Gå til innhold

Hvilket type bind har dere kjøpt til etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt nattbind libress. men er vel ganske tynne de. Så leste jeg et sted at de anbefalte tena? Hmm.. ja ikke vet jeg.. Hva har dere kjøpt eller å anbefale`?

Hva er det man ikke skal tenke på ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at Seba er det som ligner mest på det du får på sykehuset. Bare litt dumt at det ikke er lim på det. Men mulig det vil funke med et libresse bind utenpå? Prøv å få med sneket med deg noen fra sykehuset. ;P Det tenker jeg å gjøre.

Skrevet

Libresse Maxi nattbind fungerte kjempfint for meg. De er tykkere enn de vanlige (Invisible) nattbindene om det er de du har kjøpt.

Mange anbefaler Seba fordi de er så myke, og dermed bedre mot evt sting.. Men jeg hadde ikke problemer med Libresse og jeg sydde mye.

Gjest eelis+guttespire *høygravid*
Skrevet

Jeg har tenkt å snike med meg noen bind fra sykehuset (hehehe), også har jeg kjøpt Libresse nattbind og en sånn rosa pakke Libresse. Kommer garantert til å trenge mer, men tenker å se an hvor mye jeg blør før jeg hamstrer :-)

Hehe, folk flest vet ikke at man blør etter fødsel. Det kom som en liten overraskelse på meg at man blør i ukesvis.

Skrevet

Jeg har kjøpt vanlige Libresse nattbind, men går seriøst for bleier. Jeg blør mye til vanlig også, og pleier å spleise sammen 2 nattbind, ellers blør jeg foran eller bak bindet. Eller pleide. Jeg bruker egentlig grønn ob hele døgnet, men det kan jeg ikke nå:/

Skrevet

etter førstemann fikk jeg med meg noen gode tykke bind fra sykehuset...hehe...litt usikker om jeg faktisk fikk med meg eller om jeg "stjal" noen som lå igjen på rommet *ehem*. men er enig i at Seba sine ligner mest på dem de har på sykehuset... ellers er faktisk Tena Lady sine tykkeste ekstremt gode! brukte dem selv og de var behagelige å gå med etter fødsel og absorberende. personlig syns jeg de var mye bedre enn noe Libresse bind altså.

Skrevet

brukte de på sykehuset mens jeg var der( 3 dager), men når jeg kom hjem begynnte jeg med libresse nattbind i noen dager til jeg gikk over til sånn rosa pakke, men 2 uker etter fødsel begynnte jeg med libresse stringbind:-) men spørs vel på person til person hva de trenger.. noen blør jo mer enn andre,,

Skrevet

Jeg fikk høre på sykehuset at om en klemmer på magen hver gang en er på do eller er i dusjen, så vil de verste blødningene gi seg ganske fort. Men det varierer jo, jeg fikk vondt når jeg gjorde det. For å være sikker, så tar jeg nok med meg et par *kremt* bind fra sykehuset. Så er jeg ihvertfall sikker på at jeg har tatt rett sort. Det verste har vært over for min del etter en uke, kanskje halvannen. Det verste for min del har hver gang vært at stingene svir sånn at jeg må ha en sterilisert halvliterflaske med vann med meg på do for å helle over strålen. Den delen blir den verste!

Skrevet

man trodde man vaar heldig som slapp mensen på godt over ett år, så får du alt sammen på en gang i løpet av en mnd.. :) Ja ja.. Ser ikke akkurat frem til der der altså..

Skrevet

Jeg blør veldig lite når jeg har mensen, og har blødd veldig lite etter fødsel også. Bruker derfor bare truseinnlegg, som jeg gjør til vanlig menstruasjon.

Bruker bind det første døgnet på sykehuset.

Dette er som kjent veldig individuelt.

Skrevet

jeg tok med meg et par fra sykehuset og gikk så over til nattbind... de svære bleielignende på sykehuset var utrolig gode å ha de første nettene.

Skrevet

min erfaring er at tena bindene er best i begynnelsen . så så heller bytter jeg da når det værste har gitt seg

Skrevet

For meg har det holdt med nattbind (Libresse/Always), fra dag 2 etter fødselene. Brukte kanskje nattbind på dagtid i en ukes tid, så har jeg gått over til vanlig bind etter det. Har fortsatt med nattbind på natten en stund!

Skrevet

Takk for mangen bra tips. Kansje jeg skal kjøpe en pakke med med typ større tena, eller seba, sånn at jeg har. Har blødningen noe og si i forhold til mye man blør når man har mensen?

Ja har liksom ikke helt peil på bind når man ikke har hatt mensen på noen "år" ! :) Men sant som noen her sa at man får jo alt man ikke har fåt..hehehe..

Noen som vet om blødningen blir like "ille" etter man har hatt ks?

Skrevet

Jeg hadde ks sist, og blødde myyyyye, så jeg tror ikke det har noe å si for hvor mye du blør... Ikke hvor mye du pleier å blø når du har mensen heller. For dette er jo ikke mensen, det er jo noe annet liksom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...