Gå til innhold

Dere som har blitt gravide rett etter førstemann..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ei datter i juni, og nå lurer jeg på om jeg er gravid igjen. Har ikke fått somla meg til legen enda, og vi har ikke vært så forsiktige bestandig.

Å ja, her er de velkomne alle som er på vei til verden.

Men hvordan har det gått? :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det var tidlig...;)

Har du tatt test?

Jeg har to tette med 16 måneders mellomrom, hadde aldri trodd jeg skulle bli gravid igjen så kjapt etter første fødsel, men man kan visst være ganske fruktbar etter fødsel ;)

Skrevet

Nei, har ikke tatt test, får ikke gjort det før i morra eller fredag. Så er litt spent nå! Er nok litt strevsomt, men selvfølgelig velkommen til verden :) Hadde du fått tilbake mens, og hvordan merka du det? :)

Skrevet

Jeg har to tette med i underkant av 15 mnd mellom. Gikk veldig fint. Jeg hadde få eller ingen plager i svangerskapene, men merket jo at det var tyngre å gå gravid med en liten baby å holde styr på ;)

Skrevet

Jeg hadde selv et fint svangerskap. Kjempekoselig til tross for litt bekkenplager, men akupunktur er reddningen der :)

Skrevet

må bare spørre hvordan dere merket at dere var gravide - hadde dere fått mensen eller?

og ammet dere eller gav mme?

og er man virkelig mer fruktbare etter fødsel?

Skrevet

Jeg var iallefall mer fruktbar etter! Brukte årevis på nr 1, men har 16 mnd mellom til nr 2.. Fullammmet og hadde ikke fått igjen mensen, men det er altså ikke nødvendig;). Lykke til!

Skrevet

Jeg ammet en mnd, helt til jeg ikke hadde nok melk, så ble det bare mer og mer av mme. Fikk tilbake mens i august. Og jeg ble veldig lett gravid sist. det satt på første forsøk etter jeg slutta med pilla..

Skrevet

hm.. jeg også ble gravid rett etter at jeg slutta på pillen..

ammet ca 1 mnd jeg også (dvs, bare delvis..) så ungen her har mer eller mindre bare fått mme..

tror jeg har fått tilbake mensen, men har ikke helt kontroll etter fødselen :) og så trodde jeg at man kun kunne bli gravid i dagene rundt eggløsningen, men så leste jeg også at sex etter fødselen kunne provosere fram eggløsning eller noe... stemmer dette?

tror nok ikke jeg er gravid nå, (sier det til meg selv, hehe) og håper i grunn ikke det.. men får litt panikk når man ser at det er en del som blir gravide rett etter fødselen ;)

du da prinsessa mi - hvorfor tror du at du er gravid? eller har du testet deg?

Skrevet

Jeg ble gravid da lillegutt var 3 måneder, han er nå 6 måneder og jeg er 3 måneder på vei. Blir her akkurat ett år mellom dem. Ganske sjokk. Jeg merket det på at jeg ble veldig trøtt, sliten og svimmel - de samme symptomer jeg hadde med førstemann. Jeg fullammet på det tidspunktet jeg ble gravid, bare de siste to ukene at han har fått grøt i tillegg. Men mensen fikk jeg en gang, så var det slutt på enda en stund:)

Skrevet

skulle hatt mens, har konstante menssmerter sånn som sist, og puppa er ømme. akkurat sånn det var sist. mensen er nok sikkert ikke regelmessig rett etter en fødsel.. har det sånn på følelsen, drømmmer at jeg kjenner spart om natta nå og :s hehe

Skrevet

hehe, jeg hadde ingen symptomer sist, ikke ømme pupper engang.. og ingen symptomer nå :)

men tror som sagt ikke jeg er gravid.. men brukte ikke beskyttelse, så sjansen er jo der..

men er vel ikke så bra for kroppen å bli gravid så kjapt etter en fødsel...

Skrevet

Jeg skulle egentlig til legen på 6 ukers kontroll, men legen min er sykemeldt. han skulle visst slutte der til jul. Ringte ned i går, og da fikk jeg til svar at de hadde venta på han de også, han hadde ikke dukka opp. Så han kommer vel ikke tilbake tenker jeg :P

er så fornøyd med den legen, så ville vente. men nå får jeg vel bestille time til en anna lege tenker jeg :P

er nok ikke bra for kroppen det nei, men er man i god form og frisk så går det vel bra :)

Var du ikke kvalm heller?

Skrevet

nei.. ikke kvalm heller.. var litt hormonell da jeg var 1-2 måneder på vei eneste.. ikke særlig bekkenløsning heller.. men så skal det sies at jeg ble sykemeldt allerede rundt uke 30.. pga stressende jobb og liten baby.. så kanskje derfor jeg ikke fikk noe særlig av den bekkenløsninga..

hehe, nei da får du bestille ny time :)

jeg skal på forsinka 6 ukerskontroll nå til uka.. mini er snart 9 uker..

Skrevet

Heldig med svangerskapet du da! :)

Jeg var en del kvalm, og hadde bekkenløsning. men det er det virkelig verdt! :)

jeg ble også sykemeldt i uke 30, pga bekkenløsning.

Skrevet

jepp.. du får si fra hvis det blir 2 tette på deg da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...