Gå til innhold

Ang inkasso?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en regning som har gått til inkasso. desverre så hadde jeg ikke råd til å betale hele så jeg fikk en avdragsordning på den på 400kr i måneden. forrige måned hadde jeg litt ekstra penger så jeg betalte 1000kr i stedenfor 400. Når jeg da fikk denne månedens regning så har den bare gått ned med 98kr. Hvordan er det mulig? Er det i det hele tatt lov? Totalt lå den på 3640kr når jeg fikk første regning.

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+guttespire *høygravid*
Skrevet

Hvor lenge har du betalt ned på den da? Kan det være at disse 98 kronene var alt som var igjen av "totalsummen"? Det er fort gjort å ta en telefon til inkassobyrået, de hjelper deg gjerne :-)

Skrevet

Første betaling var forrige måned. Da var kravet på 3640kr før jeg betalte inn 1000kr. Når jeg fikk regning idag så står det at det totalt står igjen 3542,22kr. Prøvde å ringe men fikk beskjed om at det var stengt for dagen. Blir litt fortvila når jeg får sånne regninger i posten for jeg makser ut alt jeg kan hver måned for å bli gjeldfri.

Gjest eelis+guttespire *høygravid*
Skrevet

Det hørtes merkelig ut ja! Selv ble jeg kvitt ca samme beløp på fire måneder, og jeg hadde avtale på 800 pr måned, så det høres helt fjernt ut at de ikke har registrert at du har betalt mer enn det. Det eneste du kan gjøre er vel å ringe dem i morgen tidlig og spørre hva som foregår, for her er det noe feil! Rentene skal ikke være så sinnsykt høye heller, så her må du bare stå på krava. Om så får du ta en kontoutskrift og bevise at du har betalt det du har betalt.

Lykke til, dette ordner seg! :-)

Skrevet

Har prøvd å ringe dem flere ganger men det er ingen som tar telefonen der. Dette inkassofirma er ALEKTUM inkasso. Noen som har vært borti det før? Dem svarer hverken på mail eller telefon. Merker at jeg blir ganske irritert over dette.

Skrevet

Obs!

I utgangspunktet må man ikke betale inkasso til inkassoselskapet i det hele tatt. Man kan kontakte den man opprinnelig var skyldig pengene, og gjøre opp direkte med dem. Da får man som regel betale orginal beløpet, uten alle de lattelige gebyrene som inkassoselskapet legger på.

Som regel går dette greit.

Det er jo faktisk ikke inkassoselskapet du er skyldig penger, og man har jo aldri kjøpt tjenester fra de;)

Bare sånn et lite tips.

Har aldri hørt om Alektum inkasso heller...

Skrevet

Grunnen til at det ikke er gått ned mer er sikkert fordi at tungt salær er påløpt saken. men dette skal di jo informere deg om når di inngår avtale med deg ang. nedbetaling. å det er heeelt elendig at di ikke tar tlf. jeg ville ringt kreditor og sagt det til dem at du rett og slett ikke kommer igjennom. det er jo verd ett forsøk=)

Skrevet

Jeg kjenner til alektum, og de er kjent for å ta klekkelig betalt for å dele opp beløpet i avdrag. De kan dele opp beløpet i 4, altså at du får 4 regninger per da ca 900 kr uten ekstra omkostning. Men blir det delt opp i flere regninger så tar de seg godt betalt, og dette opplyser de ikke om!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...