baby nr 3:) Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Ble tvunget til å gå nesten 3 uker på overtid sist gang, fødte ei jente på nesten 5 kg. Har ikke lyst til det denne gangen, da jeg var livredd sist for at babyen skulle død der inne! Klarer ikke å slappe av og kose meg med svangerskapet, tenker bare på dette med overtid og megastor baby. Synes ikke jeg ble tatt på alvor når jeg snakka med jordmor om dette, hva skal jeg si for at de skal forstå?? Er nok litt dålig til å stå på krava, skulle ønske jeg var av den typen som roper høyt og alltid får det som de vil! Skal på vekstestimering i morgen til gynekolog og har tenkt å "kreve" igangsetting på termin, men vet ikke helt hva jeg skal si for at han skal skjønne hvordan jeg har det. Har to dryppfødsler bak meg så regner med det blir det denne gangen også. Skjønner ikke hvorfor de da skal tvinge meg til å gå så lenge, ungen er jo ferdig i uke 38! Er 30 uker på vei nå. Noen her som "alltid får det som de vil" som kan hjelpe meg?
Magisk babygull født 051009 <3 Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Jeg beklager, kan ikke gi deg annet enn medfølelse her. Jeg er førstegangsfødende og er livredd for akkurat det samme. Veldig kjedelig! Var på overtidskontroll på mandag (har 21 dager mellom terminer) og han mente at det var ingen fare forbundet med at barnet lå der inne frem til 10 okt. Det er 5 uker over min menstermin som jeg tror er rett. Han var ikke interessert i å høre, men jeg tror trikset er å kjøre på, ikke gi deg. Var takket være min mann at vi fikk kontrollen i det hele tatt. Han smurte visst på og fortalte hvor engstelig jeg var. Han måtte også stille nesten alle spørsmål under undersøkelsen fordi jeg blir helt satt ut av hånlige kommentarer som "Nå maler dere fanden på veggen her!". Trodde helsepersonell skulle forstå og betrygge jeg da... Ønsker deg lykke til og stå på! Kanskje kjæresten kan ta konflikten med sykehuset. Om dere ringer hver dag og forteller om fryktelige drømmer om dødfødsel etc, så må de vel høre til slutt...? Jeg føler med deg!
baby nr 3:) Skrevet 16. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2009 Takk for svar:) Enkelte i helsevesenet skulle ikke ha jobbet der, er helt urolig hvor frekke og spydige de kan være! 5 uker mellom terminene er MYE, det kan du ikke gi deg på! Har bare en knapp uke mellom mens og ul.termin denne gangen, så hvis jeg får føde på ul.termin skal jeg være fornøyd! Skal manne meg skikkelig opp til i morgen, har sagt til mannen min at han også må si noe om hvordan jeg har det, kanskje det hjelper..
Gjest Skrevet 16. september 2009 #4 Skrevet 16. september 2009 er ikke 5 uker mellom terminene... er 21 dager.. altså vil hun i værste fall gå 5 uker over tiden om di følger UL termin. Jeg er i samme båt sånn sett.. blir ikke hørt angående terminen. Føler at di faktisk leker litt guder innimellom, på både mor og barns bekostning, og at det i værste fall kan ha et veldig dårlig utfall. Fatter ikke at dem kan stole så blindt på teknologi, når den så ofte tar feil...
baby nr 3:) Skrevet 16. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2009 Så det nå ja;P...Håper du slipper å gå så lenge som 21 dager over, var et sant helvete!! Klarer ikke tanken på å skulle gå så lenge denne gangen! Skulle tru de hadde vært til stede under unnfangelsen siden de kan være så fordømt bastante i sine meninger, vet jo selv best når vi har hatt oss! Håper jeg treffer på en hyggelig gynekolog i morgen som gidder å bry seg om hvordan jeg har det! Skal heldigvis til en mann, synes ofte de kvinnelige er de verste..
Expat Skrevet 16. september 2009 #8 Skrevet 16. september 2009 Da har du kanskje ikke det helt store valget i fødeavdelinger heller, nei... Autoriser manden med at han kan ta i for hvordan det var sist for dere og hvordan du har det nå. 3 uker over er jo kjempelenge også da.
baby nr 3:) Skrevet 16. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 16. september 2009 Har ikke noe valg nei, sånn er det å bo oppi det kalde nord, 14 mil til nærmeste sykehus som da er Hammerfest. Har snakka litt med mannen, han skal slå i bordet om det blir nødvendig. Håper jo han slipper det da, KAN jo hende vi møter en forståelsesfull gyn i morgen:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå