Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Hvor gammelt var barnet ditt da dere begynte å bruke det? Ser det kan brukes fra 0-18 kg bakovervendt. Dvs at det egentlig kan brukes til nyfødte også?? Men er det ikke veldig bratt i ryggen? Fornøyd eller ikke? Vurderer nemlig dette til lille sprell
nicknavn Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Hadde den til min gutt, men jeg kan ikke tenke meg at en nyfødt vil få det særlig komfertabelt i den stolen. Barnet som skal sitte der bør jo kunne holde opp hodet selv, slik jeg ser det, samt at det blir for bratt i ryggen.
nicknavn Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Begynte å bruke den når babystolen ble for liten, husker ikke helt hvor gammel han var.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 16. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2009 Tassen er blitt 10 uker nå, men har jo ikke helt kontroll på hodet sitt ennå da. Så kan tenkt meg at det blir for slitsomt for han å sitte i et sånt sete ennå.
-MtG- Skrevet 16. september 2009 #5 Skrevet 16. september 2009 Det er godkjent fra nyfødt, men tror ikke babyen vil sitte noe behagelig i den. Vi har en stor og sterk gutt og han tok i bruk setet når han var litt over 6 mnd og nesten 9 kg. Da satt han ganske fint i det.
Bella Swan Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Vi har nettopp kjøt Besafe og minstemann er 7mnd, setet anbefales ikke før babyen kan sitte selv.
Brugda Skrevet 17. september 2009 #7 Skrevet 17. september 2009 De bør kunne sitte oppreist helt selv, og være minst 6 mnd, sa de i butikken da vi kjøpte setet. Har lest dette flere steder på nett også. Det er et veldig bratt sete.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 17. september 2009 #8 Skrevet 17. september 2009 godkjent fra 0 kilo, men anbefales ikke før 6 mnd nei.. mye rart som er godkjent.. kan jo sette en 3 mnd gammela baby fremovervendt også hvis den er 9 kilo..
Gjest Skrevet 17. september 2009 #9 Skrevet 17. september 2009 Begge mine har vært 8 mnd. Da sitter de i hvertfall veldig godt og har vært kjempefornøyde i bilen. Veldig fornøyd. (Og det setet er ikke brattere i ryggen enn f.eks Acta graco-bilsetet (0-13 kg) vi brukte som babysete.
Gjest mphs Skrevet 17. september 2009 #10 Skrevet 17. september 2009 Det første babysetet er fase 0 sete og Besafe izi combi 0-18 kg er fase 1 stol. Det skal ikke brukes til nyfødte. Men som stol nr.2
Gjest Skrevet 17. september 2009 #11 Skrevet 17. september 2009 Vi brukte det fra mini var ca 8-9 mnd'er gml. Ville absolutt ikke brukt det før. Anbefaler også Britax Multi-tech som sete nr 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå