magica og lille tryll ♡ Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Lille tryll er 10 uker, litt tidlig kanskje?? Har et ønske om å venne henne til å drikke og like vann etterhvert. Noen som vet?
Fireblade Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Sikkert litt variasjoner ute og går, men jeg har ikke gitt vann til noen av mine med mindre det har vært veldig varmt slik at de har hatt behov for ekstra væske. Ellers så har jeg vel ikke gitt de så mye vann før 1-års alderen. Husker jeg brukte vann om natten når jeg skkulle venne de av med nattamming, men da var de nok rundt året begge to. Det skal og sies at de større barna mine drikker bare vann i dag med unntak av litt brus i helgene og de er nå 13 og 8 år. Tror det er viktigere å gi de vann fra de er året gammel og når de blir eldre, da de legger seg til dårlige vaner som er vanskeligere å vende:)
Peders mamma Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Min lille har fått mme siden fødsel så godt som, så har derfor supplert litt med vann, værtfall i sommer, da han ofte ville ha flaske- ikke fordi han var sulten men fordi han var tørst. Han får grøt om kvelden nå, og drikker vann til grøten, han er fire og en halv måned og har drukket vann siden han var to og en halv.
MiMa09 Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 Men man koker vannet til de minste? Og hvor lenge gjør man med det?
Gjest Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 Mi får mme, og jeg begynte å gi vann å drikke da hun var ca 6 måneder tror jeg.. Hun likte det ikke så godt i begynnelsen, men jeg ga ikke opp og fortsatte å prøve \å få i henne litt vann hver dag. ville IKKE gi saft, det syns jeg ser så dumt ut.. Nå elsker hun vann (er snart 8mnd), og jeg er såå fornøyd! Hun får vann til middagen, og når hun "spør" etter det i løpet av dagen Jeg slutta forresten å koke vannet da hun var 6mnd... Lar det bare renne ei stund i springen før jeg tar det på flaska/koppen..
Studine mevik Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Vi ga vann allerede da gutten var nyfødt pga varmen. Han er født rett før de varmeste ukene i juni. Han skulle konstant ha mat så når det bare var en time siden forrige gang han spiste så fikk han først litt vann før han fikk mat. Han får fortsatt vann. Litt vann og litt sviskesaft etter han har fått tran og så spiser han rett etter det igjen som regel
Maia&Mathias <3 Skrevet 18. september 2009 #7 Skrevet 18. september 2009 Jeg begynte å gi vann til lillegutt når han var 3 mnd. Han likte det ikke så veldig godt i begynnelsen fordi det var jo kaldt og det var rart synes han! Nå er han 5 mnd og han er fremdeles ikke så kjempeglad i vann, men gir han vann til grøtmåltidet på kvelden og til fruktmåltidet på dagen. Spurte hs om når en kunne slutte å koke vannet og hun sa at det ikke trengtes å kokes etter babyen er 3mnd gammel. Hun sa også at det var vanlig å introdusere vann når babyen begynte å få fast føde...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå