Bebis08 Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Sønnen min er så ekstremt redd for lyder, han kan få helt panikk og løpe fra meg hvis det kommer f.eks noe høy musikk. Han vil ikke lenger gå på teater fordi han sier det er så høy lyd osv. Når jeg skal vispe krem må han gå ut av huset før jeg får lov til å begynne. Jeg må ta opp dette på helsestasjonen, men er det noen som har erfaring med dette? Lurer så på om det er psykisk eller om det kan være noe med hørselen. Litt bekymret... (Mange av de tingene han ikke tør nå har han gjort tidligere, f.eks se på show, teater osv)
zadine Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 Datteren vår på 4,5 år er også slik til tider. Men det er bare perioder hun er slik. Ikke konstant. Jeg er ikke sikker på hva jeg skal svare, for jeg vet ikke hva det er . Men det har blitt mindre og mindre hos oss. Kan være bare en fase de er igjennom. At de er mer vare enn andre
Eiren Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 Noen barne er nok med var for lyder enn andre. Min sønn på 4,5 år liker heller ikke høye lyder. Holder seg for ørene når vi går ut av bilen på ferga for eksempel. Han springer inn på rommet sitt å lukker døra nå jeg støvsuger eller bruker kjøkkenmaskiner.
ejlis :) Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Ha,ha... Godt og sjå at det ikkje berre er min gutt som er slik Støvsuging,kjøkkenmaskiner,teater,bobblebad.... Han har vore livredd alt med " høge " lyda. Trudde ikkje det var normalt,men det er det tydligvis. Bra er det Det gjekk over hos min gut som no er fem år. er sikkert berre ein fase enkelte barn har Det går sikkert over hos dere og
3-SmåSøteTroll Skrevet 29. november 2009 #5 Skrevet 29. november 2009 Har det samme med Vesla på snart 4, tenkte ikke så mye over det og tenkte og det sikkert bare var alderen. Var til legen for noe annet og spurte om han junne se på dem og ble henvist til spesialist da det viste seg at hun hadde veske i mellom øret. er visst vanlig små barn får det, men det kan gjøre vondt ved høye lyder da de lager vibrasjoner i vesken. Det er jo ikke farlig, men kan være greit å vite hvorfor så kan jo være verdt å ta turen til legen å få det sjekket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå