Gå til innhold

:( :( :( :( sønnen min sover ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt medisin en uke nå og han blir ikke trøtt engang:(

Bruker 4-5 timer HVER kveld med og sitte med han og lese bok, prate osv. Ikke noe hjelper.

Er mange grunner til at vi har prøvd medisin, så vil ikke ha mye dritt pga vi "doper" sønnen vår. For det gjør vi ikke, det var en siste mulighet vi fikk prøve.

Nå er vi slitene og trøtte hele familien for barnet vårt aldri sover skikkelig, han går i barnehagen så herjer jo mye der. Men hjelper jo tydligvis ikke det heller.

Noen andre som har hatt samme problem eller har tips til hva vi kan prøve? Får ikke snakket med legen vår før mandag, orker ikke begynne og ta dette fra begynnelsen med en ny lege nå så derfor venter vi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler med deg, sønnen min blir snart fire ÅR og sover fortsatt ikke om natten! GRRRR!

Medisiner har vi ikke prøvd (og kommer neppe til å prøve), men har prøvd sen legging, tidlig legging, lese bok, ikke lese bok etc. Prøvde også en beroligende te, men den hatet han.

Så jeg aner ikke helt hva vi kan gjøre, men er hvertfall konsekvent og snakker så lite som mulig til ham etter leggetid. Det skal ikke være morsomt eller spennende å ikke legge seg.

Også håper jeg at han snart oppdager at det er ganske fint å sove om natten...:/

Skrevet

Er det sovemedisin du mener? Så rart at han ikke blir trøtt av det da? Ikke for å være frekk eller noe, men har han ad/hd? Barn med den diagnosen har jo ofte vanskelig for å sove.

Skrevet

Stakkars dere, dette høres slitsomt ut for både store og små. Har du prøvd å ringe legevakten? Kankje de har noen råd ang medisinen, og søvnproblemene som tydeligvis er følge av det.

Ellers har jeg bare noen enkle søvnråd som har vært mer eller mindre nyttige her i huset..

*Varm melk med litt honning i. Det har virket veldig asvlappende på mine. Vet ikke hvor gammel sønnen din er, men det går jo an å prøve hvis han er over ett år i alle fall.

*Man kan få kjøpt god-natt-te på helsekostforretninger. Har ikke prøvd dette på barna, men det funker veldig godt på meg selv!

*Godt varmt bad rett før leggetid.

*Sett på lav, rolig musikk inne på rommet hans.

Håper dere får hjelp til mandag, eller helst før! Uten søvn er det vanskelig å fungere..

Ønsker dere masse lykke til!

Skrevet

Takk for mange svar:)

Han er over 3år, har slitt i flere år nå:(

Er ikke direkte sovemedisin, er allergimedisin som blir brukt som "sovemedisin". Legen sa til oss at vi skulle gi han en time før legging, noe vi har gjort. Men hjelper ikke.

Lurer selv litt på om det KAN være ad/hd:( Men virker ikke som de sjekker det så tidlig?

Vi har prøvd og ligge ved siden av han, prate, lese bok, synge, høre på musikk, bade om kvelden osv.. Kommer ikke på alt i farten.

Kunne jo kanskje gått innom helsekost i morgen og høre om vi kan prøve god-natt-te på han..

Han nekter å drikke melk, så det funker nok ikke:/

Føler meg som den verste mammaen, blir så mye "kjefting":(

Skrevet

hei!

jeg kan ikke komme med noen mirakel kur!

jeg har selv to tvilling jenter som ikke sov en eneste hel natt på 4 år å to uker... jeg prøvde ALT.... ferber metoden fotsone terapi akkupunktur strenge rutiner trygghets følelse i form av kosedyr (mine hadde ikke sutt) ja til og med vallergan... ja å dosen på vallerganen var ganske heavy mor mi prøvde samme doseringa å hu såv i 20 timer i strekk...så er noen det ikke funker på.... men jeg fant ut at om jeg blanda det i f.eks saft slik at de ikke merka at de fikk det i seg så ble de roligere å da sovna de ganske greit å våkna 3-6 ganger om natta noe som for oss var en kjempe forbedring... om de kaver etter de ar fått vallerganen får den motsatt virkning dvs at de blir HYPER!!

selv er jeg overbevist om at det må være en sammenheng mellom astmaen mine har å søvnproblemene de hadde... for søvnproblemene var enorme... nå skal det også nevnes at de hadde kolikk i hele 9mnd...

helsesøstra våres tilbydde seg faktisk til å av laste oss da de var 6mnd da hun så de store problemene barna hadde.... om du føler for det så sen meg en PM kan gjerne være du har noen spm så skal jeg prøve å svare det beste jeg kan... det beste rådet jeg kan gi er. involver familie medlemmer som kan gi dere en hjelpende hand så dere får alene tid...

tvilling jentene mine er 5 år nå å er to svært harmoniske friske jenter som ligger langt fremme i utviklingen :)

Skrevet

Finnes små som ikke blir trøtt om nettene. så en dokumentar om det en gang. får håpe det ordner seg og at han blit trøttere om kveldene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...