Gå til innhold

Jøss! Noen som vet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk innkalling til Ul i dag, 25.11. Og da er jeg 23 uker, er ikke dette lovlig seint???? Ble litt oppgitt jeg, for legen sa sist, at etter UL kunne jeg vente 3-4 uker med å komme til henne igjen og det betyr midt i desember og da er jeg ca 6 mnd og har bare hatt 2(!) US!!

Noen med like erfaringer?

Prøvde å ringe sykehuset for å høre, men de var selfølgelig gått hjem for dagen....

Jeg er IKKE hysterisk, vil bare følges opp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jo litt sent. Men enten så har legen somla med papirene, eller så har sykehuset hatt det så fullt at du ikke har kunnet få time før.

Du kan jo ringe sykehuset i morgen og høre. og du trenger ikke vente 4 uker med ny kontroll hos legen. Jeg venta 2 uker. Det var da min 2. kontroll.

Hva er US?

Skrevet

jo det er for seint.. jeg måtte ringe å bestille ul selv fordi legen glemte det før ferien, å da fikk jeg time en uke seinere, var da i uke 19 + da sa jordmor jeg prata med at det var akk i grenseland, skulle ikke vært noe seinere slik jeg forstod på henne.

Skrevet

Takk for svar!

Er ikke legen som har somla, var der på torsdag så det har gått kjapt:)

Tenker jeg ringer igjen i morgen, og tar evnt. privat UL hvis de er vanskelige:)

US= undersøkelse;)

Skrevet

Sjekket i papirene mine igjen og legen har klart og skrive feil dato for siste mens 1. dag. HUn har skrevet mnd etter den aktuelle mnd, så da er det jo ikke rart!

Skal ringe i morgen og ordne det!

Takk for svar jenter!

Skrevet

Åh, så kjedelig! Det føles jo lenge nok å vente på ultralyden.. Vår ble utsatt tre ganger pga lite bemanning, så vi var i uke 22. Var i alle fall ikke noe problem å se alt jordmora skulle. Kjempe gøy!! :D Men skjønner at du ønsker å inn tidligere. Håper du får ordna det. :)

Skrevet

Så utrolig kjedelig for deg...

Og synd for fastsetting av terminen. Ordinær ul er jo i uke 17-19 fordi de fleste småtroll i magen er på det likeste i størrelse akkurat disse ukene, og man da lettest kan sette riktigst termin.

Skrevet

Jeg hadde UL i uke 23. (Det vil si: Jeg var 22+2 på vei da jeg hadde den.) Gynekologen sa at det var litt i det seineste laget, ja, men det gikk jo bra likevel... Han sjekket jo alt, og satte termin etc. (Grunnen til at de ofte tar ordinær UL tidligere er jo at fostrene er jevnere i utvikling i uke 18-19 eller der omkring, og det kan vel være litt vanskeligere å sette en nøyaktig termin. Men det gikk jo bra for meg! Han satte meg fram i forhold til den ultralydsundersøkelsen jeg hadde i uke 12, og ganske nært opp mot min menstermin. Så for å være helt ærlig skjønner jeg ikke helt det store problemet...) Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke giddet å kjøpt meg privat UL, på grunn av dette. Det koster jo en del... Snakk med gyn som skal gjøre den og hør du! Hvis han/hun synes det er sent, så bør du vel bare prøve å få en ny. Hvis ikke, så er det jo ikke noe problem! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...