Lilith Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Vi skal til Legoland neste helg. Passet til sønnen min går ut 27. nov. Noen som vet om Danmark er blant landene som krever at pass skal være gyldige så og så lang tid etter hjemreise? Ble plutselig litt bekymret her, og har egentlig nok av andre bekymringer. Har lett på passidene til politiet, men finner ikke svar om Danmark.
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Trenger man pass for å reise til Danmark da? Vi var der i sommer, men ingen av oss hadde med pass...
Gjest Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 trenger ikke pass i danmark.. vært i danmark de siste tre åra.. aldri hatt med pass.. unga har ikke pass engang.
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 Jeg tror ikke du trenger pass inn og ut av Danmark. Har aldri brukt det jeg når vi har reiset dit. Men du kan jo ringe til Politiet å spørre hvis du er i tvil da
Gjest Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 Trenger ikke pass for å reise til Danmark nei. Ikke Sverige heller, for den saks skyld
Pirkeanonym Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Danmark er med i Schengen, da trenger en ikke pass. Men de anbefaler å ha med legitimasjon på barna. Da er vel pass det eneste alternativet?!
Lilith Skrevet 17. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. september 2009 Takker for svar! Tenkte at ettersom vi skal reise med fly, er det vel passkontroll? Tenker det nåværende passet hans holder uansett.
Me & Ne Skrevet 17. september 2009 #8 Skrevet 17. september 2009 Fra aftenposten. Den passfrie sonen i Europa. Nordmenn trenger ikke pass for å komme inn i de 24 landene som er med i Schengen. Det er likevel sterkt å anbefale å ha med pass når du reiser til disse landene fordi det er det eneste godkjente identitetsbeviset vi nordmenn har. Disse landene er med i Schengen: Belgia, Nederland, Luxembourg, Frankrike, Tyskland, Spania, Portugal, Hellas, Italia, Østerrike, Sverige, Danmark, Finland, Island og Norge. I tillegg er ni av de ti nye medlemslandene i EU fra 2004 også med i samarbeidet. Dette gjelder Estland, Latvia, Litauen, Polen, Tsjekkia, Slovakia, Ungarn, Slovenia og Malta. Kypros skal ikke være med i Schengen foreløpig. For Bulgaria og Romania, som er medlem av EU fra 2007, er det heller ikke satt noen dato for eventuell inntreden i Schengen-systemet.
Lilith Skrevet 17. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 17. september 2009 Takk, Me & Ne. Litt rart, det der. Har vært i Nederland mange ganger de siste årene, og har måttet vise pass på Gardermoen, ved passkontrollen samt innsjekking.
sol2002 Skrevet 17. september 2009 #10 Skrevet 17. september 2009 Trenger ikke pass for å reise til danmark, vi har nå vært der flere ganger uten at barna ha hatt pass.
flypapir Skrevet 17. september 2009 #11 Skrevet 17. september 2009 Jeg snakket med politiet om dette før vi reiste til Danmark i sommer og fikk til svar at Nei, man trenger ikke pass, MEN; Alle må kunne legitimere seg, også barna. Ergo er det enkleste å skaffe pass til barna. Hvor lenge det må være gyldig vet jeg imidlertid ikke
Lilith Skrevet 17. september 2009 Forfatter #12 Skrevet 17. september 2009 Takker for svar fra alle sammen! :-)
elskerlivet Skrevet 17. september 2009 #13 Skrevet 17. september 2009 riktig med at man ikke trenger pass, men at man må kunne legitimere, men da holder det at passet stadig er gyldig, kreves ikka at det er gyldig i 6 mnd etter hjemkomst som i endel andre land! Så bare å reise å kose dere!!
Lilith Skrevet 17. september 2009 Forfatter #14 Skrevet 17. september 2009 Takk, skolegutt! Det var akkurat dette jeg ville vite :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå