Gå til innhold

Svigermor vil hjelpe oss med utgiftene til dåpen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så hun tilbudte seg å betale for en kake til kr. 300. Selskapet kom på kr. 9.000,-

Vi klarer fint å betale dette selv, så hun skal slippe å betale noe som helst, syns bare det hele var litt komisk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, du virker litt utakknemmelig og litt slik "når du ikke kan gi oss mer så trenger du ikke gi fatetslige 300;" og du virker litt fornermet.

Hadde det vært meg så hadde jeg takket ja og vært takknemmelig for det vi fikk.

Det er av mor og far barnet skal lære seg å være takknemmelig for det man får og ikke grine på nesen over beløpet eller gaven.

Skrevet

Jeg griner ikke på nesen. Syns bare det er litt komisk. Å tilby å betale kr. 300 av en regning på kr. 9000 er jo ikke rare hjelpen. Da kan vi da like gjerne betale hele regningen selv (som jo også var meningen).

Skrevet

du skal være kjempe takknemlig for at hun vil hjelpe...har du tenkt på at de 300 kronene for henne kanskje er veeldig mye penger? en gir det en har og du bør vise takknemlighet!

Skrevet

De er stinne av penger, så det er slett ikke mye for dem. Men de ødsler ikke på noen områder, så det er helt greit. Hadde vært noe annet om de hadde brukt mye penger på andre ting.

Men som sagt, jeg forventet ikke noe, men syns det var litt rart å tilby seg å dekke 300 kr.

Skrevet

Jaja, vi får blomster til bordet, men ikke i den fargen jeg har alt det andre i, for den likte hun ikke. Blir litt oppgitt egentlig, for det er hyggelig at hun vil hjelpe til, men ville vel heller ordnet det selv når det skal være sånn... ;)

Skrevet

hvordann kan du vite at hun er stinn i penger? fikk beskjed om i dag at vi var rik??? vi har nesten ikke penger til mat på bordet! ofte blir en missforstått...

Skrevet

Er det ikke akkurat det du gjør, griner på nesen av de 300; når regningen er på 9000;?

"Nei så lite penger tar vi ikke imot, når regnigner er på 9000;"

Svigermoren din prøver å gi dere noe, men du vi ikke ta i mot pga av størrelsen på beløpet, huff hva er det en ting å henge seg opp i?

Skrevet

Skjønner akkurat hvordan du har det. Min ekssvigermor skulle dele en regning med oss, og så ville hun bare spytte i 50 000. Når vi uansett måtte betale 750 000 så syntes vi at det var litt komisk. Haloo liksom, spytte i med bare 50 000?? Da kunne vi like gjerne betale alt sjæl.

Skrevet

Ja hvis du sidestiller 300 kr og 50 000 kr så. Deg om det....

Skrevet

Ja, om 50 000 er lommerusk for meg, som 300 visstnok er for hi, så ser jeg ikke helt problemet i sammenligningen.

Skrevet

Er 50 000 lommerusk for deg da? Neppe...

Skrevet

Heh, akkurat det tror jeg du ikke vet så mye om;)

Skrevet

Jeg skjønner deg hvis hun har sagt at hun skal hjelpe til med utgiftene til dåpen, også "bare" gir dere en kake. Den ser jeg. Men hvis hun ikke har sagt at hun skal hjelpe til med utgiftene så syns jeg du virker utakknemlig

Skrevet

Vet ikke nei. Men en alenemor på 25 år er sjelden veldig stinn av penger.

Skrevet

Nei, men selv en alenemor kan overraske.

Skrevet

Ok. Svigermora di er ei drittkjerring, og det er egentlig veldig synd på deg, HI.

Kjerringa er grådig. Og svigerdatteren er utakknemlig, og da går det nok opp i opp.

Dere er nok en flott og sammensveiset familie.

Nå er det bare å vente på neste hatiske svigermortråd.

Skrevet

Nei vet du.. syns du får litt mye pepper her.. Jeg og synes det var litt komisk!

Egentlig synes jeg det er bittelitt rart.. Sånn: "Ja, nå skal jeg bidra gitt! Se her, så fin kake og den har jeg bidratt med, bare så det er sagt!"

Kanskje jeg er litt bortskjemt jeg da, men jeg synes det var litt pussig ja.. og må egentlig si at det høres kjempeirriterende ut at hun skal overbestemme hvilken farge dere skal ha på blomstene bare fordi hun betaler!

Så jeg er i alle fall enig med deg HI. (Så kan vi heller være noen bortskjemte drittsvigerdøtre sammen ;))

Skrevet

Haha, jeg skjønner godt at du synes det var litt komisk, for det er det jo. Greit vi skal være takknemlige, men det er da lov å ha humor likevel ;)

Skrevet

Forstår deg godt hi. Svigermor lovte å bidra til bryllupet vårt, og ga seg ikke selv om vi sa hun ikke trengte det. Hun snakka om det i nesten ett år, men betalte kun for dukene. Hele bryllupet kostet 120 000. Siden hun "bidro" skulle hun bestemme også, og trua med å ikke komme da jeg sa nei til enkelte forslag. Hun sier fremdeles til alle som gidder å høre på at hun betalte deler av bryllupet vårt, og tar gjerne æren for hele greia.

"Den heldige eier av et barn": Hva er problemet ditt? Har noen pissa i ølen din? Og tror du virkelig du eier ungen din?

Skrevet

den heldige eier av ett barn: du kan da ikke seriøst mene at du er misfornøyd med at svigerforeldre sponset deg/dere med 50.000???? håper det var kødd....

Skrevet

Knegg knegg. Husk at "selv en alenemor kan overraske". Bare ikke den alenemora der. Hun har nok ikke 50 000 i årsinntekt engang. (Fniser)

Skrevet

Selfølgelig er jeg ikke misfornøyd med noe, men for meg er 50 000 like lite som 300 er for andre. Selv om jeg kommer fra en familie som virkelig ikke trenger å snu på krona, så har jeg da vitterlig lært at man skal sette pris på de små tingene også. Hva med å ta de pengene og holde kjeft om resten fremfor å springe inn hit, klage og gjøre narr.

Og til deg over her, joda, jeg tror jeg eier henne. Skulle da vel bare mangle, jeg har da tross alt laget hennewww.birgittemedtosjefer.blogspot.comødgt henne og matet henne og må da bestemme hva hun skal tenke, si og føle. Djezz... Av og til lurer jeg på om anonyme som deg er en mislykket abort. Har hørt det skjer merkelige ting med dem.

Skrevet

Å nei, jeg tror hjertet mitt brister. Anonyme tror ikke jeg er rik, bu-fucking-hu.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...