Gå til innhold

"barnehage" for pensjonister?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe... oki det er kanskje en rar tanke, men tanken har slått meg ;)

for jeg tenker at når pappa blir gammel, så meg jeg jo jobbe. og om han blir sånn at han ikke kan greie seg selv de timene jeg er på jobb så må han jo på gamlehjem.

men med mindre han trenger omfatende medisinkbehandling så hadde det kanskje vært ideelt med en slags "barnehageløsning"

at han var sammen med noen som kunne passe på han om dagen også kunne han være sammen familien sin resten av døgnet.

det må jo være en billigere løsning en mye annet.

hva tenker dere? er jeg helt på bærtur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke allerede dagpasienter på gamlehjem da?

Skrevet

Du har jo dagsenter, det er min mormor på 3 dager i uka, blir hentet kl 9 og levert kl 3.

Skrevet

Det finns:-) Har en venninne som jobbet på et dagsenter for pensjonister. Da kom det en minibuss hjem til dem og hentet dem om morgenen og så var de der hele dagen og ble kjørt hjem igjen på ettermiddagen. Jeg er ikke helt sikker på hva som var opplegget og hvor lenge de var der eller om de var der hver dag, men de fikk nok hjelp til å få dagene til å gå hvertfall:-)

Skrevet

Tidligere var det mange slike dagsentre for eldre, nå er mange av dem lagt ned pga stram kommuneøkonomi, men det eksisterer fortsatt noen. Der vi bodde før vet jeg at det ihvertfall var et slikt tilbud for moderat demente som bodde hjemme. De ble hentet tidlig om morgenen, spiste frokost og lunsj der og ble kjørt hjem igjen etterpå.

Men ideen er god, bare synd at den ikke er veldig høyt prioritert mange steder.

Skrevet

så bra, at det finnes.

det ante jeg ikke :)

men da var kanskje ikke tanken så dum alikevel :)

Skrevet

det finnes dagsentre. koster en liten egenandel og er aktivisering/tilsyn hele dagen + mat

det finnes også eldresentre, men de er for "oppegående" folk som ikke trenger tilsyn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...