Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Vær anonyme om dere ikke vil stå frem med nick, for jeg forstår. Men hadde vært litt "morsomt" å prøvd å finne ut om hvordan svangerskapsforgiftning kommer snikende. Fortell litt om hva du spiste, om du røyket, drakk alkohol osv, så kan vi se om vi finner en sammenheng. Kan begynne med meg. Jeg røyket litt i svangerskapet. Drakk alkohol 4 uker i begynnelsen (kun fordi jeg ikke visste at jeg var gravid) Det begynte tidlig med at jeg ble veldig kvalm og var det hele svg.skp. Og dermed fikk i med ganske lite mat. Det gikk mye i sjokolade, og pepsi max. Jeg fikk en litt alvorlig svangerskapsforgiftning og sliter enda med høyt blodtrykk. Fortell meg din svskpforg-historie
Gjest Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Verken drakk eller røkte. Spiste normalt. Fikk høyt blodtrykk og svangerskapsforgiftning og fødselen ble satt igang som følge av dette. I mitt neste svangerskap fulgte jeg samme oppskrift og fikk ikke antydning til svangerskapsforgiftning. Fikk heller ikke noe vann i kroppen denne gangen, og hadde ikke forhøyet blodtrykk på noen målinger.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Så bra...Er det noe du hadde spesiellt dilla på da? Tenker på brus, sjokolade, light brus etc?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #4 Skrevet 16. september 2009 Røkte første svangerskap... Svangerskapsforgiftning Spiste normalt og drakk ikke alkohol Dette svangerskapet: røyker ikke, spiser normalt, drikker ikke alkohol og antydning til spor + hevelser.. Men denne gangen er det tvillinger så det kan jo være grunnen.. håper jeg slipper denne gangen.
Gjest Skrevet 16. september 2009 #5 Skrevet 16. september 2009 Har et aldri så lite problem med Pepsi-Max avhengighet, men prøvde å begrense dette under graviditeten. Dette gjaldt begge svangerskap. I første svangerskap hadde jeg sjokolade- og kakesug. I neste hadde jeg surt-snop hunger samt appelsinjuice og grønne epler. Uten at jeg tror noe av dette var utslapgsgivende (begrenset meg). Er mer vanlig med forgiftning i første svangerskap enn i senere.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #6 Skrevet 16. september 2009 Kanskje det kan være noe med aspartam eller hva det heter, for jeg drakk uhordelig mye pepsi max. Noe jeg ikke drikker til vanlig. Skal ikke knekke noen koder her ikveld. Det er hodet mitt for sliten for, men er litt spennende å sammenligne. Vet ikke hvorfor. MEN når det er sagt, så skal mitt 2. svgskp være mye sunnere...har t.o.m begynt å trene i forkant Og sluttet å røyke
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #7 Skrevet 17. september 2009 Jeg fikk også sv.forg. i uke 35. Drakk endeeeel Pepsi max, men tror heller det var kranglinga på bim som kjørte blodtrykket til topps....Hahahaha. Neida. Har tatt 3 aborter, og de konkluderte med at det kanskje kan være grunnen. Spennende tråd:)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #8 Skrevet 17. september 2009 Røyka to røyk før jeg kuttet ut helt, drakk selvfølgelig ikke alkohol ( bortsett fra noen drinker da jeg ikke visste jeg var gravid )..og jeg drakk ikke pepsi max heller, brus er det verste jeg vet Jeg var ekstremt kvalm og spydde mye hver dag helt til tvillingene ble tatt ut i uke 29. Jeg var raskt oppe i 200 / 130 i bt og det økte..jeg spiste sunt, det jeg fikk i meg , men la på meg over 40 kg..masse vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå