UnePune äntligen hemma! Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 ...er å bidra til at familien får mer tid til selv å ta omsorgen for egne barn, og at det gis en reell valgfrihet når det gjelder omsorgsform for barn. =)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Reel valgfrihet for hvem??? Jo for de som tjener nok fra før, de som kan legge seg opp litt penger å være hjemme lenger med sine barn. Ikke så lenge siden kontantstøtten ble innført, man klarte å være hjemme med barn uten denne. Folk i dag er så kravstore, lev sparsommelig noen år i steden for å kreve at staten skal ta ansvar for at du vil gå hjemme. Kontantstøtten spyr ut masse penger også på folk som plasserer barna sine hos dagmamma (en ordning uten tilsyn) og betaler det med kontantstøtten. Ikke akuratt formålet er det vel?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #5 Skrevet 16. september 2009 Skjerpe meg med hva da? Folk som har to inntekter på til sammen over 400 000 klarer fint ås pare ganske mye på et år eller to hvis de lever sparsommelig. Så kan du være hjemme i ulønnet permisjon og fortsatt leve sparsommelig, men ha tid med barnet ditt. Jeg mener det ikke er staten sitt ansvar å betale noen for å være hjemme. Anonym 19.33
UnePune äntligen hemma! Skrevet 16. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. september 2009 Samtidig kan det jo nevnes av maksprisene i barnehagene også gir valgfrihet - hadde ikke staten sponset barnehageplassen så MÅTTE mange blitt hjemme.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #7 Skrevet 16. september 2009 mange som ikke hadde råd til barnehage før ja og det går jo ikke an å spare opp noe når man har én inntekt som begrenser seg til 10000,- i mnd... lever på et minimum NÅ vi... når jeg var hjemme med kontantstøtte kunne jeg ikke benytte meg av bhg heller, for jeg jobbet 7-10 og 16-20 hver dag. hadde dagmamma fra 7-10 og mannen hjemme på kvelden. midt på dagen var JEG hjemme med ungen om jeg hadde hatt henne i bhg, hadde jeg ikke sett henne i det hele tatt hadde ikke klart det uten de 3000,- i mnd... da hadde vi gått konkurs og ja jeg jobbet fullt, med en nettolønn på 7000,- i mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå