Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Jeg er 20+ år og har enda ikke begynt å øvelseskjøre. Jeg har dessverre verken slekt eller venner som har mulighet til å øvelseskjøre sammen med meg, og derfor har det hele latt vente på seg år etter år. Men jeg har svært lyst til å ta sertifikatet, og innser at det å ikke ha det er en stor begrensning for meg, spesielt mtp jobb. Derfor har jeg lyst til å lære meg kunsten uten private hjelpere, bare gjennom kjøreskole, da dette ser ut til å være den eneste muligheten jeg har. Men er dette i det hele tatt mulig uten vanvittig mye penger til overs? Hvor mange timer tror dere jeg vil trenge? Hvordan kan jeg legge forholdene til rette for å få dette til? Noen som har gjort det samme?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Kan du kjøre i det hele tatt eller har du kjørt litt? Jeg har venta i flere år en deg pga av det samme som deg,jeg er 38 år. kansje du kan henge lapp i butikken og spørre om noen i nærmiljøet kan hjelpe deg? vet du at frivillighets sentralen hjelper til med sånt:-) og barnepass. Og jeg visste det ikke før i går hehe,men jeg har bare oppkjøringen igjen .
Gjest Månefuglen +2imagen Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Hei. Jeg har oppkjøring 9 oktober. Jeg har tatt lappen helt uten økonomisk hjelp og helt til barnehageplass uten hjelp sånn sett. Det er klart det har vært tøft økonomisk, har ikke hatt det særlgi fett de siste mnd etter jeg begynte å kjøre. Min lærer kan kjøre så og si "hele tiden" så jeg fikk det til på et vis (jobbet nattevakt da jeg begynte + hadde ikke barnevakt). Nå etter bhgplass går det greit. Er ofte jeg er ferdig med kjøretimen akkurat et par min før barnehagen stenger. Det er kjempedyrt me nnå er jeg heldigvis snart ferdig og da blri det bedre økonomi her.. Deilig..
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #4 Skrevet 16. september 2009 Jeg var 19 da jeg kjørte opp og brukte ca 12 kjøretimer pluss landeveiskjøring, glattkjøring og mørkekjøring. Min kjørelærer sa dette var helt gjennomsnittlig, kanskje litt i underkant, og jeg øvekjørte ikke. Hadde kun timene med kjørelærer. Da jeg var 17 øvekjørte jeg noe, men vil vel si at læringen lå i kjøretimene. Jeg var svært nervøs før jeg skulle ebgynne fordi jeg ikke kunne kjøre, så jeg ble enig med kjøreskolen om en pakkepris, så fikk jeg så mange kjøretimer jeg trengte og så mange "tentamener" jeg ønsket. Litt dyrere enn dersom jeg kun hadde betalt timespris, men jeg ble mye tryggere. Dagen før oppkjøring ringte jeg i panikk og fikk en ekstra time med lukeparkering . Men dette er noen år siden og tviler vel på at det finnes flere sympatiske kjøreskoler lengre. Jeg er sikker på at du klarer dette kjempefint, også uten øvelseskjøring!! Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå