Gå til innhold

sjalu hund - jeg trenger råd!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei tispe på 6 år som alltid har vært "ungen" i huset. dvs. fått all oppmerksomhet,masse kos osv.

 

Nå har vi fått en liten en som tar mesteparten av dette...h*n er nå 8 mnd. I begynnelsen var det kun under amming at hunden var sjalu og skulle helst ha kos samtidig.. Men nå etter at mini ble mobil er hunden helt besatt. Dilter i hælene mine, pistrer og maser HELE tiden. Hun er hysterisk for ikke få bli med hvis vi drar noen steder. Hun får jo alltid bli med men da er hun helt stressa på at vi skal dra hjem.

 

Har alltid likt å kjøre bil,men nå er det klaging hele turen.( skal nevnes at hun har vært sånn bestandig når det har vært noen i baksetet)

 

Hunden er ikke agressiv og tåler at mini tar i henne og hun passer på junior om det kommer fremmede.

 

Hva skal jeg gjøre for at hunden skal bli tryggere og roligere? Er kjempeslitsomt! Ender jo som regel opp med at hunden får kjeft fordi hun syter, og slik vil jeg ikke ha det!

 

HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får hunden nok mosjon, kos og trening?

 

Det du/dere kan gjøre er å gi godbit hver gang ungen er der slik at hunden forbinder ungen med noe godt. Gi godbit når dere kommer hjem slik at hunden forbinder at når ungen kommer så blir alt bra ol.

 

Og husk å også gi hunden litt alene-tid, nok mosjon og nok trening (kan også være psykisk trening innendørs for å få ut energi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...