også, og litt ømme bryst. Men egentlig er alt ganske mildt i forhold til hvordan jeg husker forrige svangerskap.

Hm, spennende dette. Klarer ikke tro det er sant før magen kommer ;-)

Skrevet

Hei jeg har Termin 19mai. Har faktisk ikke begynt med noe kvalme enda. Er glad for det. Jeg hører ofte at folk som er sterk plaget av kvalmen får ofte jentebaby. Er det noen som har opplevd noe lignende ?

BABYTR

Skrevet

Har termin 11 mai og begynte og er på andre uken med kvalme og ubehag, denna uka kan eg plutselig begynne å brekke meg åsså e eg utrulig sliten.. Sover lite på natta på grunn av kvalmen så må kanskje kjøpe meg litt kjeks å ha på nattbordet..

Går litt greiere når eg begynte å spise oftere, bare litt omså.. Har jo ikke så lyst på mat heller så må bare tvinge i meg når det hjelpe på kvalmen..

Denna uka har vi hatt overnatting heile uka + masse besøk så i dag e eg suuuuuper glad det e helg og fra i mårra kan eg sløve å bare være dårlig.. Må jo passe seg litt når man har besøk forde om det e vanskelig..

Er i min 7 uke nå og lørdag (i mårra) starte eg på min 8 uke.. Så uken går no:-)

Skrevet

Har termin 1mai, og har hatt endel kvalme siste uken :P Kaster opp innimellom, men som regel går det greit. Samtidig veldig trøtt, men slik har det vært i de tidligere svangerskapene mine også.. Håper kvalmen snart gir seg, sliter veldig på jobb siden jeg er var for lukter.. Da er ikke demensavdelingen på sykehjemmet veldig enkel!

Ellers så har jeg ikke helt turt å glede meg over svangerskapet enda, da vi skal på fosterdiagnostikk i uke 12 og 14.. Og får jo ikke sikkert svar på om alt er greit før etter det. Men når det forhåpentligvis er over og alle svar er fine! Da skal vi fortelle de andre barna og bare glede oss over nr. 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...