Gå til innhold

får ikke fast termin eller noenting...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer fælt på hva legene og jordmødrene gjør på her i denne byen, Bergen. Jeg har fått servert tre forskjellige ul termindatoer, og det virker som om to av dem blir brukt litt om en annen... Og nå fikk jeg plutselig vite to helt forskjellige fødselsvekter også!! hva er dette for noe??

på mandag estimerte legen at jentungen kom til å ligge rett under 3kg, slik som ting så ut nå... noe som roet meg veldig med tanke på at jeg fødte stor baby for 4 år siden og jeg sliter veldig med angst over det. Hadde time med psykiateren min (har veldig veldig fødselsangst) og en jordmor, men jordmoren estimerte fødselsvekten til å ligge over 4,5 kg !

Jeg var inne til vurdering av ks i forje uke men de ga meg ingen konkrete svar og ga meg ny time 14 dager før termin... dårlig gjort å presse meg frem til fødsel, syns jeg...

jeg har jo absolutt ingenting å gå etter! alt jeg vet er at jeg får en jente en eller annen gang mellom nå og 10 oktober! ikke vet jeg om jeg skal føde eller få ks ... guh dette er så utrolig frustrerende...

måtte bare skrive om det og få det ut!!

Videoannonse
Annonse
Gjest ~Gravida~ Uke 39
Skrevet

Men dette er jo ikke akseptabelt!!

Har du ikke en egen mistanke ang siste mens?

Vet du hva du burde gjøre? Ringe til jordmor å si at du skal ha time i morgen,så sier du din frustrasjon ang dette med termin,så hun sender deg på ultralyd i morgen!

Da tar du neste skritt i fra der ang ks.

Lykke til. :)

Skrevet

Hei du!

Jeg har litt samme opplevelse fra KK. Går til vekstestimering pga for lite barn sist. Og denne gangen viser det seg at barnet er veldig stort. Men i uke 32 sa legen at barnet ikke vokste mens ul i uke 34 viste at barnet allerede da veide 3 kg. Fikk selvsagt angst for hvor stor han faktisk er til termin, men legen sa at han var nok i underkant av 4 kg til termin og at det ikke var noe problem å gå på overtid, evt føde et barn på 5 kg. Jeg tror rett å slett ikke på at et barn som er 3 kg i uke 34 er 4 kg i uke 42. Er jo på slutten de vokser mest.Så fikk følelelse av at han på en måte dysset ned størrelsen når han så hvor redd jeg ble. Litt sånn at alt skal prøves....ingen god følelse nei.

Men det skal sies at forrige svangerskap var barnet mitt mindre enn det de hadde målt ved ultralyd.

Det er nok ikke lett for de å si med sikkerhet hvor stor barnet blir, men hvis de skal ha et slingringsmonn på 1,5 kg er det jo nesten unødvendig å måle!!! Hadde jeg vært deg hadde jeg bedt om en måling til. Få frem ønskene dine, og ikke la dem overtale deg til noe du ikke ønsker!!!!

Skrevet

Jeg vet!

Jeg har fortalt dem sist mens og sist jeg hadde sex, og at jeg kan ikke ha blitt gravid etter dette! men de fortsetter å bruke ul datoen som er etter... og den jeg har sagt må stemme. blir jo ikke hørt i det hele tatt! Sist jeg sa i fra om dette så jordmor rart på meg, som om hun ikke trodde på meg at jeg ikke kan ha blitt gravid etter 5 januar. men helt ærlig er det umulig, og dette vet jo strengt tatt jeg en del bedre enn de

:-(

jeg har ingen jordmor å ringe til:-( ble nedprioritert fordi jeg er 2.gangs og har bare gått til fastlege som virker litt forvirret ang hele saken min egentlig.

men tror jeg skal ringe direkte til poliklinikken for gravide og si at det er nok nå...

Tusen takk for svar:-) føler meg bedre nå. må bare lære meg å samle selvtillig nok til å kjefte litt ifra meg når de behandler meg på denne måten.

Skrevet

Skjønner godt du blir frustrert over forskjellige datoer. Er de langt fra hverandre? Hvis det er slik at den ene datoen er flere uker fra den andre, må de jo høre på det du sier. Hvis du VET tid du har hatt sex.

Det jeg egentlig skulle sivar at gutten vår ble estimert til å være i overkant av 4 kilo, denne estimeringen hadde vi i uke 36, så jeg gruet meg litt, for det hørtes så svært ut. Men ut som en gutt på 3170, helt perfekt til sine 50 cm;)

Ikke skjønner jeg at de kan ta så feil. Med 1 hel kilo i feilmargin kunne de like godt latt være å måle.

Skrevet

Jeg er super frustrert da det er 1 mnd mellom terminene mine og jeg VET når jeg ble gravid for det skjedde i London, barnefaren bor der. så jeg husker jo det ganske godt, for å si det sånn... og jeg har ikke sett han siden desember for han ombestemte seg plutselig og ville ikke flytte hit eller være i et forhold med meg lengre og iallefall ikke ha noe forhold til barnet vårt...og dette bestemte han rett etter ul... så ja... skulle ønske de kunne høre på meg når jeg forteller dem datoene! men nei, jeg blir bare ikke hørt i det hele tatt... og jeg blir sint...

Ja min førstefødte ble estimert under 3kg, men han kom ut og var nesten 5 kg... så jeg stoler ikke akkurat på det. men jeg vil gjerne få noe litt mer sikkert enn kanskje 2,5kg eller kanskje 4,5kg osv.

ååh 3,1kg høres veldig bra ut:-) hehe... håper på at jeg har en nærmere 3kg enn 5kg i magen denne gangen, og hvis hun er så stor som 4,5kg at de kan gi meg ks.

Skrevet

Vekstestimering stoler jeg ikke på. Fikk gjennom hele svangerskapet (UL 1-2 ganger/mnd) beskjed om at han kom til å bli 3,7 kg. Uken før termin skulle han bli 4 kg. Han var 5,2 kg så man kan si de bomma litt! (Men fødselen gikk veldig bra og tok kun 90 minutter.)

Skrevet

Hvilke termin dato fikk du da du var på ordinær ultralyd? Det er jo denne terminen de skal gå utifra.

Og egget kan ligge i dvale en stund etter at det er blitt befruktet. Det tror jeg har skjedd med meg, for jeg vet når jeg hadde eggløsning siden jeg tok eggløsningstest, men jeg har termin 1 uke senere enn hva jeg egentlig skulle hatt utifra når eggløsningen var. Legen min tar ul hver gang jeg er til kontroll og de målene hun tar da tilsvarer termin som jeg fikk ved ordniær ul. Vet ikke om dette er tilfellet hos deg.

Hvilke terminer er det du har fått da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...