Gå til innhold

Til dere som har Besafe IZI combi... Noen som kan svare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammelt var barnet ditt da dere begynte å bruke det? Ser det kan brukes fra 0-18 kg bakovervendt. Dvs at det egentlig kan brukes til nyfødte også?? Men er det ikke veldig bratt i ryggen?

Fornøyd eller ikke? Vurderer nemlig dette til lille sprell

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært kjempe fornøyd med dette setet. Ikke av de enkleste å flytte mellom biler, men sitter veldig godt og stabilt. Lett å feste og ta ut ungen. Greit å få vasket trekket osv. Ikke minst kommer det veldig bra ut i kollisjonstester. Vi hadde dette setet til førstemann og kjøpte også det samme til nr to. Vi valgte å kjøpe et sete som var lett å flytte i tillegg for å ha i bil nr to og hvis besteforeldre skulle hente i barnehagen o.l

Jeg synes ikke det er noe nyfødt sete, nettopp på grunn av ryggen. Men kan fint brukes fra ca 10 mnd. Men pass på å få X2 og ikke X1. Sjekket priser i Sverige i sommer og de hadde bare X1.

X2 har et ekstra innlegg som polstrer ekstra i rygg og på sidene som gjør at setet ikke blir så "romslig" for de minste. Dette kan enkelt tas ut da barnet er blitt litt større.

Skrevet

Vi kjøpte det sete til vår når han hadde vokst i fra baby sete. Da var han 11 mnd.Kjempe godt sete.Han bruker det enda å nå er han 3 år.Har det bakover enda.

Skrevet

super fornøyd med dette setet. Mini begynte å bruke dette da han var rundt 7-8mnd, da hadde han vokst ut av nyfødtsetet sitt.

Jeg ville ikke ha brukt izi combi fra fødselen av nei. Det var helt på kanten at vi begynte å bruke det da mini var 7-8mnd. Det er ganske bratt i ryggen, selv om det har en tippefunksjon. Vi har lagt en litt hard pute i bilsetet under bilstolen, slik at understellet til bilstolen blir mer rett. Dette hjelper mye, slik at stolen ikke blir for bratt i ryggen.

Setet er også litt tungvint å flytte fra en bil til en annen, men det gjør man jo ikke så ofte :)

Er generelt kjempe fornøyd med setet, og er 100% trygg på at mini sitter godt og trygt i det :D Veldig bra n.2 sete :D

Skrevet

Fornøyd med setet, men ville aldri brukt det fra nyfødt.

Vi tok det i bruk da lillesnupp vokste ut av baby-bilstolen sin- hun var da rett over et år. Hun er nå litt over tre år og veier rett i underkant av 15 kg, så jeg tipper vi kan bruke setet fram til hun er fire år.

Setet er greit, men bratt å sitte i bakovervendt. Dvs. at hodet kipper framover hvis hun sovner. Så ikke et sete som er optimalt hvis man kjører langt på kveld og natt i ferier f.eks.

Men jeg føler det er et trygt sete i hvert fall.

Skrevet

Vi har også dette setet til jenta vår som nå er 2,5 år. Hun begynte å bruke det da hun var 11 mnd. Ville aldri brukt det fra hun var nyfødt, kan ikke se at det skal være mulig å sette en nyfødt baby som ikke har kontroll på hodet sitt i det setet.

Er veldig godt fornøyd med setet, og jenta vår sitter bakovervendt enda, og trives veldig godt :)

Skrevet

Er også veldig fornøyd med dette sete. Anbefaler det hver gang noen spør. Vi begynte å bruke det da barna var 9-10mnd. Ville ikke brukt det tidligere enn 6 mnd tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...