Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Hvor gammelt var barnet ditt da dere begynte å bruke det? Ser det kan brukes fra 0-18 kg bakovervendt. Dvs at det egentlig kan brukes til nyfødte også?? Men er det ikke veldig bratt i ryggen? Fornøyd eller ikke? Vurderer nemlig dette til lille sprell
Alle gode ting er tre:) Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Jeg har vært kjempe fornøyd med dette setet. Ikke av de enkleste å flytte mellom biler, men sitter veldig godt og stabilt. Lett å feste og ta ut ungen. Greit å få vasket trekket osv. Ikke minst kommer det veldig bra ut i kollisjonstester. Vi hadde dette setet til førstemann og kjøpte også det samme til nr to. Vi valgte å kjøpe et sete som var lett å flytte i tillegg for å ha i bil nr to og hvis besteforeldre skulle hente i barnehagen o.l Jeg synes ikke det er noe nyfødt sete, nettopp på grunn av ryggen. Men kan fint brukes fra ca 10 mnd. Men pass på å få X2 og ikke X1. Sjekket priser i Sverige i sommer og de hadde bare X1. X2 har et ekstra innlegg som polstrer ekstra i rygg og på sidene som gjør at setet ikke blir så "romslig" for de minste. Dette kan enkelt tas ut da barnet er blitt litt større.
T+H+T Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Vi kjøpte det sete til vår når han hadde vokst i fra baby sete. Da var han 11 mnd.Kjempe godt sete.Han bruker det enda å nå er han 3 år.Har det bakover enda.
Sistah*G07*J09* Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 super fornøyd med dette setet. Mini begynte å bruke dette da han var rundt 7-8mnd, da hadde han vokst ut av nyfødtsetet sitt. Jeg ville ikke ha brukt izi combi fra fødselen av nei. Det var helt på kanten at vi begynte å bruke det da mini var 7-8mnd. Det er ganske bratt i ryggen, selv om det har en tippefunksjon. Vi har lagt en litt hard pute i bilsetet under bilstolen, slik at understellet til bilstolen blir mer rett. Dette hjelper mye, slik at stolen ikke blir for bratt i ryggen. Setet er også litt tungvint å flytte fra en bil til en annen, men det gjør man jo ikke så ofte Er generelt kjempe fornøyd med setet, og er 100% trygg på at mini sitter godt og trygt i det Veldig bra n.2 sete
vårspiren Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 Fornøyd med setet, men ville aldri brukt det fra nyfødt. Vi tok det i bruk da lillesnupp vokste ut av baby-bilstolen sin- hun var da rett over et år. Hun er nå litt over tre år og veier rett i underkant av 15 kg, så jeg tipper vi kan bruke setet fram til hun er fire år. Setet er greit, men bratt å sitte i bakovervendt. Dvs. at hodet kipper framover hvis hun sovner. Så ikke et sete som er optimalt hvis man kjører langt på kveld og natt i ferier f.eks. Men jeg føler det er et trygt sete i hvert fall.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Vi har også dette setet til jenta vår som nå er 2,5 år. Hun begynte å bruke det da hun var 11 mnd. Ville aldri brukt det fra hun var nyfødt, kan ikke se at det skal være mulig å sette en nyfødt baby som ikke har kontroll på hodet sitt i det setet. Er veldig godt fornøyd med setet, og jenta vår sitter bakovervendt enda, og trives veldig godt
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 17. september 2009 #7 Skrevet 17. september 2009 Er også veldig fornøyd med dette sete. Anbefaler det hver gang noen spør. Vi begynte å bruke det da barna var 9-10mnd. Ville ikke brukt det tidligere enn 6 mnd tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå