Gå til innhold

Hvem GLEDER seg til selve fødselen :)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt bekymret og nervøs. Jeg har bare behov for å høre litt ifra de som ser fram til den, og det å få bekreftet at det går an å gede seg til selve opplevelsen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er førstegangsfødende og har slitt med angst for fødselen. Har fått oppfølging og samtaler, og har gått fra å være livredd til å faktisk bare være spent.

Jeg har latt vær å lese skrekkhistorier, og det hjalp. Og det er jo faktisk flere positive historier om fødsel enn negative, mange flere faktisk. Hører det er flere som har født før, som gleder seg til å føde igjen. Det må da bety noe.

Jeg gleder meg til det fødselen starter, det å kjenne at nå er det noe på gang, snart får vi hilse på babyen i magen. Jeg gleder meg ikke til den delen med de mest intense smertene, men da er man så fokusert på selve fødsel at man har ikke anledning til å være nervøs likevel, vil jeg tro.

Også gleder jeg meg til alt som kommer etterpå, selv om det kan oppstå problemer med amming, brystbetennelse, smerter i underlivet osv. Men det driter jeg i akkurat nå. GLedegruer meg egentlig bare til å finne ut hva en fødsel egentlig er for noe, og hva som egentlig har "skjult" seg i magen min i 9mnd.

Skrevet

hører ikke til på 3tri enda, er bare 8+2 men jeg gleder meg ekstremt mye!!!! jeg gledet meg første gangen også. jeg gledet meg til fødselen i flere år faktisk! jeg klunne ikke tenke meg noe større enn å få føde et barn!! jeg fikk en fantastisk opplevelse og jeg tror min positive innstilling hjalp meg mye fordi jeg slappet veldig av i kropp og hode. jeg visste jo det kom til å gjøre vondt men det var jo også alt jeg visste. er jo ingen fødsler som er like så jeg lukket ørene for hva alle andre sa. dette var noe jeg måtte oppleve selv.

Skrevet

Nå har jeg akuratt fått den lille bebin min da, men jeg gleda meg supermasse til fødselen når jeg gikk gravid! Og jeg gleder meg faktisk enda mer til neste fødsel! (Hvis det blir noe neste da, men det håper jeg)

Skrevet

Jeg trodde jeg ville være nervøs når det nærmet seg, men jeg gledermeg faktisk:) Tror det blir spennende, greit nok at det sikkert kommer til å gjøre fantastisk vondt, men tenk så fantastisk kroppen vår er som kan gjennomføre dette:)

Skrevet

Jeg gleder meg til fødselen!

Er førstegangs så vet jo ikke helt hva jeg går til, men tenk så fantastisk å få møte lille nurket som mannen min og jeg har klart å lage :o)

Som Vestlandsfanden også skriver så er det MANGE flere flotte og herlige fødsler enn dårlige.. Tenk på alle som gjør det flere ganger. Og jeg gleder meg til å virkelig kjenne kroppen jobbe for å gi liv til den personen som kommer til å bli det viktigste mennesket i livet vårt fra nå. Tenk på den følelsen det må være å virkelig kjenne barnet jobbe seg gjennom fødselskanalen! En del mennesker kaller det jo "Livets port".. Jeg synes det er en god beskrivelse :)

Men jeg sier som Solveig Kloppen; Jeg er ingen urkvinne, så dop meg ned! Hehehe... Tror nok jeg får med meg det som skjer uansett. Kanskje bedre tom, iom at de verste smertetoppene tas av medisinene. Innbiller meg at jeg da klarer å tenke klarere og være mer tilstede når tulla blir lagt opp på brystet mitt..

Det må jo være det største man kan oppleve i livet.. Jeg blir rørt av bare å tenke på det... Gleder meg masse!!

Skrevet

Jeg gleder meg til fødselen, og det har jeg gjort hele tiden.

Er førstegangs så vet fint lite om hva jeg har i vente, kanskje derfor?

Har jo skjønnt at det er veldig vondt og alt dette her.

Men jeg tenker mer på selve opplevelsen, at jeg ville vært utrolig lei meg om jeg ikke kunne fått oppleve en fødsel. Kvinnekroppen er laget for og føde, å hundrevis føder hver dag, så hvorfor skulle ikke jeg klare det like godt som alle andre :)

Hadde gruet meg som en gal om jeg måtte hatt KS, men fødselen gleder jeg meg til starter :)

Jeg tenker hver dag at dette klarer jeg, tar det som en utfordring og venter med godt mot. Og gleder meg masse til og se den lille babyen min :)

Skrevet

I do, I do !!! :)

Gleder meg kjempemye.. Mest fordi eg fokuserer på tiden etterpå, har så lyst å komme inn i "rutinen" me en baby i hus :))

Gleder meg og til all oppmerksomhet retta mot meg, hehe, eller mot meg og babyen får eg vel sei :D Så får det berre gjere "litt" vondt :)

Mamma har fortalt meg at då eg va lita så trakk eg ut mine egne tenner for å få penger frå tannfeen (!!), så liker å tru eg har høg smerteterskel :)) hihi:)

All smerte er hjertelig velkommen her (seie eg no hvert fall)! :)

Skrevet

Såå hærlig med alle disse innleggene :)) Dere er supre ;)!

Skrevet

Jeg gleder meg kjempemasse. Det skal bli en fantastisk og spennende opplevelse. Og endelig er det min tur til å få lov til å kjenne på disse smertene som alle snakker om.

Skrevet

Jeg gledegruer meg!:0) Men det er vanskelig å egentlig si hverken det ene eller det andre, siden jeg aldri har gjort dette før. Går veldig opp og ned for min del.

Men får en litt syk glede i meg når jeg skal tenke på fødselen, smerten inkludert. Og gleder meg så til lille Oktoberjenta mi kommer:0) Ser for meg at jeg kommer til å holde henne og bare se på henne i timesvis og bare være helt forelsket i henne!

Skrevet

Jeg gleder meg. Har vært innlagt på sykehus med premature rier sist natt, og fikk sjekka ut fødestua skikkelig. Det satte minnene i sving, det er tross alt 13 og 15 år siden sist.

Gleder emg til at kroppen skal ta over og gjøre noe den kan - på autopilot. Det å produsere et ferdig menneske er litt av et under, er overlykkelig over å være kvinne og få oppleve dette.

Smertene er jeg ikke redd for. Jeg har født en gang uten smertestillende (flott fødsel, stor unge), og har ikke noe stort mål om å gjøre det igjen. Har tenkt å la jordmor bestemme hva som er best denne gangen. Men har et lite ønske om å slippe epidural(førstemann), synes det var "invalidiserende".

Gled dere, jenter. Det er en opplevelse vi tar med oss resten av livet!

Skrevet

Jeg og gleder meg kjempe masse!!!

Har en jente fra før og husker at jeg missunte alle som skulle gjennom en fødsel etter at jeg hadde fått henne...

Heeeeeelt fantastisk opplevelse for min del ;0)

Skrevet

Gleder meg veldig, jeg! Til å se hvor tøff jeg faktisk er, hva kroppen min kan få til, og faktisk å oppleve at et nytt liv kommer til verden! Har ikke opplevd så mye som en kalving før, og gleder meg til å oppleve "livets største under" på ordentlig.

Og ikke er jeg redd heller. Klart det kommer til å gjøre jævlig vondt. Men jeg lider av migrene, så jeg har flere ganger opplevd å ligge til sengs i flere dager med fæle smerter, og det har jo gått greit. Denne gangen kommer det jo til å være produktive smerter som har et formål og som jeg kan jobbe med, og så leder de til noe VELDIG fint!

Fødsel blir bra!

Skrevet

jeg gledet meg til første fødsel og det hadde jeg all grunn til. Det var en helt super setefødsel overstått på 4 1/2 time, kun med litt lystgass som smertelindring.

Denne gangen føler jeg meg ikke helt klar mentalt, men jeg har gått gjennom endel følelsesmessige berg og dal baner i graviditeten. Jeg mistet mamman min i mars og har sørget fælt over henne siden og jeg bearbeider sykdommen og døden hennes veldig nå når det nærmer seg termin (kanskje det er for at kroppen og hodet skal være litt mer klargjort når bebisen kommer?).

Jeg tror og håper denne fødselen blir like fin som den første, jeg gleder meg veldig til å se hvem den lille er. Det jeg faktisk stresser over er barnevakt til sønnen vår!! Vi har bare gode venner som selv har små barn som kan stille opp. Familiene våre bor 60 mil vekk....... Så jeg krysser fingrene for at vi skal ha flaks og føde mens han er i bhg eller noe.

Det er rart med den urkraften vi har i oss! Ikke glem den. Det er en stor opplevelse å føde barnet sitt og jeg er veldig glad jeg fikk med meg alt uten å være påvirket av heftigere smertestillende enn lystgass. Når det er sagt - det er ikke noe nederlagt eller feil å få epidural o.l. , men det går ann å kjenne litt på kroppen om man faktisk trenger det? Du kommer deg mye kjappere uten det i kroppen.

Enig med Småtorsk - fødsel blir bra!!

Lykke til alle sammen :D

Skrevet

jeg GLEDER meg faktisk til fødselen! det jeg husker fra første fødsel var at jeg ble godt tatt vare på, alt føltes trygt, typen og jeg kom nermere hverandre enn noen gang før. og den deilige følelsen når en innser at ungen faktisk snart er ute! :o) husker veldig lite negativt fra føselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...