Gå til innhold

Trappe ned på amming... (samme som småtroll 0-1)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt i snart 5 mnd med å amme på det ene brystet.. Det har vært smertefult å amme stort sett hele tiden, men jeg har bitt tennene sammen hele tiden og fullammet. Nå har Lillegutt begynt med ett grøtmåltid, og hs har gitt meg "lov" til å slutte å amme på det vonde brystet siden det snart er tid for mer fast føde.

Jeg fikk da beskjed om å bare amme på "vondbrystet" annen hver gang sånn at jeg trapper gradvis ned.

Noen som har erfaringer på dette området? Vil jeg måtte regne med økedøgn eller noe på det brystet jeg fortsatt skal amme på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det spørs jo på hvorfor du har vondt da!

Er det tette melkeganger så må du jo ta hensyn til det.

Skrevet

har ikke erfaring direkte på det du spør om, men snella vil helst kun die av det høyre brysten av den enkle grunn at jeg alltid har hatt mest melk og best utdrivning i det brystet. pumpet igang melka på nyfødtintensiven, så var tydelig at det var stor forskjell på mengde og utdrivning. jeg har i utgangspunktet ikke merket noe til øking eller annet, men er jo litt annerledes for meg som har holdt på sånn lenge. nå merker jeg at jeg har blitt litt sår de siste dagene, siden snella har fått en vane for å følge med på alt rundt seg mens ho skal die. sånt blir det lang pupp av...

Skrevet

Vet ikke grunnen til smertene; det er ikke sopp, ikke brystspreng, prøvd alle mulige ammestillinger og sugetak osv. Så det meste er prøvd ut. Men brystvorten har en liten sprekk (ikke et åpent sår) som alltid har vært der, også før fødselen. Hs mente at det kunne være årsaken, og at den brystvorten er mer sensitiv enn den andre.

Lillegutt har heller aldri vært særlig glad i dette brystet, men mistenker at utdrivningsrefleksen er veldig treg, så han må suge hardt og lenge, og det gjør jo alt mye vondere for hver gang. Han får alltid vondbrystet etter det beste, for å koble en skrubbsulten baby på et allerede vondt bryst er IKKE godt.

Jeg hører heller ikke at han svelger unna sånn som på det beste brystet, så vet ikke hvor mye han får ut heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...