Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 han er en stabil og ryddig fyr.. idag satt han seg ned med meg ettermiddag og sa: Du må slanke deg "Marit".. Uff jeg vet at det er en grunn til at han sier det og at han liker at jeg er i form..men er jo ikke mer en drøy 5 mnd siden den andre barnet vårt ble født.. Flere som har opplevde dette? lettere sjokka,min mann var den siste jeg trodde skulle si noe om vekt
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Huff det var ille! Hvor mye veier du da?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 ja jeg synes det...men får jo pent bare ta den! Jeg er 1,70 og vg ca 74.10 kg mer enn vanligvis. HI
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 Du kan ikke være så feit, sett sånn i forhold til meg ihvertfall. Vel, hadde det vært meg hadde gubben gått på huet rett ut døra! Slik type kritikk er ikke akseptert!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Det var da ikke mye å klage over spør du meg. Jeg ville blitt sinnsykt grinete, gått på soverommet, slengt igjen døra og låst den og laget en liten scene. Rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #7 Skrevet 17. september 2009 10 kg ekstra 5 mnd etter 2. barn er ikke mye, da! Det går ofte veldig fort å gå ned i vekt etter 1. barn, og så går det litt tregere med de andre. Dette har både jeg og mine venninner merket godt. Etter 1.barn var jeg tilbake til normalen etter 2-3 måneder, mens etter 2.barn tror jeg det tok nærmere ett år. Kunne sikkert fått det til litt før, men prioriterte ikke trening. Hadde mannen min bedt meg om å gå ned i vekt, så hadde jeg blitt utrolig lei meg. Jeg er vanligvis slank, så det er klart kroppen min var annerledes med den ekstra vekten, men det følger tross alt med det å sette barn til verden! Synes du skal si til mannen din at du ble såret over at han tok dette opp bare 5 mnd etter fødselen, og at du ikke hadde forventet dette fra han.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #8 Skrevet 17. september 2009 Jeg som spurte hvor mye du veier. Det er jo helt OK til å nettopp å ha fått en baby å veie 74 kg. Mannen din burde skjemmes. Jeg hadde mistet mye tillitt til min mann hadde han prestert å sagt noe slikt! Han oppførte seg som en dritt mannen din!!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #9 Skrevet 17. september 2009 så dere skjønner at jeg har problemer med å bite meg i det og bare legge ut på joggetur! Jeg synes det går på mer enn at han ber meg slanke meg her.Og dette overasker meg fra han.. Sa til han før vi la oss at han bare kunne drite i å prøve seg på meg så lenge han mente jeg trengte å slanke meg. Og dette virket det som har dårlig samvittighet for,for han stod opp med babyn 3 ganger i natt og laget frokost til oss og skrev en lap før han dro på jobb.Er ikke ulikt han og stå opp om natten men pleier stortsett bare å gjøre det når han har fri.. HI
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #10 Skrevet 17. september 2009 Kan hende han mener deg godt selvom det høres keitete ut...Jeg har sakt til samboeren min at han kanskje burde trene litt , ikke fordi jeg synes han er så feit , men fordi dete er så lett å bli kvitt det bitte lille ekstra og ikke minst bra for selvfølelsen å trene litt. Høres ikke ut som det er så ille med deg da , men kanskje du har kommentert det selv ?? At det er derfor han har kommet inn på tanken?? Skjønner at det er litt hardt å bite i det sure eplet siden du HAR en god unnskyldning på hvorfor. Ønsker deg masse lykke til...Ikke tenk for mye på det ! Blir nok bra skal du se
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #11 Skrevet 17. september 2009 Har dessverre sagt det samme til min mann. Men han var da 20 kg overvektig. 10 kg hørtes ikke så mye ut.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #12 Skrevet 17. september 2009 1.70 og 74kg er ikke akkurat stort da! Han burde vel ha litt forståelse for at "ting tar tid" ? og man får jo ikke akkurat lyst til å løpe på sats når man får høre det sånn heller.. Håper han har veldig dårlig samvittighet!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #13 Skrevet 17. september 2009 ER han så perfekt da?? Fy faen,hadde ikke blitt no sex her i gården hvis mannen min hadde sagt det. Hva med å elske værandre som den man er? Jeg brukte over ett år på å komme i normal vekt etter fødselen. Og jeg syns ikke at du er feit med 74 kg. Klem til deg.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #14 Skrevet 17. september 2009 Trente du før? I såfall er det på høy tid å ta opp treninga igjen,- har du det,- så vil det gå seg til etterhvert,- dere må bare vært tålmodig. Jeg hadde tatt det som et tegn på at han brydde seg..At han ville gi meg det "ekstra" puff for å ta i et skikkelig tak:o) Han har kansekj sett OG hørt at du er misfornøyd med kropp etter fødsler, og det er ikke mye som skal tilhos deg..Det er jo så lite ekstra.. Derfor tør han å vise deg sin støtte på denne måten.. Deretter hadde jeg benyttet utsagnet til å få mye fri til trening..Unt meg lange jogge og gåturer i helgene, timer på treningssenter (skikkelig egentid og selvpleietid) og noen måneder på "Helsekost";- altså litt sunnerer,- og dyrere mat enn hva jeg spiser til vanlig:O) Man må vite og utnytte slike situasjoner, ikke bare gjøre det verste ut av alt.. Nå er ikke min mann bekymret for vekta mi da, hos oss er han mer bekymret for at puppene blir mindre og mindre ) Til og med dattere på 6 spurte hvorfor puppene mine krymper her om dagen, og hvorfor tante x og y og z ikke får "krympet" pupper ) Men jeg tar det med godt mot. ER i tiden i super form 8synes jeg selv), vekta vært stabil leeeenge og har oppnådd "før- gravide- med -nummer -1- vekt"...Har fått nummer 2 jeg også ) Men disse puppene er et lite mysterium..Har gått ned en størrelse siste året,- men resten av kroppen har samme mål og veier det samme...Merksnodig ) Lykke til, ikke ta det så tungt,- men bruk det for alt det er verdt..SÅ kjøper du deg sexy undertøy til ham i julegave ;o)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #15 Skrevet 17. september 2009 jeg er av den typen at jeg ikke greier store kropper! beklager.. dette er noe som faktisk irriterer meg, jeg hater å være fordomsfull! så jobber med den saken.. har mange venner som er store, så ikke der "problemet" ligger. men har "erfaring" selv ang å være "stor". er 170 og 53 nå.. men var 75 kg for mange år siden, å følte meg som værdens ekleste menneske.. klarte aldri å godta meg selv.. men etter andre svangerskap forandret forbrenningen min seg å vekta raste. å det har den gjort etter alle de andre SV også. HAH!! nå vet jeg hvorfor jeg har den fobien mot store kropper!! JEG er livredd for å bli slik igjen.. derfor klarer jeg aldri å godta det..(haha, er min egen terapaut her nå) over til deg! tviler ikke på at han elsker deg altså! men nå har det skjedd masse forandringer med KVINNEN hans (du... å i livet hans generellt. at han kansje føler seg litt Lost.? MISSFORSTÅ meg RIKTIG her!!! jeg mener det er totalt uakseptabelt av han å si sånn!! grusomt er det.. jeg prøver bare å forstå hvorfor han kunne si noe sånn. han savner den "gode gamle" deg? prøver bare å sette meg inn i en "tåpelig" manns sinn her.. men kjære deg, snakk med han! forklar hvor mye dette såret deg. å få høre hvorfor han føler det slik!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #16 Skrevet 17. september 2009 Hadde mannen min sagt noe slikt til meg så kort tid etter en fødsel hadde han endt på hue og ræva ut fra huset hvertfall!! Slikt hadde ikke jeg tolerert! Makan til oppførsel! Dersom mannen min hadde sagt noe slikt til meg ville jeg ha tatt det som at det var kroppen min som var veldig viktig, ikke personlighet osv! Det hadde vært ok å heller sagt at han lurte på om dere kunne gå dere noen turer osv utover høsten fordi dere begge trengte litt trim f.eks.. Ikke bare nå må du slanke deg.. ærlig talt!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #17 Skrevet 17. september 2009 blir så utrulig forbanna på dine vegne at det koker! jeg la på meg 30 kg tilsammen på mine graviditeter. jeg føler meg elendig, men mannen min sier hver dag at han synes jeg er finere nå enn jeg var når vi møttes og jeg var veldig tynn.. hjelper masse på selvtilliten. hadde jublet om jeg veide like lite som deg HI.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #18 Skrevet 17. september 2009 Dere er en super fin gjeng med mange sterke personligheter som lyser gjennom innleggene her! Tusen takk for delte tankerog flotte råd! Ja jeg trener fortsatt men ikke på langt nær i den grad jeg engang gjorde og ja jeg klager så jeg har egentlig litt meg selv og takke Tenker at jeg skal ta meg sammen litt og sette meg ned med han og si at han tok meg litt på senga og grunnen til at jeg ble litt såret var fordi jeg synes dette var et litt overtfladisk problem og ble litt skuffet over måten han tok det opp på. Så skal jeg trappe opp trening litt for min egen del Takk jenter! HI
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 17. september 2009 #19 Skrevet 17. september 2009 Jeg syns mannen din la dette fram på en helt feil måte. Vekt er et følsomt tema etter en graviditet og all prat om det emnet bør framlegges med stor forsiktighet! Men det er ikke alltid utenforstående tenker slik. Mannen din har sikkert hørt deg klage, og konkludert med: Du må slanke deg da. Men gjør som anonym litt lengre oppe her skriver, utnytt dette til din fordel. La han passe de små mens du tar deg en joggetur, eller en tur på treningssenter. Ikke for å bli slank for hans del, men for å bygge muskler som ofte har minsket etter en graviditet. KUN for din del!
Tigerpote Skrevet 17. september 2009 #20 Skrevet 17. september 2009 Idealvekta mi er 73 kg;) Jeg synes mannen din var ufølsom og ufin jeg, han kan umulig vite hva han snakker om. Kroppsbygning/fasong har selvsagt noe å si, men ærlig talt, det der er jo ikke definert som overvekt. Også etter å ha fått en baby da.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. september 2009 #21 Skrevet 17. september 2009 Greit nok at han evt kommer med tips om at du kanskje burde spise sunnere, mosjonere etc- det kan jo bare bety at han bryr seg om deg og helsa di. Men måten han sier dette på var kanskje ikke den aller smarteste og snilleste- men så er det jo dette med at mannfolk gjerne er litt 'dumme' på dette området. Du burde fortelle ham at dette såret og at han kanskje kunne vært mer hensynsfull. Min mann er litt motsatt han- jeg har også noen kilo igjen til matchvekta 5 mnd etter fødsel-, når jeg klager over at jeg er misfornøyd, så sier han ; "slapp av, du har jo tross alt født et barn".
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #24 Skrevet 17. september 2009 min mann heter ikke Anders HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå