Gjest Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Snuppa på 9 mnd går i bgh. De får ikke i henne mme (hun har alltid vært sånn - kun meg og pappaen som kan gi henne flaske), derfor er de begynt å gi henne grøt. Det er en grøt som heter "kornblanding", så den blandes med mme. De prøver først å gi henne flaske, å lager grøt av det hun ikke drikker (somregel drikker hun bare 5-10ml) Så nå får hun grøt til frokst, lunsj og kvelds. Er litt redd for at det blir for mye? Men eneste "faren" med det er kanskje at hun blir grøtlei? Jeg varierer veldig på hvilken grøt hun får. Er også redd for at hun får for lite mme i løøet av en dag siden hun ikke vil drikke i bgh. Nå er det ca 200ml totalt på dagen. Men det er jo mme i grøten så... Hva tror dere? Fikk ett veldig vagt svar hos hs syns jeg...
Collette Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Hvorfor må hun få grøt? Kan de ikke gi henne middagsglass, hvis hun spiser det? Uansett, så tror jeg ikke at det er skadelig med tre grøtmåltider i en periode. Men det er jo viktig at hun får i seg litt grønnsaker og proteiner fra kjøtt også, men det får hun kanskje hjemme? Går det greit i barnehagen ellers?
Lemonia Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Jeg tror at det i allefall ikke nytter å tvinge det i henne om hun ikke vil. Gutten min er 9½ mnd (også født desember i fjor) og han drikker kun én flaske mme i løpet av et døgn (ca 200 ml), noen ganger vil han ikke ha den engang. Etter mye strev ser jeg ikke poenget. Har også snakket med helsesøster, og det er ikke mme i seg selv som er viktig på den alderen, men at de får i seg væske. Så tilby jenta di annen væske så ofte som mulig i løpet av dagen og sørg for at hun drikker godt til maten så er det ikke så viktig om hun ikke drikker mme.
Lemonia Skrevet 16. september 2009 #4 Skrevet 16. september 2009 Tenkte jeg skulle legge til at jeg kanskje synes tre grøtmåltider på en dag blir litt kjedelig? Gutten min spiser grøt til frokost og kvelds, brødskive og frisk frukt til lunsj og middag + fruktmos til middag.
Gjest Skrevet 16. september 2009 #5 Skrevet 16. september 2009 Hun får middag hjemme ja. Når hun ikke er i bgh er menyen sånn her frokost: ca 100ml mme + grøt lunsj: 200ml mme mellommåltid: frukt + brød middag: jah, middag og fruktmos til dessert kvelds: 100ml mme + grøt Middagsglass til lunjs 11.30..neeei, hun får jo middag hjemme. Hun er ikke så "god" på å spise brød enda, til nå har de prøvd å gi henne frukt + brød istedet for men hun spiser bare ett pr biter - ikke mye å bli mett av. Får satse på at hun ikkje blir grøtlei da...
Collette Skrevet 16. september 2009 #6 Skrevet 16. september 2009 Skjønner. Blir jo litt dumt med middag to ganger om dagen. Det går sikkert fint med tre grøtmåltider. Kan jo evt. blande inn litt grønnsaksmos el noe. .)
passilurken Skrevet 16. september 2009 #7 Skrevet 16. september 2009 skjønner ikke hvorfor det er dumt med to middager til dagen. jeg lager all maten til klumpen selv, og om han spiser grøt med frukt eller grønnsaker, så er vel det det samme? av og til blander jeg litt grøt i grønnsakene, for han er ikke så fryktelig glad i grøt. dersom du lager og har noen glass i frysen er det jo like lett å ta med det i bhg som grøt...
mamarama og lille banan Skrevet 16. september 2009 #8 Skrevet 16. september 2009 Lille Banan nektet å drikke mme, og jeg måtte slutte på amme da han var 8 måneder, da ville ha ikke mer. Etter det har han fått tre grøtmåltider om dagen, samt et brødmåltid og middag; i alt fem måltid. Han drikker vann til alle måltider, og innimellom får han Drikki, som innholder kalsium. Det har gått veldig fint. Han er snart 11 måneder
mamarama og lille banan Skrevet 16. september 2009 #9 Skrevet 16. september 2009 Jeg glemte å skrive at vi varier grøtene ofte, og at det er tre forskjellige grøter han får gjennom dagen. Han har ennå ikke blitt lei
Gjest Skrevet 16. september 2009 #10 Skrevet 16. september 2009 Takk for svar alle Syns igrunn det er greit at hun får grøt i bgh, de prøver å gi mme først å lager grøt av resten. Sikkert ikke galt å spise middag to ganger for dag heller... Men hun får jo i seg mme gjennom grøten da. De gir en type i bgh og jeg varierer mye på de jeg har hjemme, får håpe hun ikke blir lei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå