cleo71 Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Jeg fikk dommen av en spesialist i august. Jeg er muligens for gammal til å få barn. Jeg har ingen barn fra før, og var selvsagt helt knust. Hun sa at mitt FSH-tall var på 15. Det sier noe om kvaliteten på eggene. Når det er over 20, er det helt slutt, sa hun. Men hun ville ta en prøve mere for å få det bekreftet, litt mere positiv da, den lå på 12. Her er det sikkert mange som har tatt denne blodprøven som måler FSH. Hva er deres erfaringer med hva dette tallet indikerer av begrensninger og muligheter? Jeg nekter rett og slett og tro på at jeg bare skal gi opp selv om mitt FSH tall ligger noe høyere. Er det mange her som har blitt gravide til trods for et høyt FSH-tall??? Håååper dere kan gi meg et svar, jeg er så frustrert for tida. Vi er tilbudt fertilitetsbehandling og går så i gang med det i november!
-68mamma Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 FSH indikerer hvor langt fra/nære man er overgangsalderen. Jeg har hørt det skal være under 12. Er det over dette så får man ikke sæd-donasjon (i hht venninnen min som har fått det i DK) Husk at det må tas på helt spesifikke dager i syklusen (men dette vet jo selvsagt spesialister, så det har du sikkert gjort) Jeg fikk målt FSH i januar, da jeg opplevde blødningsforstyrrelser og var redd overgangsalderen kom snikende (er 40) men det var gode nyheter - mitt tall er 3 (og det er visst veldig bra for en gammel dame som meg, og viser heldigvis at det er lenge til overgangsalderen enda) Du kan kanskje lese mer på nettet om dette - husker jeg fant en del om det da jeg hadde tatt prøven. Lykke til !!
-68mamma Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Follicle-stimulating_hormone
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå