Gå til innhold

IKEA VS ANDRE VAREHUS

mitt hjerte ❤ mitt liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det kommer til kjøp av madrasser, dyner, kluter, håndduker og alt man trenger til en nyfødt av slikt, er det stor forskjell i pris på ikea og andre kjeder som jysk, princess osv...

Jeg bor nemlig i en by uten IKEA, men skal til bergen neste mnd, så kan ta meg en tur innom for å handle om det er stor prisforskjell... må da frakte på fly, men det tror jeg skal gå greit...

om det ikke er stor prisforskjell... hvilke andre kjeder er det greit å gå og handle på??? med tanke på pris, men også på kvalitet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe fra ikea jeg bare mååååå ha? :)

Skrevet

Vi kjøpte veldig mye på Princess selvom vi bor like ved ikea. Det eneste jeg kommer på at vi kjøpte på ikea er håndkler. Princess har kluter som er veldig gode til små babyer, de har gulpekluter (det kjøpte vi stort sett på Bogerud tekstil fordi gaskluter de har på princess ikke dugde til den vanvittige gulpingen sønnen vår holdt på med), helsetepper, andre tepper, sengetøy, dyner osv. De har også ofte salg på div. Vi kjøpte dyner når de hadde halv pris på alle dyner og vi kjøpte det meste av babytingene når de hadde barnedager og halv pris på alle barnevarer.

Madrass kjøpte vi sammen med senga på Barnas Hus og det var en pakkepris, så der vet jeg ikke om vi kunne spart noe ved å kjøpe på ikea, men når du må frakte det på fly hjem, så tviler jeg på at du sparer så mye.

Skrevet

dytt :)

Skrevet

Dersom du kjøper seng på IKEA, så har de ofte litt ukurante sengemål, slik at du må kjøpe madrass der også. Kan gjelde noen dyner også, slik at du er nødt til å kjøpe sengetøyet der også.

Sånn sett er det greit å ikke basere seg på IKEA, dersom du ikke bor sånn til at det er enkelt å komme seg dit. Blir litt upraktisk. Men for all del, IKEA har mye fint og synes det er en helt grei kvalitet og lav pris.

Vi har kjøpt mye på Princess. Både kluter, håndklær, sengetøy og smekker.

Fordelen med IKEA er jo at de har omtrent alt man trenger, bortsett fra klær, til baby. Og så er det jo kos å gå og titte der, man finner alltid noe.

Skrevet

Ikeas senger har hatt standardmål i noen år nå:) 60x120cm..

Det vi har kjøpt på ikea som vi ikke har funnet andre steder er biteskinne for å feste oppe på sprinkelsenga.. kommer ikke på noe annet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...