Gå til innhold

Merkelige "spark"....erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er 28+1 i dag, og babyen sparker kraftig og veldig ofte. Men noen ganger kjennes det nesten ut som den har rykninger. Det er skikkelig ekkelt og jeg lurer på om det er normalt....Er det flere som kjenner noe som ligner på spasmefølelser i magen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, tror jeg skjønner hva du mener, og tror det er babyen som hikker:) Jeg også trodde han hadde kramper inni der

Skrevet

tror jeg vet hva du mener... litt sånne rytmiske dunk... ikke skikkelig spark?? Det er nok hikking. Kjenner det ofte ca 40 min etter at jeg har spist.

Skrevet

hm..nei, det er ikke egentlig rytmisk og ikke dunk... det er mer som om babyen rett og slett rister der inne....det føles ganske ekkelt...Det er jo sikkert normalt, men hadde vært fint å høre om andre har kjent det også...

Skrevet

det høres ubehagelig ut... jeg ville ringt sykehus eller jordmor jeg og hørt... unødvendig å gå rundt og bekymre seg for slikt.

Gjest eelis+guttespire *høygravid*
Skrevet

Min baby rister også! Noen ganger kjennes det ut som at han får elektrisk sjokk der inni, haha! Jeg har snakket med jordmor om det, og hun mener bestemt at det ikke er noe å bekymre seg for. Og så var jeg innlagt på Føde/Barsel-avdelingen her på sykehuset, og der var det faktisk en nyfødt baby som ristet mens den sov, utenfor magen. Så det er ikke farlig, bare merkelig :-))

Skrevet

Da jeg gikk gravid følte jeg også sånn risting inni der, mange mente at det var babyen som tisset og lagde "bølger" i fostervannet på en måte..kanskje det er det du kjenner? :)

Skrevet

jeg har hørt at ristingen er når babyen tisser... :)

Skrevet

Jeg har også slik risting.Har også tenkt at det har vært litt sånne spasmeaktig bevegelser..Men morsomt det da hvos det er babyen som tisser.!?Jeg går med jente i magen hva gjør dere andre som har samme følelse?

Skrevet

Jeg har også den ristingene av og til. Kjenner ut som om babyen får helt anfall.. men har ikke tenkt noe mer over det, tror det er veldig vanlig. Ser for meg hun blir sint noen ganger for at hun ikke har nok plass eller noe:P hehe klikker litt liksom:p

Hehe...

Går med jente foressten:)

Skrevet

Fikk lyst å svar på denne. Er bare litt over 24 uker på vei, men har også opplevd denne ristingen,eller som jeg sa "magen som dirrer"..

Spurte jordmor her om dagen hva dette var babyen. Hvis dette var regelmessige rykkninger så var det nok hikke, slik når vi selv hikker. Hvis "rykningene" gikk litt oftere og ikke like regelmessig så kalte hun dette noe annet; "sittende barn" eller noe sånt- hun hadde et navn på det.. Altså barnet som rett og slett ristet av iver:o) Morsomt :o) Var ikke farlig, og hun sa atman kunne se dette igjen hos noen nyfødte.

Ser dere andre tydelige at magen dirrer / rister..? Det gjør jeg.. spesielt;)

Skrevet

jeg har også kjent dette, spesielt mens jeg var på rundt den tiden du er nå i svangerskapet - da var det ganske mye og ofte!

har ikke fått noen god forklaring, men det er noen som sier at babyer gjør dette etter at de er født, noen mens de tisser.

kjente det litt her om dagen også, men nå er jeg i uke 38 og babyen har ikke plass til å riste/spasme så mye lenger, går jeg ut i fra:)

Gjest eelis+guttespire *høygravid*
Skrevet

At babyen rister av iver hørtes morsomt ut! Og ganske treffende, for det er jo sånn det kjennes ut :-)

Men når jeg leser alt det her må jeg nesten spørre: Kjenner dere det som at BABYEN rister, eller at MAGEN rister? For jeg kjenner nemlig babyen. Og det tror jeg ikke er fordi han tisser...

Skrevet

Hei. Jeg har også opplevd det du beskriver. Ei sa til meg at noen babyer i magen kommer i REM søvn og rister i vei mens de drømmer. Forestille deg å riste i vannsenga, ikke rart det blir bølger i magen våres ;-)

Så kanskje det er det vi kjenner?

Skrevet

Oktoberjenta mi rister, dirrer, klikker og hikker, og buler ut fra magen min hver eneste dag! Jeg har aldri tenkt på at det skal være noe unormalt:0) Stutlegen min hadde aldri hørt om klikkingen han, og trodde det var noe jeg fant på:P

Skrevet

Tulla inni magen min både rister, hikker, dirrer og spenner ifra mageskinnet hver dag :) Har lurt veldig på hva det er hun driver med, men har bare fått beskjed om at jo mere liv dess bedre trives hun! Morro å tenke på at hun kanskje rister eller dirrer av iver eller fordi hun drømmer ;) Men det er som regel i forbindelse med at hun spenner ifra med knærne eller strutter med stjerten så tviler på at det er drømmene som gjør det.. I såfall sover hun som en ål på speed! Hehehehe.... :)

Skrevet

Fint å høre at det er flere som kjenner igjen dette, for jeg begynte jo å lure på om hun har epileptiske anfall omtrent :-P Hvis det bare er hun som tisser, eller rister av iver, er det jo kjempemorsomt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...