Gå til innhold

Leker, babygym osv..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette nåke dåke kjøper frå begynnelsen? Er det egentlig nåke poeng i å ha den første mnd.? Har berre kjøpt anna utstyr og ikkje tenkt på uroer, leker, babygym elle nåke...

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger vel så og si ingenting den første måneden, spør du meg. Tror vi brukte babygym fra 3-4 mnd. Har allerede glemt litt hvordan det var, men poenget mitt er at du nok kan vente med å kjøpe slike ting til en stund etter fødsel. Tror vi prøvde å bruke en musikk uro da Sofie var helt liten, men den var forferdelig irriterende for oss voksne og gikk raskt tilbake til boden..

Skrevet

Eneste jeg hadde kjøpt inn var en uro. Ikke det at behovet var der de første ukene, men den var på tilbud, så da kjøpte jeg den.

Babygym kjøpte jeg ikke før han var 6 uker, hadde ikke noe utbytte av den noe før det.

Kjøpte en spilledåse når han var ca 2 uker, og den var grei å ha, men ikke noe so mvar helt nødvendig å ha i hus fra han var født.

En bamse eller koseklut kan være koselig å ha fra dag 1. Pappaen var å kjøpte en koseklut til han den dagen han var født, og den ble han avhengig av å ha når han skulle sove ganske fort.

Skrevet

Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å kjøpe noen leker i det hele tatt til å begynne med. Det er jo ikke så interessant den første tiden, også er det andre ting vi måtte prioritere å kjøpe.

Likevel så ble det til at vi la en babygym i handlekurven da vi var på Ikea sist, også en søt liten bamsehund. Hehe, er ikke så lett når man ser alle de søte små lekene.

I tillegg har jeg kjøpt en sånn fargerik lekesak for å henge i vogna og en bitteliten bamseleke for å ha ved stellebordet. Greit for babyen å ha noe å prøve å feste blikket på.

Uro har vi arvet fra noen venner på jobben.

Resten av lekene tar vi etterhvert. Har også ønsket leker fra venner og familie som har spurt hva vi ønsker oss til baby.

Skrevet

HAr ikke prioritert leker, nei. Regner med at det passer bra at ho ønsker seg sånt te jul.

Har kjøpt en dritsøt elg te å henge på vogna eller senga. Lamaze eller noe heter merket. Sikkert veldig pedagogisk riktig med forskjellig lyd og konsistens i bena og biteringgevir.....:P Kjøpte den KUN fordi jeg syns den var så nydelig....

Skrevet

Her er det kun uro og vippestol som er kjøpt, men det var fordi jeg først skulle bruke trumfen vi hadde, så da kunne jeg jo Er noen bamser her, men blir ikke kjøpt inn noe mer sånt her nå. Måtte google elgen du snakker om (kjeder meg her.. en TV, og der spiller Liverpool akkurat nå!) Den var jo kjempe søt:) Hvis det er den med lilla gevir? Mulig jeg få skaffe en slik:D

http://www.eurotoys.dk/main/index.asp?site=324&vn=300-LC27014

Skrevet

hahaha, den elgen var stilig! tror jeg/babyen må ha en sånn :)

Skrevet

Fikk et strekt behov for å MÅ ha den elgen her.. hehe. Har du kjøpt den i en butikk her i Norge? Evt, hvor og hvor mye kostet den?

Skrevet

VI fikk en babygym og en del leker, så kjøpte ingenting selv nei. Babygym`en begynte han å interessere seg for da han var ca 6 uker gammel. Så før den tid er det nok ikke så stort behov for altfor mye leker nei.

Nå er han 10 uker og kan ligge lenge og dunke på lekene på babygym`en :) Så har hatt masse glede av den når han ført begynte å interessere seg for mer enn bare å sove og spise :)

Skrevet

Vi tok også med en babygym fra Ikea sist vi var der:) Og har hengt en uro i himlingen over senga. Ellers har jeg tenkt å la henne arve en del leker etter meg!:0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...