Gå til innhold

Takk for følget!

Anbefalte innlegg

Skrevet

På denne tråden:

http://www.barnetmitt.com/forum/thread/140579294

som omhandler hvordan jeg fant nettstedet, nevner jeg i innlegg nr 1: «Lurer på om jeg HELT hører hjemme her.» og «Så det blir nok utbyttet jeg selv opplever jeg har av tidsbruken her som avgjør hvor mye jeg er innom.».

Deltagelsen på nettstedet har jeg opplevd som både svært interessant og ganske lærerik, særlig i starten. Men jeg har også merket til fulle det jeg skrev i innlegget jeg siterte fra ovenfor, at jeg opplever at noen bruker nettstedet som søppelbøtte for eget edder og galle. Noen ganger åpent, andre ganger mer skjult. Og jeg har merket meg at man skal ikke har for mye meninger som avviker fra hva «en» skal mene er rett her på forumet før man blir skyteskive! Ikke først og fremst ved saklig og ærlig debatt (det er BARE positivt, for begge parter), men gjennom hetsing og håning.

På bakgrunn av flere hendelser de siste dagene og ganske særlig gårsdagens innlegg på denne tråden, http://www.barnetmitt.com/forum/thread/140646606, som jeg oppfatter som ganske lite saklige og med helt klart å ha som første ønske om å såre og ødelegge (og som har såret meg og oss i familen dypt), har jeg kommet til at jeg nå ikke lengre har utbytte av å være forumet, men tvert imot opplever det som svært skuffende og negativt. Jeg har derfor endelig avgjort å slette min konto i dag kl 1100 (eller, om det innen kl 1000 på tråden jeg viste til, er mottatt svarinnlegg som etter mitt syn bør kommenteres, omgående etter at dette er ferdigskrevet og lagt ut) og sier i den anledning «takk for følget» til de som gitt meg utbytte ved deltagelse her på nettstedet, gjennom positive, lærerike og utviklende tilbakemeldninger. Ingen nevnt, ingen glemt, jeg tror dere selv vet hvem som har bidratt til utbytte. Dessverre blir det en debatt hvor jeg hadde signalisert at jeg hadde tenkt å svare jeg på den måten må avbryte. Det beklager jeg på det aller sterkeste, «MissL1», det er ikke på noen måte på pga deg at jeg nå forlater nettsted og forum! Ellers kan jeg si at jeg opplever det å takke for følget som svært sårt, særlig når det skjer på denne måten, men ser ikke på andre alternativ som bedre. Og jeg håper de som ønsker mest mulig enighet på nettstedet og å slippe å forholde seg til brysomme «avvikende meninger» nå er tilfreds med å ha lykkes i å få trakassert en «avviker» bort, under dekke av at mine meninger har såret deres følelser. I alle fall er det den følelsen jeg sitter igjen med.

For ordens skyld minner jeg om at jeg, etter at kontoen min er slettet, heller ikke kommer til å delta som gjest på nettstedet. Livet fortsetter i høyeste grad, men ikke her på nettstedet. Nettstedet anser jeg som et helt avsluttet kapittel, som det nå har skuffet oss i familien dypt at jeg valgte å delta på, og det er nettopp derfor jeg har valgt å slette kontoen. Det vi nå ønsker oss mest, alle i familen hos oss, er RO.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne synes jeg rett og slett var drøy! Du har kaldt oss overgripere og hevet deg over de fleste av oss her så lenge jeg har fulgt med iallefal! Og ja, jeg har lest debattene du henviser til! Vet du hva ors, folk gir tydelig ytrykk for å føle seg såret og at du hever deg over dem, tydelig mer enn en her inne som mener det! Denne handlingen viser faktisk hvor høyt du setter deg og diner over "alle" andre. For hadde du istedenfor klart å vise en smule ydmykhet, og behandle andre her inne skikkelig, så hadde du fort fått mindre hets her inne og.

Vi er faktisk ikke mindreverdige mennesker bare fordi vi ikke lar oss hjernevaske av deg, uansett hva du måtte mene. Neida, du har ikke sagt det, bare at vårt LIVSSYN er mindreverdig, alikevell PRATER du på en måte som gir andre følelsen av å være mindreverdig!

I min debatt med deg, har jeg gjort mitt ytterste for å verken ta meg nær, eller hisse meg opp. Og for å bedatere på en mest mulig saklig måte, UTEN å tråkke deg på tærne eller si noe som kan virkesårende, dømmende el. Alikevell har jeg etter hvert inlegg fra deg følt meg både tråkket på, dømt "ikke bra nok mamma" og sitter enda igjen med følelsen av at du sitter der på din høye hest, så utrolig perfekt!

Tillogmed en handling som å forlate forumet skal du legge på en annen, en annen som hadde guts til å åpne kjeften å motsi o store ORG, at hun tok seg friheten til å tro at HENNES meninger og følelser i det hele tatt kunne likestille seg dine fantastiske perfekte meninger om det livet du vet ALT om, og aldri kan ta feil ang

hehe, nei vettu hva... jeg håper INGEN sitter igjen med den dårlige samvittigheten du prøver å gi de, for dette er kun DEG som ikke tåler ditt "perfekte liv og meninger motsagt"

Jeg gav deg tvilen til gode, ORG

Det gjorde jeg vist feil i, du gir et intrykk av å være både kontrolerende og manipulerende, og da du ikke lykkiest med å få andre til å forstå at de faktisk bare måtte legge seg flate for deg, så velger du å forlate forumet.

Som sagt, håper INGEN får noe som helst dårlig samvittighet for dette!

(håper også forumet her fortsetter å være aktivt, for jeg har funnet ut at jeg kan like meg her inne:))

Skrevet

for meg har det ingenting å si. Kan ikke si at jeg kommer til å savne disse kommentarene:

"Ja, DINE evner har jeg jo sett i andre sammenhenger, happy! Likt finner likt her på tråden også. Svaret ditt forbauste meg ikke."

"Videre enn hva "jeg" mener er jo ikke verden for enkelte. Det er et tegn på at har fått sunn fornuft at man klarer å ha TO tanker i hodet på en gang! Men DET har du visst aldri hørt om, happy, det har jeg jo sett før. Og du fornekter deg ikke nå heller"

"Takk for meg, happy! Svar meg om du ønsker å gi meg en hånlatter!"

"Argumentet ditt tar jeg VIRKELIG alvorlig, happy m/prins/prinsesse! Du har visst ikke lest hva du svarte på.... "

"Sett deg inn i en sak og hva det spørres om før du svarer om du vil bli hørt og tatt alvorlig :)"

"Dersom du hadde LEST innlegget ville du sett at overskriften ikke var mitt spørsmål, men ment som "bakgrunnsstikkord" til refleksjon for de spørsmål jeg faktisk stilte i innlegget. Og derfor var det faktisk helt bevisst at setningen ikke sluttet med et spørsmålstegn. SOV du i norsktimene? "

Tok veldig lang tid før jeg greide å oppføre meg normalt her inne etter disse kommentarene, jeg greide ikke å være meg...

Jeg er ei jente med VELDIG dårlig selvbildet, så det gjordet ekstra vondt...

Men fant ut at jeg bare måtte hoppe over ORG sine innlegg, og la være å svare på de, selv om fingrene klødde....

Så jeg må si, at JEG kommer ikke til å savne deg.....

Skrevet

Oppramset på den måten blir det veldig klart, kanskje selv for henne hvor mye frekkheter hun har klart å lire ut av seg!

Jeg synes jeg har fått et intrykk av at de fleste andre her inne klarer å oppføre seg ganske så bra, så det er synd noen skal forsure....

H@ppy, jeg håper du klarer å ikke ta deg nær av verken henne eller andre i fremtiden, av det jeg har sett av dine svar og inlegg oppfører du deg og er hyggelig mot alle, at andre mener anderledes fordi du ikke underkuer deg dems mening skal du ikke ta serlig til deg:)

Rart, org. Jeg hadde faktisk trodd du kom til å klare å svare på de svar du har fått på inlegget ditt, da du sa du skulle være tilgjengelig til å svare frem til 11....

Skrevet

Syns det er leit å se hva slags kommentarer du har fått, happy.

Håper hun ikke snakker til andre irl på samme måte; det være seg venner, familie eller sine egne barn.

Skrevet

Ble dessverre litt forsinket i et møte, men NÅ logger ORG av for siste gang!

Kommentarene er ikke lest, tråden var fra min side KUN lagt ut til informasjon. Men om noen velger å benytte den annerledes, helt OK for meg.

Skrevet

Bla- bla -bla...... Skjønner ikke hvorfor noen skal annonsere at de forsvinner? Hvorfor kan de ikke bare slette seg og ferdig med det. MÅÅÅ ha oppmerksomhet kaller jeg det.

Skrevet

Godt og se det ikke er bare jeg som har sett hvordan ORG har vært.

At hun ikke tålte kritikk viste jeg, men at hun tålte den SÅ dårlig viste jeg lite. Vel vel, jeg vil vertfall ikke savne henne.

Nå håper jeg positivitet kan stå i fokus en stund :)

Skrevet

Jeg vet du ikke vil svare mer nå ORg, men jeg vil si at jeg er direkte skremt over alt du har skrevet her inne. Jeg har fått et realt sjokk over hvordan voksne mennesker kan oppføre seg. Jeg tenker til stadighet på barna dine - det gjør jeg sjeldent ellers her på forumet - og om de har det bra! Du behandler familien din som en jobb og en slags spesiell treningsleir for gudene vet hva.

Jeg håper tilbakemeldingene du har fått her inne kanskje kan ha vekket deg litt, men jeg tviler. Jeg håper barna dine kommer godt ut av det.

Skrevet

Tviler på at de ikke er lest, heller at hun ikke hadde noe fornuftig svar=)

Skrevet

Fikk et tips om registere meg som bruker for noen uker siden. I går gjorde jeg det. Akkurat det arbeidet kunne jeg visst spart meg! Denne tråden viser jo tydelig det. Om den er representativ for nettstedet, er det ormstungene og falskheten som rår grunnen her!

Jeg hadde ikke tenkt å skrive noe. Men nå kjenner jeg tilfeldigvis så vidt ORG irl. Etter å ha lest tråden fant jeg derfor ut at jeg måtte lese ALT signert ORG her inne. Noe som tok sin tid. ORG fornekter seg ikke mht lange innlegg! Men akkurat det kom nå ikke som noen overraskelse på meg. Og etter å ha lest i går, kom behovet for å skrive i dag.

Ser de fleste her raser mot at de føler at ORG prater slik at de føler seg tråkket på, ikke som bra nok mamma, ikke tåler å få sitt perfekte liv og meninger motsagt etc. Men bare nicket h@ppy med prins og prinsesse prøver å dokumentere. Med løsrevne sitater: For å ta et eksempel:

h@ppy med prins og prinsesse sier hun har fått påstanden: «Takk for meg, happy! Svar meg om du ønsker å gi meg en hånlatter». Det er riktig, og da fremstår jo merknaden som sårende. Det den samme personen lar være å si er at det også er sagt i samme innlegg: «Vanskelig åsvarepå et innlegg uten å lese det! Men nå fikk jeg jo det endelige beviset! NOEN har fabelaktige evner! Klarer å svare uten først å ha hørt (lest) om hva den som svares faktisk har spurt om! Du imponerer virkelig, happy.». Og da fortjener vel plutselig svaret også lite annet enn en hånlatter? Og innlegget fra ORG fortsetter da også med: «Ja, jeg tok personangrep denne gangen. Likte det ikke, men det kan jo tenkes at DET kan vekke og føre diskusjonen tilbake i SAKLIGE former. Du vil faktisk se at det er det jeg ønsker. Om du bare tar deg den KRAFTanstrengelsen for hjernen det er å lese innleggene!» For at ORG forventer at den som skal diskutere en sak er forberedt, vet jeg fra før. Og du får klar beskjed om du stiller uforberedt! Men er det egentlig en negativ egenskap?

Eller er det slik at det er OK for en person å svare på noe vedkommende ikke har satt seg inn i ved å lese andres innlegg først? Og er det så å tråkke på vedkommende å gjøre oppmerksom på akkurat det, med klare ord? For deretter å be vedkommende å sette seg inn i saken ved å lese hva andre har skrevet før de svarer, og så avfeie vedkommede med en hånlatter når vedkommende ikke VIL sette seg inn i saken? I så fall er ORG skyldig! Og i så fall er ikke dette et diskusjonsforum! Det er et forum for å klø hverandre i et meningsfelleskap på ryggen. Og et forum for å tråkke på andre som ikke har samme mening som meg! Altså et forum for ensrettet tankegang. Hvor man slipper å forsvare holdninger «alle» har. Og hvor man sørger for at «alle» fortsetter å ha samme holdninger ved å tråkke på dem som har annerledes! Da blir det jo lett å uttrykke at man føler seg såret. Det gir jo en grunn til at det blir «rettferdig» å tråkke videre det. For ensrettethet MÅ man ha. Koste hva det koste vil!En diktator villearbeidet lett her! Om vedkommende bare klarte å lage front mellom «oss» og «dem».

MissL1 03+08, du sier om ORG at «du har kalt oss overgripere»? DET er mer enn jeg kan se! ORG har kalt det et overgrep å la et barn ikke bli oppdratt i den kristne tro, og begrunnet dette. Men det er langt derfra å til å kalle noen overgriper! Særlig når man tvert i mot gir klart uttrykk for at andre respekterer at andre er av en annen mening. Så vidt jeg kan forstå av innleggene dine, Miss L1 03-08, mener visst du det var et overgrep mot hva som er «riktig oppdragelse» å sørge for en slik brannøvelse ORG og famlien har hatt? Synes du ORG har vært fornærmet på deg av den grunn?

Er det fordi du trenger en slik påstand for å forsvare dine egne handlinger (for deg selv eller andre) at du setter den fram? Du hevder også om ORG at «du har hevet deg over de fleste av oss». Hvor finner du dette? JEG finner det nemlig ikke! Du sier videre: «Jeg synes jeg har fått et intrykk av at de fleste andre her inne klarer å oppføre seg ganske så bra, så det er synd noen skal forsure....» Akkurat DET synes jeg ikke er merkelig. Den som ikke er villig til å innordne seg hva man «skal» mene har alltid «forsuret» når det er viktig å vise enighet. Historien er full av eksempler. Og når de fleste innordner seg, oppfører jo disse seg ganske bra.. Men du har rett i en ting, enighet med hva «de fleste» mener og godtar er så visst ikke ORGs fremste egenskap.

Du skriver, Nora32, at «Nå håper jeg positivitet kan stå i fokus en stund :)» og du fokuserer svært mye på positivitet i din tråd: http://www.barnetmitt.com/forum/thread/140679285! Godt og vel. Men synes du at det er positiviteten som står i fokus i dine første innlegg 16.9. og 17.9. på tråden http://www.barnetmitt.com/forum/thread/140646606 som står i fokus? Eller er dette plutselig et fromt ønske som har dukket opp hos deg først etter at ORG var bragt til taushet? Slik at man nå kan fokusere på det som oppfatter som viktigst her inne, holde meningene samlet, slik du prøver å få til på den første tråden jeg linket til her i avsnittet? Og hvordan får du dette til å harmonere med den ærligheten jeg oppfatter er så viktig for deg? For du sier i det ene øyeblikket om ORG: «At hun ikke tålte kritikk viste jeg..» (hvordan «visste» du forresten det, kan ikke se at ORG gir uttrykk for ikke å tålt kritikk noe sted?) og i det andre øyeblikket (16.9., 1. innlegg) har du som mål nettopp å kritisere sønder og sammen. Er det uttrykk for hva du mener med positivitet? Eller var det den splittede ormstungen hos deg som talte der? For ser du ikke hvordan det lyser både glatthet, falskhetet og sleiphet av din kommentar om positivitet, sammenlignet med hvordan du selv snur positivitet til negativitet gjennom dine innlegg 15.9. 13:57 og 16.9. 07:45 her: http://www.barnetmitt.com/forum/thread/140646606? Uten at det har reist noe i nærheten av kritikk mot noe som helst hos deg i mellomtiden..Snakk om bunnfalsk og ufordragelig opptreden! Men:

Ingen fuglen flyg så høgt/Som grågåsa med sine ungar/Og ingen ormen sting so sårt/Som falske manne-tunga!

Og til deg, Agehya: Du sier: «Skjønner ikke hvorfor noen skal annonsere at de forsvinner?» Pleier ikke du å si takk og farvel før du forlater en forsamling? Eller mener du at man «MÅÅÅÅ ha oppmerksomhet» når man sier takk for seg og forlater enhver forsamling selv uten å takke for deg? Du må gjerne kalle det første for «MÅÅÅÅ ha oppmerksomhet»! Jeg kaller heller det siste for «meget, meget uhøflig», og jeg er ganske sikker på at ORG ville sagt det samme! Og uhøflighet er ikke det jeg forbinder med ORG. Hun vet så visst å hevde sine meninger! De kan endelig være skarpe nok, og slett ikke gitt at andre vil akseptere. Men, ut fra det jeg har opplevd gjennom 20 år, vet ORG også til fulle å respektere at andre har en mening! Langt fra ORGs egen! Om man bare begrunner og står for meningen. Ikke tar den for noe som er selvsagt og ikke trenger begrunnelse. Få opplever jeg irl forvente så lite at andre absolutt skal være av samme mening som seg selv som ORG! Og jeg finner heller ikke noe annet uttrykt i trådene her. Men jeg vet jo av erfaring at du nok må forsvare din mening i samtale med ORG, og du behøver slett ikke å vente enighet hos ORG. Så derfor under jeg meg stort, MissL1 03+08, når du sier: «Tillogmed en handling som å forlate forumet skal du legge på en annen, en annen som hadde guts til å åpne kjeften å motsi o store ORG, at hun tok seg friheten til å tro at HENNES meninger og følelser i det hele tatt kunne likestille seg dine fantastiske perfekte meninger om det livet du vet ALT om, og aldri kan ta feil ang». Hva i all verden bygger du dette på, bortsett fra din egen fantasi? Eller mener du at når du ønsker det skal være slik, så er det slik?

Til den siste kommentaren din, MissL1 03+08, du har lov til å tenke hva du vil, og det gir deg sikkert god trøst å tenke slik du gjør. Jeg vet ikke ennå, men slik jeg kjenner ORG, er jeg ganske overbevist om at kommentarene faktisk ikke er lest. For evnen til å ta en avgjørelse og følge den fra det øyeblikk den er tatt, det vet jeg i alle fall at både ORG og familien har! Vil tro det nesten er en forutsetning for å lykkes, både med å stable en høyst levedykitg bedrift på bena i utkant-Norge og å få en familie som holder sammen som få. Til tross for at man også der har sitt å slite med, et barn med et mindre handicap, f eks.. Slike folk får nemlig ikke behov for «enighet» rundt seg, de lever best der det er uenighet, men respekt for andre meninger enn deres egen! Om jeg skal orientere ORG om det som ligger her på nettstedet nå vet jeg ikke. Vi har, tross ulike meninger i mangt og mye, et utmerket godt forhold. Noen daglig omgang har vi likevel langt fra, til det bor vi altfor mange hundre km fra hverandre! Men vi får se..

Blir nå først spennende å se hva som skjer her på nettstedet nå som enigheten brast. Det kommer sikkert innlegg for å klappe hverandre på ryggen.Tie og unngå å kommentere tror jeg nemlig ikke hylekoret er i stand til, til tross for hva som ble sagt på annen tråd. Til det er sikkert flere altfor fornærmet og ute av stand til å vise «positivitet». Og det ville være noe nytt for et slikt hylekor. Men anonyme kommentarer blir det sikkert..Klar for å angripe den som ikke deltok i hylekoret! For når man er blant ulver, må man tute sammen de ulvene man er sammen med. Om man skal unngå å bli spist. Og ulver er det så visst nok av her på tråden.

(Og så klarte jeg visst nesten å skrive så langt som ORG likevel. Rart når man blir engasjert..)

Skrevet

Å himmel og hav.... Kunne du ikke bare ha registrert deg som ORG på nytt da....kjenner ORG irl, ja riktig!

Du kunne ikke dy deg for å dra denne tråden opp og skape ustemning eller??

Vel, jeg gidder ikke kommentere noe mer enn det jeg nå gjør, har andre og viktigere ting å bruke energien min på.

Dere som orker får holde dette ved like....slit det med helsa *rister oppgitt på hodet og lukker døra godt etter meg når jeg går ut fra tråden*

Skrevet

Du mener altså at ORG kritiserer ORG? Den var jo logisk.. Fikk du ikke med deg at vi har ulike meninger i mangt og mye? Heller ikke at jeg skriver ting som: «Men du har rett i en ting, enighet med hva «de fleste» mener og godtar er så visst ikke ORGs fremste egenskap.»

Eller tar du for gitt at enhver som er enig med ORG i denne saken må være ORG selv? For å slippe den argumentasjonen du ikke klarer?

Det var jo ganske betegnende at du valgte anonym-knappen da!

Skrevet

Før du legger inn kommentarer og utgir deg for å være en annen, bør du legge om skrivemåten.....

Som anonym sier, du kunne like godt bare fortsatt som ORG!

Du skriver likt, kritiserer likt og ja referer likt....alt er det samme. Jeg kjenner sinne bygger seg opp på samme måten....

Mer enn det gidd jeg ikke kommentere det.

Men for all del "fjellvåk" takk for at du kom og dro opp sur råtten stemning igjen, det var godt så lenge det varte med den gode stemningen her....

Skrevet

Hjelpes..... jeg kan ikke tro det finnes flere mennesker av denne typen her..... Det går ikke an, rett og slett.

Skrevet

ja,ja, nei,nei....uff.....

Skrevet

hehehe.... Altså, jeg kan ikke huske å ha hatt denne diskusjonen med deg!

Så jeg har INGEN planer i det hele tatt om å komentere noe av det du skrev, annet enn at jeg ser virkelig ikke hva du vill oppnå med å komme inn her og angripe samtlige brukere her inne, det var jo virkelig en god start....?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...