ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Er førstegangsfødende.. er det muligheter å føde i vann? Må man kontakte sykehuset selv for omvisning på fødeavdelingen.. syntes det er lite informasjon generelt om ting. Blir litt usikker. Har ikke tenkt så mye på dette enda, men etter jeg kom over til 3. trimester begynner ting å nærme seg mer.. føler ikke at jeg er forberedt på noe! Sånn fødselmessig!
lavendelblomst Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 I følge min jordmor er det ikke mulighet for å føde i vann på ringerike sykehus.. Du må ringe sykehuset for omvisning, gjerne to min før du drar. Du vet aldri om det er mye å gjøre eller ikke.
Mor for tredje gang Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Da jeg fødte førstemann satt jeg i badekar, men det var for at det skulle være beroligende. Jeg fødde ikke der. Jeg vet ikke om det er mulighet til å føde i vann. Jeg gikk på svangerskapskurs, den siste kvelden var det omvisning på føden. For min del syns jeg ikke det var så nødvendig å være der. Det hadde holdt med en telefon for å få vite hvilke muligheter de tilbyr av smertelindring. Men der er vi jo forskjellige. Jeg har vært veldig fornøyd med Ringerike sykehus, masse flinke og hyggelige folk som jobber der. Når er det du har termin?
Nickey Mouse Skrevet 16. september 2009 #4 Skrevet 16. september 2009 Jeg har ikke selv født på Ringerike, men har valgt Ringerike denne gang. Mange i nabolaget har født der og bare masse positivt å si om opplevelsen. Hvilke tilbud de har vet jeg derimot ikke, så jeg er visst ikke mye til hjelp...
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 16. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2009 Har termin 28. november. Hørt bare positive ting om ringerike. Har ikke satt meg så mye inn i fødsel enda. Har liksom bare tenkt at det skjer når det skjer, og de vet vel hva de driver med.. Men bør vel kanskje lese meg opp litt. Har jo vært der på ultralyd, så vet jo hvor føden er. Hvis ikke så er det vel hjelp å få. Jeg har nok sett for mange amerikanske filmer/serier med svangerskapskurs o.l. Mye som er annerledes i virkelighet..hehe.
Ladycaliente Skrevet 16. september 2009 #6 Skrevet 16. september 2009 Har ei veninne som skal føde der i september/oktober.Og hun skal føde i vann. Men det er først nå i det siste at det tilbudet har kommet.
second_time Skrevet 17. september 2009 #7 Skrevet 17. september 2009 Jeg er selv født på Ringerike sykehus og skal føde mitt andre barn på samme sykehus nå i oktober. Jeg er både kollega og pasient til føden. Jeg er meget godt fornøyd med avdelingen. Jeg ser av ett av svarene at det var nå mulig å føde i vann på Ringerike. Det visste jeg ikke. Det er både lurt og nødvendig å sette seg inn i en kommende fødsel, men vær også åpen for at ting kan bli veldig anderledes enn du forestilte deg Når jeg skulle føde var det ingen rom ledige, så vi fikk et kontrollrom med sterk belysning og en seng, Der var vi alene i mange timer, da jordmødrene var opptatt med andre fødsler. Jeg er glad i etterkant at jeg ikke hadde sett for meg tett oppfølging, fødsel i vann, lystgass osv. Lykke til videre i svangerskapet og med fødselen! :0)
Emma27 Skrevet 17. september 2009 #8 Skrevet 17. september 2009 Jeg bor i Drammen, men har alikevel valgt å føde på ringerike. Termin 30.sept. Jeg trodde nå egentlig at man kunne føde i vann der jeg, men ser at det er så forskjellige svar her at hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt dem og spurt. Eller du kan spørre når du skal inn på fødselsforberedende. Det må du ringe å avtale selv. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå