Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Skal gå til innkjøp av stol til jenta mi nå som vi har litt penger. Men hva er best tripp trapp, kiddo barnestol, Sofus (?) barnestol osv. Hva har dere?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Hadde den fra IKEA til han ble 2.5år. Etter det har han sitti på en vanlig stol. Har en Tripp Trapp stol, men aldri brukt den..
Gemini77 Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 tripp trapp til begge barna. Først med bøyle og nå bruker sønnen min på 3,5 år den selvfølgelig uten bøyle, mens datteren min på 1 år bruker den med bøyle. Veldig gode stoler og er enkle for de å justere skikkelig i forhold til bordhøyden samt at beinstøtten gjør det enkelt for de å klatre opp på stolen alene. Både jeg og broren min brukte tripp trapp stol hjemme til vi var 10-12 år tror jeg.. :-)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 17. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2009 Har tenkt litt på den fra Ikea, men tror jeg heller har lyst på skikkelig trestol. Men tiden vil vise hva jeg har penger til. hehe du har ikke lyst til å selge tripp trapp stolen da?
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 17. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2009 Kanskje det er en god investering da.. siden barna har den så lenge.
Collette Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Vi har den som ble best i test nå nylig. Den heter Brio Sit. http://www.brio.net/BRIO_NET/Norge/?url=http:%2f%2fwww.brio.net%2fBRIO_NET%2fNorge%2fFurniture%2fCHAIRS%2fHigh%2fProducts%2fBRIO+Sit.htm?b=4
Gjest Skrevet 17. september 2009 #7 Skrevet 17. september 2009 Vi har Ikea stolen Veldig billig, og barnet kan sitte i den til det er stort nok til å sitte på vanlig stol. Ser ikke helt vitsen med å kjøpe en stol til langt over 1000-lappen, når en kan kjøpe denne, hehe Men det er nå meg! Tripp-trapp stolene er jo veldig fine å se på, bedre enn en plaststol på evig-lange ben, men
Gjest Skrevet 17. september 2009 #8 Skrevet 17. september 2009 tripp trapp, også har vi en ikea. men den ikea skal byttes ut til tripp trapp den også nå som vi har to barn. Ikea stolen står som regel i kjelleren.. tar med oss den hvis vi skal på besøk, og kjekk når venner kommer på besøk. Må bare ha 1500 kroner til overs til en tripp trapp til ! hehe
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 17. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 17. september 2009 Blir ikke kjøpt ny stol hvis jeg skal ha tripp trapp og disse der. Men en Ikea stol kan jeg kjøpe ny for de er vel ikke så dyre. Men jenta mi er veldig flink til å sparke så må ha noe som er stødig. Vet ikke helt om jeg stoler på de stolene fra ikea.
Gjest Skrevet 17. september 2009 #10 Skrevet 17. september 2009 Største på 2 år har stokke tripp-trapp stol. Minste har høystolen jeg brukte da jeg var lita. Godt fornøyd med begge stolene ;-)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 17. september 2009 Forfatter #11 Skrevet 17. september 2009 hehe ja de er ikke billig de stolene men her blir det i så fall kjøpt en som er brukt!
Gjest Skrevet 17. september 2009 #12 Skrevet 17. september 2009 Nå skal ikke jeg være helt Ikea-stol-frelser her, men siden beina går litt utover nede (altså ikke 90graders vinkel) føler jeg at den er ganske stødig.. Har aldri opplevd at den har kantet, på mine år som tante til små ville jenter Meen, du finner nok en stol som passer akkurat deg, enten det er Ikea stol eller tripp-trapp stol Lykke til iallefall!
Gjest Skrevet 17. september 2009 #13 Skrevet 17. september 2009 Har IKEA, Kiddo og Tripp-trapp. IKEA er genial når de begynner med høystol ved 6-7-8 mnds alder og fram til de er rundt året. Deretter var jeg mest fornøyd med Kiddo sin gamle stol, men den nye som selges nå var vi ikke fornøyd med, da syne jeg tripp trapp var mye bedre. Det som er tungvindt med tripp-trapp er at man må ha umbrakonøkkel hver gang man skal justere noe på den, og den kan ikke slås sammen og er litt smal på sete-sittedelen etter min mening, men den er utrolig stabil. Kiddo er mer lettvindt å justere, kan slås sammen og har bredere sete, men den kan føles litt mer vinglete for oss voksne om vi bruker den som "stige" for å nå opp i skap ol. Siden de ikke selger den gamle typen med Kiddo lenger, så vile jeg heller valgt tripp-trapp av de to.
FanteGuri Skrevet 17. september 2009 #14 Skrevet 17. september 2009 Har kiddo barnestol, veldig grei stol. Nå er jenta mi litt over 2 år og kan sitte på vanlig stol, men da får hun ikke akkurat noen god sittestilling. Jeg synes det er viktig at barna sitter i riktig høyde i forhold til bordet, og har god støtte til beina. Jeg har liten tro på at en Ikeastol kan brukes helt til barnet er så lang at det får en god sittestilling ved spisebordet...
Gemini77 Skrevet 17. september 2009 #15 Skrevet 17. september 2009 Tripp trapp ER en god investering.. de tripp trapp stolene mine 2 barn ruker er de tripp trapp stolene jeg og min bror brukte da vi var små. Og mange andre barn har brukt de i mellomtiden. Så de holder seg over flere generasjoner. Syns det er artig at de bruker stolene som jeg brukte da jeg var liten.. :-)
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 17. september 2009 #16 Skrevet 17. september 2009 Vi hr tripp trapp til eldste og kommer til å kjøpe enda en tripp trapp til den lille i magen. Vi har også en ikeastol som vi bruker når vi får besøk eller skal på turer rundt omkring Den bodde faktisk i bilen da poden var mindre, og vi fikk utrolig mye bruk for den :-P Det dumme med ikeastolen er at den blir veldig bred og romstor, og varer ikke like lenge som en tripp trapp.. Jeg liker ikke de nye stolene til kiddo jeg heller :-P
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 17. september 2009 #17 Skrevet 17. september 2009 Skjønner det ) Jeg gidder bare ikke å bruke masse penger på en stol, når jeg kan få en billig en. Dessuten syns jeg Daniel var stor nok til å sitte på en vanlig stol. Har heller aldri hatt problem med at han stikker fra bordet pga mer "frihet". Men, tripp trapp stolen ble aldri brukt fordi jeg fikk den litt sent. Av bestemoren til Daniel på farssiden. Han hadde lært seg å sitte på en vanlig stol, så den ble aldri satt opp egentlig. ) Også sparer jeg på ting, liker ikke å kvitte meg med ting eller selge før jeg er 110% sikker på at ting ikke kommer til å bli brukt i senere tid. Nå skal jeg få en ny, så greit å spare, hehe ;o) Sjekk finn, kanskje det er noe billig, men bra der? Syns sikkerheten på de stolene har vært grei. Benene er jo plassert veldig langt ut, så det skal mye til før den tipper. Også har den sikkerhetssele - hull, så er jo bare å montere det også (om det ikke følger med stolene nå for tiden..? Kjøpte jo stolen i 2005 ;o) hehe)
ana baroma Skrevet 17. september 2009 #18 Skrevet 17. september 2009 Den største forskjellen på tripptrapp og den billige fra ikea (de har vel flere barnestoler...) er at tripptrappen kan brukes lenge, og den har støtte for beina. Mi ble iallfall mer tålmodig da vi bytta:) Så en type tripp trapp er vel å foretrekke. Jeg fant vår på bruktbutikk til 250,-, så det går an! Sett en annonse i avisa eller heng opp en lapp på butikken... SÅ trenger man ikke å betale så mye kanskje:)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 17. september 2009 Forfatter #19 Skrevet 17. september 2009 Okei, heller nok mot en tripp trapp nå kjenner jeg.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 17. september 2009 #20 Skrevet 17. september 2009 Har Stokke Sitti stoler til ungene. Er en mer moderne versjon av den gode gamle Tripp Trapp`en. Enklere justeringsmuligheter, bedre bøyle som kan stilles inn etter barnet. Det betyr i praksis at ingen av våre barn klarer/klarte å klatre ut av stolen sin. Veldig fornøyd med stolene våre! http://www.stokke-highchair.com/no-no/stokke-sitti-highchair.aspx
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 17. september 2009 Forfatter #21 Skrevet 17. september 2009 bruktbutikk var lurt. Har bare tenkt på finn.no jeg. Får prøve å søke opp noen butikker i nærområdet. Jeg har faktisk sett på den stokke sitti men syns den så så rar ut. hehe
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 17. september 2009 Forfatter #22 Skrevet 17. september 2009 http://www.kidsandcare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=492143&b_kid=237959 denne så vel ikke så verst ut?
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 17. september 2009 Forfatter #23 Skrevet 17. september 2009 Sjekker finn.no hele tiden men folk er så dårlige på å svare på epost eller meldinger. Fant en som kostet 700 kr ny så er vel kanskje bedre å bruke pengene på en ny da enn å kjøpe en brukt en til 500 kr:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå