Drømme Stress ned-mamma Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Eller finnes det andre måten å gjøre det på? F.eks noen leser et eller aent fra bibelen e.l.?? Og hvis en MÅ ha salmer...ka ska en velge? Eg nekter å ha måne og sol! Sjøl om det e nok den eineste sangen flere enn presten og kanskje to bestemødre kan... Huff.... Har jo vurdert borgerlig, meeeeen...det e jo så tradisjonsbetinga det å ha vielse i kjerka, så om me går til byfogden så blir det nok noen sure miner ja. (Ja, vet det e vårt valg og vår dag o.s.v. men det ér ikkje så enkelt alltid.)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Vi har valgt to salmer som jeg følte ikke var så veldig mye Gud og slikt.... Det er No livnar det i lundar og Din hånd i min hånd. Du finner de på www.orkdaslsmenighetene.no. Finn vielse i menyen til venstre, og deretter musikkvalg, så salmevalg. Da får du mange å velge i.... Din hånd i min ligger på www.nyesalmer.no Jeg tror en samle må være med i løpet av vielsen.....
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Jeg har hørt at man måtte ha 2 salmer i vielsen.. Men ring presten å høre. Kan jo være ulikt fra kirke til kirke kanskje. jeg anbefaler også www.orkdalsmenighetene.no der kan man jo lese litt av teksten også. Man kan jo også velge en ukjent sang, med kjent tone. vet at det skal være en salme som bruker melodien til Amazing Grace.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #4 Skrevet 18. september 2009 Ja gifter du deg i Kirken så Må du nok dessverre ha 2 salmer..
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 lurer selv på dette....selv om jeg vil gifte meg kirkelig så er jeg ikke så glad i disse kjærlighet til gud"-salmene.....vil ha sanger som handler om meg og han jeg skal dele resten av mitt liv med:S
Studine mevik Skrevet 6. november 2009 #6 Skrevet 6. november 2009 Nå mener jeg at hvis man ikke er kristen så er det ikke noen god grunn å gifte seg i kirken, men det er jo et fritt valg. Jeg kjenner desverre ikke til noen salmer, men ville tro at dere står fritt til å velge akkurat som dere vil. Spør presten. Det er jo som sagt deres dag og hvis dere ønsker noe annet enn salmer så må jo det være greit. Vi gifter oss borgerlig og det er jo selvsagt noen foreldre og besteforeldre som gjerne skulle ønske at det heller var i kirken, men de sier ikke noe om det, for de vet at det er godt valg. Det er jo ikke alle som holder seg like stille som våre familier så skjønner jo at andre føler et litt annet press enn oss
fresh Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 jeg giftet meg i oktober, og hadde ingen salmer. istedenfor hadde vi andre sanger som betyr noe for oss Og vi leste et bibelvers...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå