Gå til innhold

Hva om bf ikke møter på mekling??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har innkalt til mekling, fordi jeg synes ikke samværet er til snuppas beste. Det er vel 1 uke siden jeg fikk brevet og bf har nok også fått dette vil jeg tro. Han sa at han ikke kommer til å møte opp:( Men det viser jo at han ikke er interessert i å samarbeide.

Jenta vår har særskile behov, da hun er sen motorisk og språkelig. Hun bruker tegn til tale, men forstår det meste av hva som blir sagt. Men det er også viktig at vi bruker tegn til tale tilbake til henne.

Men han gidder ikke å lære seg tegnene og det følger alltid bok i sekken som det er oversikt over hvilke tegn hun kan og hva de jobber med osv. + annet spesial pedagog og støttepedagogen i bhg øver/trener med. Så bf skjønner ikke hva henne mener og hun blir kjempe frustrert noe som ikke er så rart:( Bf har en jente fra før som er 6 år og er nok ikke så lett for jenta vår som må dele oppmerksomheten spesielt når ikke bf skjønner tegnene hennes:(:( Får så vondt av henne jeg:(

Hun har astma og eksem. Bf er så dårlig med hygiene og sløv med å gi henne medisiner. Hun er så ofte dårlig etter samværet og det medfører at jeg må være hjemme fra skolen. Studerer på høyskolen. Sist gang kom hun hjem og var forkjøla. Da kom det frem at hun sover på rommet i trekk. Tok dette opp med han, men han sier bare at hun må ha luft. Jo, da men ikke sove i trekk. Jeg er så lei at hun er så ofte syk etter samværet.

Han har også sagt til meg at søsteren passer jenta vår, så han kan sove i helgene. Dette reagerer jeg på, for han må da klare å stå opp om morgningene når han har samvær!!!! Søstern er 6 år liksom. Hallo!!!!!!

Når hun kommer hjem til meg igjen etter samværshelgen, så er hun ekstremt kosete og sover veldig urolig om nettene. Hun våkner og drømmer flere ganger. Gråter i søvne. Det tar meg en halv uke for å få henne tilbake til normalen. Dette tar på oss begge, da jeg skal på skolen og hun i bhg.

Jeg har skrevet små huskelapper som f. eks husk å gi medisiner og hvor mye, men disse leste han ikke så da droppet jeg det. Men sender mld om hvor mye hun skal ha eller så tar jeg det når jeg leverer. Men til og med da så glemmer han det. Jeg synes han er uansvarlig..

Jeg vil at hun skal ha kontakt med pappaen sin og søsteren, men ikke under sånne forhold. For jeg mener at det ikke er bra for henne.

Men må si jeg blir lei av å prate til en vegg, for det er sånn det føles. Nå håper jeg bare han møter opp på mekling!! Ellers får jeg gå videre til advokat. Sukk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste som skjer er at far ikke får meklingsattest og kan ikke reise sak når det gjeldre samvær. Du kan gå til sak siden du får attest.

Det tar seg dårlig ut å ikke ha møtt til mekling ved en evt rettssak. Det viser manglende vilje til løsning.

Om du er bekymret for barnets samværssituasjon hos far, er du forpliktet til å holde barnet tilbake fra samvær.

Du kan sende far et forslag til annen samværsavtale, si at du er uenig i den avtalen dere har nå og vil ha ny. Du er ikke bundet av den avtalen dere har. Den har ikke tvangskraft, slik at når du er uenig i den, har dere i realiteten ingen avtale. Slik du beskriver samværsituasjonen hos far, er det ikke sikkert samværet fungerer til barnets beste.

Skrevet

Det vil stå på meklingsattesten at han ikke har møtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...