Gå til innhold

angående bryllup..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det vanlig at forloveren pakker opp gaver til brudeparet? eller hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å ha noen som har ansvaret for å pakke opp gavene, men jeg har aldri opplevd at dette har vært forloverne...

Skrevet

Har heller ikke hørt at det skal være forlovere. Men kanskje et par tanter eller no sånt? For det er vel sjeldent brudeparet gjør dette selv.

Skrevet

jeg har fått i oppgave å hjelpe til å pakke opp gavene...men i det hele så synst jeg at jeg har fått nok arbeid for en dag..jeg har tross alt ei lita tulle å ta meg av! Så forventes det å bake kake og at jeg skal vere sammen med bruden i timene før bryllupet?! jeg skal jo vel ha tid til å pynte meg jeg også:( synest at det blir litt for mye forlangt jeg..

Skrevet

har aldri hørt om at forlovere pakker opp gavene...det er jo en kjempejobb! å få merket alt og skrevet ned alt og så pakke det sammen etterpå! nei vet du hva! en forlover har nok å gjøre....

vi hadde leid inn to jenter på 16 år som gjorde det...funket helt fint..og ingen av gjestene trengte bruke timesvis på dette...

Skrevet

jeg pakket ut gavene til svigerinnen min og min bror sitt bryllup. Var jeg og kjæresten til bror til brud.

Brudeparet hadde forlovere som tok seg av annen jobb.

Har ikke brudeparet en søster eller venninne, beste er vel to. En fra hver side. Syntes det var kjek å pakke ut med henne, da fikk vi sjans til å snakke sammen, mer enn det vi vanligvis gjør. Siden vi er i familie på hver vår kant.

Snakk med bruden/venninnen din og nevn at du synes en annen kan ta denne jobben. Det er jo en kjekk jobb, men tidkrevende.

Ideel for jenter, selvfølgelig gutter og om de er av denn typen eller om han er homse. :)

Skrevet

hi her...jeg regner med jeg kommer til å kun stå å pakke opp gaver:( ikke noe jeg har lyst til akkurat! i tillegg har bruden 2 forlovere, men har kun spurt meg om å pakke opp?! hva er det for slags piss..jeg føler meg veldig som nr. 2...og med en gjesteliste på laaangt over 100 gjester blir det en del gaver!

Skrevet

Nei det er ikke vanlig at en forlover pakker opp gavene.

Jeg hadde sagt nei. Det får da være måte på storforlangende.

Skrevet

jeg trodde det var vanlig at forloverne pakket opp gavene jeg. slik har det vært i de bryllupene jeg har vært i hvertfall...

Skrevet

Nei det er ikke vanlig.

Hvordan tror du de skal rekke over alt og i tilegg fungere som en hjelp for bruden når hun skal gå på do eller legge ny sminke i tilegg til sin egen familie?

Være med på bryllupsbildene osv.

Vil dere ikke at forloveden deres, som er en av de beste veninnene deres skal ha det fint i bryllupet deres?

Det er vanlig å be noen andre venner/tanter eller leie(og betale) noen unge venner av slektningene.

Skrevet

Si til bruden at du syns det blir mye og spør om det er greit om du hører med noen andre om de kan gjøre det. Så kan du ta ansvaret for å få noen til å gjøre det sånn at hun slipper å tenke mer på det uten at du må gjøre det selv. Du bør selvfølgelig avtale med noen på forhånd at de skal gjøre det.

Nå vet ikke jeg hvor stort bryllup det er, men i de bryllupene jeg har vært i har det vært 2-4 venninner av bruden som har hjulpet til med det og det har gått forholdsvis raskt. De har på forhånd hatt en bok til å skrive ned alle gavene i og klistrelapper ferdig med nr, så har en pakket opp og klistret på nrlapper og den andre skrevet ned i boka. Der det har vært mange gjester har de vært 4stk, men hatt to bøker og to og to har samarbeidet (selvfølgelig med forskjellige nr på lappene de bruker).

En del pakker kommer før gjestene, så de har alltid reist rett fra kirken og så begynt å pakke opp gaver. Det meste har vært pakket opp før middagen starter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...