Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Er det noen måte man kan sjekke om noen har innstallert et overvåkingsprogram på pcen min? Jeg tror eksen har vært og gjort det. Bare en magefølelse jeg har. Etter at han satt barnevakt noen timer så vet han så mye jeg har snakket med venninner om på msn osv osv. (Vet han kan ha lest loggen mens han var her, men dette er snakk om i ettertid)
Gjest Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Søk på spyware og du kommer til å få opp forslag til forskjellige programmer. Dessverre er de fleste anti-spyware programmene spesialisert på visse typer spyware og du må kjøre mange forskjellige for å få sjekket skikkelig ... og ettersom de beste programmene ikke er gratis ville jeg vurdert å bare installere pc'en en gang til.
Gjest Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Og en grei "regel" å ha med windows er at du ikke har administrasjonsrettigheter på brukeren du vanligvis bruker når du har datan på, for da kan ikke noen som bare låner pcen litt gjøre ugang og det er vanskeligere for sånne snikprogrammer å installere seg mens du surfer.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 Passord på pc'er er ekstremt lett å å hacke da. Tar meg bare et par minutter å komme inn på hvilken bruker på hvilken pc jeg måtte ønske om jeg har fysisk tilgang til den.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 Ja, der finnes programmer som registrerer hvert eneste tastetrykk du gjør, og sender det til den maskin den som installerer spionprogrammet vil. F eks MSN sniffer av en eller annen variant. Da registrerer det alt du gjør i MSN. Dette kan skjules helt,og da finner du det ikke om du ikke vet hvor du skal lete. Nå husker jeg ikke hvordan du kan få det opp igjen, men dette kan nok en dataforretning hjelpe deg med å sjekke. De kronene ville jeg spandert, for å være sikker. Bare si hva det er du tror som er lagt inn(spionprogram), så finner de det om det er der.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Det er ikke like lett å hacke seg inn på Widows Vista, som det er på XP(her er det en knapp en trenger å trykke ved oppstart for å komme forbi koden) osv. Da tar det litt lenger tid, og du skal kunne litt mer. Selv med fysisk tilgang til maskinen.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #7 Skrevet 17. september 2009 Jeg kommer inn på Vista like kjapt og en trenger ikke kunne mer enn et kjapt søk på Google kan lære deg.
lavendelblomst Skrevet 17. september 2009 #8 Skrevet 17. september 2009 Ring til butikken du kjøpte pc`n og hør om de kan hjelpe deg. Ellers så kan du prøve å google
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå