Gå til innhold

trafikalt grunnkurs obligatorisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har trodd ganske lenge at det er obligatorisk med trafikalt grunnkurs hvis man vil ta sertifikat nå, og har vært inne og sett litt etter kjøreskole og slikt. Men så skrev en av kjøreskolene at trafikalt grunnkurs er obligatorisk for dem under fylte 25 år. Det betyr kanskje at det ikke er obligatorisk etter at man har fylt 25? Noen som vet? I så fall er jeg skeptisk til om jeg skal ta det eller vente til jeg kommer over denne grensen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har i alle fall jeg og venninna mi, som begge var 30 da vi tok trafikalt grunnkurs, kasta bort noen tusenlapper :-)

Skrevet

Dette med at trafikalt grunnkurs ikke trengs om du er over 25 er nytt fra i sommer, så vidt jeg veit. Det kom etter at jeg hadde slitt meg gjennom skiten!

Jeg synes det var fullstendig idiotisk og meningsløst, vi lære ingenting nyttig. Det skulle være holdningsskapende, og vi satt bokstavlig talt og skreiv dikt om trafikkreglene! Bortkasta tid og penger.

Skrevet

Trenger det ikke hvis du er over 25, heller ikke dersom du har moped lappen.

Skrevet

bare ta en tlf til en kjøreskole og hør hvordan reglene er.

det enkleste er ofte det beste =)

lykke til uansett!

Skrevet

Tror det var fra juni eller juli så trenger du ikke trafikalt grunnkurs om du har fylt 25 år. søstera mi meldte seg på dette to uker før dette tredte i kraft så hun var litt furt ja.

Skrevet

I følge min fetter - som er kjøreskolelærer - ble det omgjort fra august eller noe i år slik at traffikalt grunnkurs ikke lenger er obligatorisk for de over 25. For oss "eldre" er det bare førstehjelpsbiten som er obligatorisk, og det er ikke nødvendig å ta den før du begynner å kjøre så lenge den er i boks til du skal kjøre opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...