Indigo 08-10-13 Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Gutten min er 10mnd. Jeg serverer middagsglass, enten 6 eller 8 mnd. Han er ikke så glad i klumper da, så jeg gir han 6 mnd glass innimellom. Men han spiser kun et halvt middagsglass, så her varer glassene i 2 dager. Ellers får han brødskive til frokost, brødskive eller grøt til lunsj, middagsglass til middag, og grøt til kvelds. Pupp innimellom måltidene.. Egentlig en småspist gutt iforhold til hva jeg leser her inne. Veier sikkert 8,6kg nå. Et hakk under gj.snittet, alltid fulgt kurven sin. Han er blid og fornøyd, og får helt klart nok mat i seg. Men har av og til følelsen av at jeg gir han for mye mat, må stort sett "jodle" maten i han:)
shari_z Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Oi, synes det var mye mat i forhold til min jenta, og jeg trodde hun spiste mye! Min spiser 1/3 glass til frokost ELLER havregrøt 1/3 glass til lunch (har nettopp innført dette måltidet) 1/3 glass til middag ELLER hjemmelaget middag Får også noen skjeer med sviskemos ved hvert måltid da hun plutselig har fått "voksen" bæsj, ikke baby bæsj, og gråter når hun skal bæsje. Hun ammer mye fortsatt, før og etter og i mellom måltidene og hele natta (dvs, 4-6 ganger om natta). Tror mye av ammingen er bare kos, egentlig, men det er greit for meg. Hun veier 8,3, er 11 mnd. Har brukt mye hjemmelaget mat, men fant ut det var lett å bruke glassene nå i det siste. Men hvis jeg har hjemmelaget grovt brød, så spiser hun det istedenfor glass til lunch, for eksempel. Men hun virker fornøyd.
Babyønske �� Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Min på 8 mnd får et halvt glass til middag,(kan unntaksvis spise et helt), har nettopp begynt med 8 mnd glassene og han er ikke så veldig begeistret for de store bitene, så jeg moser det litt med stavmikseren, så blir det litt mindre store klumper. Ellers får han grøt av 1 dl vann til frokost og kvelds. Prøver å innføre et 4. måltid med brødskive, men det er han ikke så veldig begeistret for nei. Så stresser ikke veldig med det. Gir han en skalk eller skorpe innimellom så han kan venne seg til konsistensen og det spiser han fint. Syns han er litt finspist han her også, men vet ikke om han ikke har lyst på mat eller om han rett og slett ikke har tålmodighet til å sitte i ro så veldig lenge. Men han er over 9 kilo nå, så ikke så veldig liten at det gjør noe. Ammer ca 4 ganger om dagen, og dessverre veldig hyppig om natta enda, men sliter med sovingen og puppen er ofte det eneste som roer og får han i søvn igjen om natta.
3snart4 Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 Hei! Snuppa mi blir 8 mnd i morgen. Dette spiser hun på en dag; grøt ca kl 9 pupp 1 middagsglass ca kl 13 pupp grøt ca kl 17 pupp Hun får pupp et par ganger på natta også Lurer på å snike inn et brødmåltid på formiddagen for forskyve middagen og "kvelds"grøten For 1 mnd siden veide hun 8,4 kg. Regner med at hun veier en del mer nå,så mye som hun har begynt å spise;) Må nevne at jeg brukte 6-7 uker på å få henne til å like grøt, så er bare siste 1,5 mnd hun har spist fast føde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå