Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 han blir levert hal 8 og får frokost der 8, så får de mat halv 12 og BARE frukt kl14 men kan ta med skiver til dette måltidet. vi er ikke hjemme før 16.30. synes dette er helt rare rutiner i stedenfor å ha hver 3 time eller-- han er jo såå lei av brød og er så sulten han skriker når han blir hentet. kan jeg sende med grøt eller lignende til noen av måltidene?
Tonen Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 I vår barnehage er rutinene ganske like, men vi må sende med påsmurt frokost. lunsj 11 eller halv 12 og så frukt kl. 14. Men de ansatte sier at vi gjerne kan ta med joghurt til dette måltidet, eller at de spiser rester fra matboksen de spiste til frokost. Når dere ikke er hjemme før 16.30 bør han absolutt få litt mer mat kl. 14. Men ser for meg at barnehagen vil ha lettvint mat som krever lite tilbedning..? Prøv med et joghurtbeger eller et glass frukt og musli/frukt og korn/ferdig havregrøt fra nestle eller småfolk. Eller en påsmurt brødskive. Det er sikkert ikke noe problem for barnehagen! Han kan da vel ikke være eneste ungen som blir sulten?
3småtroll♥ Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Her har vi med niste hvis de ikke har spist frokost hjemme. Kl 10 spiser de på lille avdelingen og kl 11 spiser de større barna;) Da har de brødmat. Neste måltid er kl 14, men de minste får gjerne spise tidligere da det blir litt mange timer fra kl 10. Da spiser de egentlig musli og melk, men dette fungerte veldig dårlig i år så nå får de største knekkebrød og frukt og de minste får musli og yougert også får de frukt. Lille knotten her er ikke så glad i musli så han får grøt da. Det er mange andre av de minste som får også. Så han spiser kjempemasse (2pk i uken) grøt, litt musli og masse frukt;) Vet at noen også vil at barnet deres skal få middagsglass til 2-måltidet og det er selvfølgelig greit for barnehagen! Så snakk med de ansatte du og forklar situasjonen for de! Det lar seg sikkert ordne at han får annen mat eller et ekstra måltid:)
Bunnies by night Skrevet 16. september 2009 #4 Skrevet 16. september 2009 I barnehagen til sønnen vår er det som følger Brød og melk kl 08.00 Brød og frukt kl. 11.00 Varm lunsj/middag kl.14.00 Skjønner at du reagerer ja - tror sønnen vår hadde dånt av sult hvis han ikke fikk ordentlig mat/brødskiver etter han har våknet fra ettermiddagsluren sin! Du kan helt sikkert sende med grøt - har i hvert fall ikke vært noe problem i barnehagen "vår" dersom gutten vår har vært brødlei eller lignende.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #5 Skrevet 16. september 2009 Her et dei frukost når dei kjem i barnehagen om dei ikkje har ete sjølv. Så ete dei igjen i 11.30 tiden. og frukt kl 14... mine er heller ikkje heime før 16-16-.30 ,men får da middag då.... men ingen unger er like,men eg er veldig fornøgd med korleis dei har ordningane her i allefall...
Gjest Skrevet 16. september 2009 #6 Skrevet 16. september 2009 Her får de kun lunch, som er brød og frukt. Frokost og halv 3 mat må de ha med selv.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #7 Skrevet 16. september 2009 Vi sender med både grøt og middagsglass i barnehagen. Så da blir det ca slik: Ca: 8: Grøt Ca: 11: Brødskiver Ca: 14: Middagsglass
Ranveig R Skrevet 16. september 2009 #8 Skrevet 16. september 2009 Høyres ut som om barnehagen til guten din er veldig normal når det gjeld maten. I bhg der eg jobba før (og som no storebror går i) er det medbrakt frukost kl 8.30 og lunsj (smørelunsj, varm mat kvar torsdag) kl 11.30. kl 14.30 er det frukt, som ungane sjølv har med. Ein del av ungane har og med seg yoghurt som dei et då. Med frukt og yoghurt har i alle fall 4-åringen vår det supert fram til middag 17. Vi har liknande rutinar i open bhg, lunsj kl 11.30, frukt kl 14. Gir lillesøster yoghurt til frukten (om ho vil ha), og viss eg veit det blir sein middag har eg med matpakke (skjever, banan, pannekaker, middagsrestar, osv) som ho får enten til frukten eller i bilen. Eg ser ikkje heilt problemet ditt - viss guten din er så svolten at han skriker når du hentar han, er det vel ikkje verre enn sende med han mat til eit ekstra måltid?
Bebés'ilvousplâit Skrevet 17. september 2009 #9 Skrevet 17. september 2009 I vår barnehage, en privateid familiebarnehage, spiser ungene frokost i 08.30 - 09.00-tida. Trenger ikke ta med matpakke, vi betaler litt ekstra for at barnehagen skal tilby frokost. Så er det lunsj i 12 - 12.30-tida og frukt rundt 14.00 - 14.30. Varmmat til lunsj 2 ganger i uka. Virker som det er tilstrekkelig, for jenta mi er alltid fornøyd når jeg kommer og henter henne
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #10 Skrevet 17. september 2009 Vi leverer også ca halv åtte. Han har med seg havregrøt med litt syltetøy hjemmefra som han spiser når han kommer. De får brød mat kl 11 og frukt kl 1430, da har han med en brød skive som han spiser sammtidlig med frukten. Vi henter ca 1530, men har ikke middag ferdig før ca 1700 så han trenger den maten. Men det skal sis at det varierer stort i hvor mye han spiser :-/
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #11 Skrevet 17. september 2009 I barnhagen til sønnen min har de med mat til frokost hvis de ikke har spist hjemme. Kl 11.15 er det lunsj (varmmat 3 dager i uka og brødmat 2 dager) og kl 14.15 får de brødmat og frukt. Veldig fornøyd med det:-)
Gjest Skrevet 17. september 2009 #12 Skrevet 17. september 2009 hos lillesnupp spiser de frokost (brød+melk) kl. 08.00, lunsj mellom 11.00 og 11.30 (brødmat eller varm lunsj), og deretter frukt og enten knekkebrød, yoghurt, kornblanding og melk eller lignende klokka 14.00. Aldri opplevd at de bare får frukt til ettermiddagsmaten. Vi er heller ikke hjemme før i firetida vanligvis, men det holder som regel akkurat
Slæsh84 Skrevet 17. september 2009 #13 Skrevet 17. september 2009 Der jeg jobber får de: frokost fra 06.30-8.15. lunch kl:11.00. frukt:13.30,men det som er fruktmåltidet der får de først knekkebrød der vi spør hva de vil ha på å smører på etterhvert.. Frukt/drikke youghurt får de etter de har spist knekkebrød.. Så de kan få tilsammen 3 måltider,. (Foreldre velger jo om en vil komme før frokosten er slutt da) Veldig greit slik vi har det:) Det trekkes 150kr hver mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå